Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Medialny wizerunek walki z ubóstwem w Chinach w anglo- i chińskojęzycznym przekazie China Daily - analiza porównawcza
The media image of fight against poverty in China in the English- and Chinese-language content of China Daily – comparative analysis
chińskie media, China Daily, strategiczna komunikacja zewnętrzna Chin, chiński program walki z ubóstwem, dyplomacja publiczna ChRL, analiza zawartości mediów
Chinese media, China Daily, external communication strategy of China, China’s program of fight against poverty, China’s public diplomacy, media content analysis
25 lutego 2021 r. Chiny oficjalnie zadeklarowały zwycięstwo w walce z ubóstwem wdrażanej w latach 2012-2020, czyli pokonanie skrajnej biedy na terenie swojego kraju. Rozpropagowanie tego programu oraz jego realizacji wśród społeczności międzynarodowej stanowiło przy tym istotny wątek storytellingu w strategicznej komunikacji zewnętrznej Chin, w której media i możliwość przekazu określonych treści za ich pośrednictwem, odgrywają kluczową rolę. W pracy są przedstawione wyniki porównawczej analizy zawartości anglo- i chińskojęzycznych publikacji na temat chińskiego programu walki z ubóstwem, opublikowanych w latach 2016-2021 w portalu Chinadaily.com.cn, który jest największym anglojęzycznym portalem informacyjnym w Chinach. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują różne strategie przyjęte przez redakcję China Daily w odniesieniu do audytorium zagranicznego i chińskiego oraz pozwalają na rekonstrukcję obrazu walki z ubóstwem, który Chiny chcą przekazać światu za pośrednictwem mediów.
On February 25, 2021, China officially declared victory in the fight against poverty, which means that extreme poverty has been overcome in China. Correspondingly propagating of the program and its realization in the international community has become an important aspect of China's storytelling in its external communication strategy, in which media and the possibility of conveying specific content through them played a key role. The thesis presents the results of a comparative content analysis of English and Chinese-language publications about Chinese fight against poverty, published in the years 2016-2021 on Chinadaily.com.cn, which is the largest English-language information portal in China. The results of the research show the different strategies adopted by the editorial board of China Daily towards the foreign and Chinese audiences, and the reconstructive image of the fight against poverty, which China wants to convey to the world through the media.
dc.abstract.en | On February 25, 2021, China officially declared victory in the fight against poverty, which means that extreme poverty has been overcome in China. Correspondingly propagating of the program and its realization in the international community has become an important aspect of China's storytelling in its external communication strategy, in which media and the possibility of conveying specific content through them played a key role. The thesis presents the results of a comparative content analysis of English and Chinese-language publications about Chinese fight against poverty, published in the years 2016-2021 on Chinadaily.com.cn, which is the largest English-language information portal in China. The results of the research show the different strategies adopted by the editorial board of China Daily towards the foreign and Chinese audiences, and the reconstructive image of the fight against poverty, which China wants to convey to the world through the media. | pl |
dc.abstract.pl | 25 lutego 2021 r. Chiny oficjalnie zadeklarowały zwycięstwo w walce z ubóstwem wdrażanej w latach 2012-2020, czyli pokonanie skrajnej biedy na terenie swojego kraju. Rozpropagowanie tego programu oraz jego realizacji wśród społeczności międzynarodowej stanowiło przy tym istotny wątek storytellingu w strategicznej komunikacji zewnętrznej Chin, w której media i możliwość przekazu określonych treści za ich pośrednictwem, odgrywają kluczową rolę. W pracy są przedstawione wyniki porównawczej analizy zawartości anglo- i chińskojęzycznych publikacji na temat chińskiego programu walki z ubóstwem, opublikowanych w latach 2016-2021 w portalu Chinadaily.com.cn, który jest największym anglojęzycznym portalem informacyjnym w Chinach. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują różne strategie przyjęte przez redakcję China Daily w odniesieniu do audytorium zagranicznego i chińskiego oraz pozwalają na rekonstrukcję obrazu walki z ubóstwem, który Chiny chcą przekazać światu za pośrednictwem mediów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.author | Miao, Yan | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klimkiewicz, Beata - 128865 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:40:54Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:40:54Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164157-299577 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314790 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Chinese media, China Daily, external communication strategy of China, China’s program of fight against poverty, China’s public diplomacy, media content analysis | pl |
dc.subject.pl | chińskie media, China Daily, strategiczna komunikacja zewnętrzna Chin, chiński program walki z ubóstwem, dyplomacja publiczna ChRL, analiza zawartości mediów | pl |
dc.title | Medialny wizerunek walki z ubóstwem w Chinach w anglo- i chińskojęzycznym przekazie China Daily - analiza porównawcza | pl |
dc.title.alternative | The media image of fight against poverty in China in the English- and Chinese-language content of China Daily – comparative analysis | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |