Celebrytyzacja środowiska dziennikarskiego

master
dc.abstract.enThe community of journalists is a broad group consisting of both professional journalists and various individuals who happen to find employment in the mass media. The current image of journalism is a result of long lasting social, political and economic transformations. The changes, which we can see in the mass media, such as the revolution based on technologies, progressing tabloidization and the phenomenon of infotainment have contributed to modifications in journalist practices. It is not only young aspiring novices who have just begun their adventure in the world of journalism but also those performing the profession for years who had to adjust to the existing situation. While accommodating for new expectations of their employers and the public, they have been affected by negative influences as well. The image of a respectable journalist, known mainly for his or her professional accomplishments has been gradually replaced with an image of a celebrity journalist focusing to a greater extent on promotional activities. The study discusses the relationship between the community of journalists and celebrities, and their function in the world of mass media which in course of numerous changes has been infiltrated by entertainment.pl
dc.abstract.plŚrodowisko dziennikarskie jest przestrzenią bardzo szeroką, składającą się zarówno z dziennikarzy zawodowych, jak i ludzi przypadkowych, którzy znaleźli zatrudnienie w mediach. Aktualny obraz dziennikarstwa jest wynikiem wieloletnich przeobrażeń społeczno-politycznych i ekonomicznych. Zmiany jakie obserwujemy w mediach: rewolucja na podłożu technologicznym, postępująca tabloidyzacja i zjawisko infotainmentu wpłynęły na modyfikację praktyk dziennikarskich. Do zaistniałej sytuacji musieli dostosować się nie tylko młodzi adepci, którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z dziennikarstwem, ale również ludzie uprawiający ten zawód od dłuższego czasu. Starając dopasować się do nowych oczekiwań pracodawców i społeczeństwa ulegli niekorzystnym wpływom. Wizerunek poważnego, znanego przede wszystkim z dokonań zawodowych dziennikarza, zaczął stopniowo wypierać wizerunek dziennikarza - celebryty skupionego bardziej na działalności reklamowej. Praca ukazuje zależności między środowiskiem dziennikarzy i celebrytów, ich funkcjonowaniem w świecie mediów, do którego poprzez liczne zmiany przeniknęła rozrywka.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKajtoch, Wojciech - 128593 pl
dc.contributor.authorPiotrowska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFilas, Ryszard - 127907 pl
dc.contributor.reviewerKajtoch, Wojciech - 128593 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:10:42Z
dc.date.available2020-07-24T20:10:42Z
dc.date.submitted2013-10-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-81788-134048pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191375
dc.languagepolpl
dc.subject.enjournalists, celebrities, celebritization, infotainment, mass-mediapl
dc.subject.pldziennikarze, celebryci, celebrytyzacja, infotainment, mediapl
dc.titleCelebrytyzacja środowiska dziennikarskiegopl
dc.title.alternativeCelebritization of the community of journalistspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The community of journalists is a broad group consisting of both professional journalists and various individuals who happen to find employment in the mass media. The current image of journalism is a result of long lasting social, political and economic transformations. The changes, which we can see in the mass media, such as the revolution based on technologies, progressing tabloidization and the phenomenon of infotainment have contributed to modifications in journalist practices. It is not only young aspiring novices who have just begun their adventure in the world of journalism but also those performing the profession for years who had to adjust to the existing situation. While accommodating for new expectations of their employers and the public, they have been affected by negative influences as well. The image of a respectable journalist, known mainly for his or her professional accomplishments has been gradually replaced with an image of a celebrity journalist focusing to a greater extent on promotional activities. The study discusses the relationship between the community of journalists and celebrities, and their function in the world of mass media which in course of numerous changes has been infiltrated by entertainment.
dc.abstract.plpl
Środowisko dziennikarskie jest przestrzenią bardzo szeroką, składającą się zarówno z dziennikarzy zawodowych, jak i ludzi przypadkowych, którzy znaleźli zatrudnienie w mediach. Aktualny obraz dziennikarstwa jest wynikiem wieloletnich przeobrażeń społeczno-politycznych i ekonomicznych. Zmiany jakie obserwujemy w mediach: rewolucja na podłożu technologicznym, postępująca tabloidyzacja i zjawisko infotainmentu wpłynęły na modyfikację praktyk dziennikarskich. Do zaistniałej sytuacji musieli dostosować się nie tylko młodzi adepci, którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z dziennikarstwem, ale również ludzie uprawiający ten zawód od dłuższego czasu. Starając dopasować się do nowych oczekiwań pracodawców i społeczeństwa ulegli niekorzystnym wpływom. Wizerunek poważnego, znanego przede wszystkim z dokonań zawodowych dziennikarza, zaczął stopniowo wypierać wizerunek dziennikarza - celebryty skupionego bardziej na działalności reklamowej. Praca ukazuje zależności między środowiskiem dziennikarzy i celebrytów, ich funkcjonowaniem w świecie mediów, do którego poprzez liczne zmiany przeniknęła rozrywka.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kajtoch, Wojciech - 128593
dc.contributor.authorpl
Piotrowska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Filas, Ryszard - 127907
dc.contributor.reviewerpl
Kajtoch, Wojciech - 128593
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:10:42Z
dc.date.available
2020-07-24T20:10:42Z
dc.date.submittedpl
2013-10-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-81788-134048
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191375
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
journalists, celebrities, celebritization, infotainment, mass-media
dc.subject.plpl
dziennikarze, celebryci, celebrytyzacja, infotainment, media
dc.titlepl
Celebrytyzacja środowiska dziennikarskiego
dc.title.alternativepl
Celebritization of the community of journalists
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Gdansk
3
Siemianowice Śląskie
3
Wroclaw
3
Dublin
2
Solec Nad Wisla
2
Des Moines
1
Gdynia
1
Krakow
1
Rybnik
1
Zabrze
1

No access

No Thumbnail Available