Zjawisko manipulacji i perswazji w reklamie internetowej

licenciate
dc.abstract.enThe manipulation process and verbal persuasion are often used as one of many selling methods. Nowadays, there are many media with different types of advertising. Online advertising and its impact on consumers were analyzed. In addition, advertisements from various information relays were characterized and compared.An internet survey was also created that allowed for a thorough study of the phenomenon of persuasion and the impact on online advertising. In my research, I wanted to know if ads affect customer choices and how consumers perceive commercial ads. I based this reflection on numerous articles and books.pl
dc.abstract.plProces manipulacji i perswazja słowna są często wykorzystywane jako jedna z wielu metod sprzedaży. Współcześnie istnieje wiele środków przekazu w których występują różne rodzaje reklam. Poddana analizie została reklama internetowa i jej wypływ na konsumentów. Oprócz tego scharakteryzowane i porównane zostały reklamy z różnych przekaźników informacji. Stworzona została również ankieta internetowa, która umożliwiła dokładne zbadanie zjawiska perswazji i wpływu w reklamie internetowej. W swoich badaniach chciałam dowiedzieć się czy reklamy manipulują wyborami klientów i jaki stosunek do ogłoszeń komercyjnych mają ich odbiorcy. Rozważania na ten temat oparłam o liczne artykuły i książki.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGajda, Kinga - 173349 pl
dc.contributor.authorZielińska, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerGajda, Kinga - 173349 pl
dc.contributor.reviewerGierat-Bieroń, Bożena - 128050 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T08:36:20Z
dc.date.available2020-07-28T08:36:20Z
dc.date.submitted2020-07-13pl
dc.fieldofstudyeuropeistykapl
dc.identifier.apddiploma-143949-246800pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/242819
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising, manipulation, online advertising, impact, consumer, seller, product, producer, media, persuasion, verbal manipulation, Internet, language of advertisingpl
dc.subject.plreklama, manipulacja, reklama internetowa, wpływ, konsument, sprzedawca, produkt, producent, środki przekazu, perswazja, manipulacja słowna, Internet, język reklamypl
dc.titleZjawisko manipulacji i perswazji w reklamie internetowejpl
dc.title.alternativeThe Phenomenon of Manipulation and Persuasion in Online Advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The manipulation process and verbal persuasion are often used as one of many selling methods. Nowadays, there are many media with different types of advertising. Online advertising and its impact on consumers were analyzed. In addition, advertisements from various information relays were characterized and compared.An internet survey was also created that allowed for a thorough study of the phenomenon of persuasion and the impact on online advertising. In my research, I wanted to know if ads affect customer choices and how consumers perceive commercial ads. I based this reflection on numerous articles and books.
dc.abstract.plpl
Proces manipulacji i perswazja słowna są często wykorzystywane jako jedna z wielu metod sprzedaży. Współcześnie istnieje wiele środków przekazu w których występują różne rodzaje reklam. Poddana analizie została reklama internetowa i jej wypływ na konsumentów. Oprócz tego scharakteryzowane i porównane zostały reklamy z różnych przekaźników informacji. Stworzona została również ankieta internetowa, która umożliwiła dokładne zbadanie zjawiska perswazji i wpływu w reklamie internetowej. W swoich badaniach chciałam dowiedzieć się czy reklamy manipulują wyborami klientów i jaki stosunek do ogłoszeń komercyjnych mają ich odbiorcy. Rozważania na ten temat oparłam o liczne artykuły i książki.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gajda, Kinga - 173349
dc.contributor.authorpl
Zielińska, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Gajda, Kinga - 173349
dc.contributor.reviewerpl
Gierat-Bieroń, Bożena - 128050
dc.date.accessioned
2020-07-28T08:36:20Z
dc.date.available
2020-07-28T08:36:20Z
dc.date.submittedpl
2020-07-13
dc.fieldofstudypl
europeistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-143949-246800
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/242819
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising, manipulation, online advertising, impact, consumer, seller, product, producer, media, persuasion, verbal manipulation, Internet, language of advertising
dc.subject.plpl
reklama, manipulacja, reklama internetowa, wpływ, konsument, sprzedawca, produkt, producent, środki przekazu, perswazja, manipulacja słowna, Internet, język reklamy
dc.titlepl
Zjawisko manipulacji i perswazji w reklamie internetowej
dc.title.alternativepl
The Phenomenon of Manipulation and Persuasion in Online Advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
239
Views per month
Views per city
Warsaw
45
Krakow
30
Poznan
13
Wroclaw
11
Gdansk
10
Lublin
8
Katowice
7
Pieszyce
6
Lodz
4
Nowy Sącz
4

No access

No Thumbnail Available