Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stosowanie środków przymusu bezpośredniego oraz broni palnej wobec osób pozbawionych wolności.
The use of coercive measures and firearms against persons deprived of their liberty
środki przymusu bezpośredniego broń palna
coercive measures firearm
Celem pracy jest omówienie stosowania środków przymusu bezpośredniego oraz broni palnej wobec osób pozbawionych wolności. Stosowanie środków przymusu i broni palnej podlega kontroli ze strony międzynarodowych instytucji oraz organizacji, które zajmują się ochroną praw człowieka. Jest to między innymi Europejski Trybunał Praw Człowieka oraz Komitet Zapobiegania Torturom oraz Nieludzkiemu lub Poniżającemu Postępowaniu albo Karaniu. Kładą one nacisk na ochronę życia ludzkiego. Europejskie Reguły Więzienne, Wzorcowe Reguły Minimum Postępowania z Więźniami oraz Kodeks Postępowania Funkcjonariuszy Porządku Prawnego określają, kiedy można użyć broni palnej oraz siły. Broń palna w zasadzie nie powinna zostać wykorzystana. Funkcjonariusz może użyć siły tylko w ostateczności (w samoobronie, zapobieganiu przestępstwa lub zatrzymaniu przestępcy). 5 czerwca 2013 roku w Polsce weszła w życie Ustawa o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej. Kompleksowo reguluje ona zasady dla wszystkich rodzajów służb.
The purpose of present thesis is to describe the issues connected with using of direct coercion and firearm against people deprived of their liberty. The use of direct coercion means and firearm is subjected to control by the international institutions and organizations which occupy to the protection of Human Life. This is i.a. The European Court of Human Rights and The Committee for the Prevention of Torture and Inhuman or Degrading Treatment or Punishment. They put emphasis on the protection of Human Life. The European Prison Rules, Standard Minimum Rules for the Treatment of Prisoners and Code of Conduct for Law Enforcement Officials determine when you can use firearm and force. In principle, the firearm should not be used. An officer may use force only as a last resort (in self defense, crime prevention or apprehending criminals). June 5, 2013 in Poland entered into force the law of coercive measures direct and firearm. It governs the rules of all sorts of services.
dc.abstract.en | The purpose of present thesis is to describe the issues connected with using of direct coercion and firearm against people deprived of their liberty. The use of direct coercion means and firearm is subjected to control by the international institutions and organizations which occupy to the protection of Human Life. This is i.a. The European Court of Human Rights and The Committee for the Prevention of Torture and Inhuman or Degrading Treatment or Punishment. They put emphasis on the protection of Human Life. The European Prison Rules, Standard Minimum Rules for the Treatment of Prisoners and Code of Conduct for Law Enforcement Officials determine when you can use firearm and force. In principle, the firearm should not be used. An officer may use force only as a last resort (in self defense, crime prevention or apprehending criminals). June 5, 2013 in Poland entered into force the law of coercive measures direct and firearm. It governs the rules of all sorts of services. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest omówienie stosowania środków przymusu bezpośredniego oraz broni palnej wobec osób pozbawionych wolności. Stosowanie środków przymusu i broni palnej podlega kontroli ze strony międzynarodowych instytucji oraz organizacji, które zajmują się ochroną praw człowieka. Jest to między innymi Europejski Trybunał Praw Człowieka oraz Komitet Zapobiegania Torturom oraz Nieludzkiemu lub Poniżającemu Postępowaniu albo Karaniu. Kładą one nacisk na ochronę życia ludzkiego. Europejskie Reguły Więzienne, Wzorcowe Reguły Minimum Postępowania z Więźniami oraz Kodeks Postępowania Funkcjonariuszy Porządku Prawnego określają, kiedy można użyć broni palnej oraz siły. Broń palna w zasadzie nie powinna zostać wykorzystana. Funkcjonariusz może użyć siły tylko w ostateczności (w samoobronie, zapobieganiu przestępstwa lub zatrzymaniu przestępcy). 5 czerwca 2013 roku w Polsce weszła w życie Ustawa o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej. Kompleksowo reguluje ona zasady dla wszystkich rodzajów służb. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Migdał, Jerzy - 130577 | pl |
dc.contributor.author | Suwada, Sławomir | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Raglewska, Joanna - 197368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Migdał, Jerzy - 130577 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:55:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:55:01Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88213-68104 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196729 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | coercive measures firearm | pl |
dc.subject.pl | środki przymusu bezpośredniego broń palna | pl |
dc.title | Stosowanie środków przymusu bezpośredniego oraz broni palnej wobec osób pozbawionych wolności. | pl |
dc.title.alternative | The use of coercive measures and firearms against persons deprived of their liberty | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |