Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Doskonalenie strategii zarządzania w oparciu o System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2009 na przykładzie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego
Improvement management strategy based on the Quality Management System ISO 9001:2009 for example of Emergency Krakow Rescue
pogotowie ratunkowe, zakład opieki zdrowotnej, jakość, norma ISO, zarządzanie jakością
ambulance, health care facility, quality, ISO, quality management
Jakość odgrywa w obecnych czasach kluczową rolę w większości dziedzin naszego życia. Zwracamy uwagę na jak najwyższe standardy pracy, na odpowiednie traktowanie klientów i pracowników. System Zarządzania Jakością został również wprowadzony do służby zdrowia.Celem pracy jest przeprowadzenie analizy Systemu Zarządzania Jakością w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym.W pierwszym punkcie pracy wyjaśniono pojęcie jakości oraz jego zastosowanie w zakładach opieki zdrowotnej, a następnie przybliżono funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością , obowiązki wynikające z polskiej normy jakościowej PN-EN ISO 9001:2009 dla organizacji chcącej ją wdrożyć do praktyki.W rozdziale trzecim opisano zastosowanie procedur jakościowych na przykładzie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego, charakterystykę systemu, identyfikację procesów, przeprowadzenie kontroli oraz nadzór nad niezgodnościami. Ostatnim punktem pracy jest analiza Systemu Zarządzania Jakością wprowadzonego w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym w stosunku do ogólnie wprowadzonych strategii zarządzania w Zakładzie, która ujawniła wiele korzyści w usprawnieniu organizacji i funkcjonowania tego zakładu opieki zdrowotnej.
Quality plays a key role today in most areas of our lives. We pay attention to the highest standards of work, the appropriate treatment of customers and employees. The Quality Management System has also been introduced into the health service.Aim of this study is to analyze the Quality Management System of the Emergency Rescue in Krakow.The first section explains the concept of quality of work and its application in health care, and then brought closer to the functioning of the Quality Management System, the obligations arising from the Polish Quality Standard BS EN ISO 9001:2009 for organizations wishing to implement it in practice.The third chapter describes the use of qualitative procedures in Emergency Rescue Krakow, the characteristics of the system, the identification process, an inspection and supervision of non-conformances.The last point is the analysis of the work of the Quality Management System implemented the Emergency Rescue in Krakow for the overall management strategies implemented in the organization, which revealed a number of benefits to streamline it and functioning of the healthcare facility.
dc.abstract.en | Quality plays a key role today in most areas of our lives. We pay attention to the highest standards of work, the appropriate treatment of customers and employees. The Quality Management System has also been introduced into the health service.Aim of this study is to analyze the Quality Management System of the Emergency Rescue in Krakow.The first section explains the concept of quality of work and its application in health care, and then brought closer to the functioning of the Quality Management System, the obligations arising from the Polish Quality Standard BS EN ISO 9001:2009 for organizations wishing to implement it in practice.The third chapter describes the use of qualitative procedures in Emergency Rescue Krakow, the characteristics of the system, the identification process, an inspection and supervision of non-conformances.The last point is the analysis of the work of the Quality Management System implemented the Emergency Rescue in Krakow for the overall management strategies implemented in the organization, which revealed a number of benefits to streamline it and functioning of the healthcare facility. | pl |
dc.abstract.pl | Jakość odgrywa w obecnych czasach kluczową rolę w większości dziedzin naszego życia. Zwracamy uwagę na jak najwyższe standardy pracy, na odpowiednie traktowanie klientów i pracowników. System Zarządzania Jakością został również wprowadzony do służby zdrowia.Celem pracy jest przeprowadzenie analizy Systemu Zarządzania Jakością w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym.W pierwszym punkcie pracy wyjaśniono pojęcie jakości oraz jego zastosowanie w zakładach opieki zdrowotnej, a następnie przybliżono funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością , obowiązki wynikające z polskiej normy jakościowej PN-EN ISO 9001:2009 dla organizacji chcącej ją wdrożyć do praktyki.W rozdziale trzecim opisano zastosowanie procedur jakościowych na przykładzie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego, charakterystykę systemu, identyfikację procesów, przeprowadzenie kontroli oraz nadzór nad niezgodnościami. Ostatnim punktem pracy jest analiza Systemu Zarządzania Jakością wprowadzonego w Krakowskim Pogotowiu Ratunkowym w stosunku do ogólnie wprowadzonych strategii zarządzania w Zakładzie, która ujawniła wiele korzyści w usprawnieniu organizacji i funkcjonowania tego zakładu opieki zdrowotnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Nauk o Zdrowiu | pl |
dc.area | obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej | pl |
dc.contributor.advisor | Gaweł, Genowefa - 129458 | pl |
dc.contributor.author | Borchólska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WNOZ | pl |
dc.contributor.reviewer | Gawor, Anna - 129472 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gaweł, Genowefa - 129458 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T13:45:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T13:45:53Z | |
dc.date.submitted | 2013-02-08 | pl |
dc.fieldofstudy | pielęgniarstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-72396-145082 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/185385 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ambulance, health care facility, quality, ISO, quality management | pl |
dc.subject.pl | pogotowie ratunkowe, zakład opieki zdrowotnej, jakość, norma ISO, zarządzanie jakością | pl |
dc.title | Doskonalenie strategii zarządzania w oparciu o System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2009 na przykładzie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego | pl |
dc.title.alternative | Improvement management strategy based on the Quality Management System ISO 9001:2009 for example of Emergency Krakow Rescue | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |