Kulturoznawcza perspektywa public relations. Na przykładzie promocji wizerunku polskiej kultury narodowej w działalności IAM

licenciate
dc.abstract.enIn her studies, the author analyses the current state of the promotion of Polish national culture based on implementation of projects at Adam Mickiewicz Institute between 2015 and 2017. First, the author reviews the theory underlying this project that is fundamental for the thorough understanding of the subject. The author considers important issues such as, but not limited to, national culture, identity, image, and public relations. The following study puts these issues in context of cultural studies that are the most suitable for the chosen subject. Apart from the critical analysis of the Institute’s activity, the author questions the value of investment in the promotion of Polish national culture in Balkan countries and how this could be achieved.pl
dc.abstract.plW swojej pracy, autorka analizuje stan promocji polskiej kultury narodowej, w oparciu o analizę projektów zrealizowanych przez Instytut Adama Mickiewicza w latach 2015-2017. W pierwszej kolejności dokonuje przeglądu teorii, która jest niezbędna do całościowego zrozumienia tematu i stanowi fundament pracy. Rozważa zagadnienia takie jak kultura narodowa, tożsamość, wizerunek i public relations - wszystko to z perspektywy ujęcia kulturoznawczego, które najlepiej odpowiada specyfice wybranego przez nią tematu. Poza krytyczną analizą działalności Instytutu, autorka odpowiada również na pytania czy i dlaczego warto inwestować w poprawę wizerunku polskiej kultury narodowej na Bałkanach oraz w jaki sposób można tego dokonać.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKorporowicz, Leszek - 173369 pl
dc.contributor.authorBajew, Klementynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŻaliński, Adampl
dc.contributor.reviewerKorporowicz, Leszek - 173369 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:15:43Z
dc.date.available2020-07-27T21:15:43Z
dc.date.submitted2018-10-23pl
dc.fieldofstudyrelacje międzykulturowepl
dc.identifier.apddiploma-128893-193624pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232598
dc.languagepolpl
dc.subject.enAdam Mickiewicz Institute, national culture, public relations, identity, imagepl
dc.subject.plInstytut Adama Mickiewicza, kultura narodowa, public relations, tożsamość, wizerunekpl
dc.titleKulturoznawcza perspektywa public relations. Na przykładzie promocji wizerunku polskiej kultury narodowej w działalności IAMpl
dc.title.alternativePerspective of public relations in cultural studies. Based on the promotion of Polish national culture image by AMI’s actionspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In her studies, the author analyses the current state of the promotion of Polish national culture based on implementation of projects at Adam Mickiewicz Institute between 2015 and 2017. First, the author reviews the theory underlying this project that is fundamental for the thorough understanding of the subject. The author considers important issues such as, but not limited to, national culture, identity, image, and public relations. The following study puts these issues in context of cultural studies that are the most suitable for the chosen subject. Apart from the critical analysis of the Institute’s activity, the author questions the value of investment in the promotion of Polish national culture in Balkan countries and how this could be achieved.
dc.abstract.plpl
W swojej pracy, autorka analizuje stan promocji polskiej kultury narodowej, w oparciu o analizę projektów zrealizowanych przez Instytut Adama Mickiewicza w latach 2015-2017. W pierwszej kolejności dokonuje przeglądu teorii, która jest niezbędna do całościowego zrozumienia tematu i stanowi fundament pracy. Rozważa zagadnienia takie jak kultura narodowa, tożsamość, wizerunek i public relations - wszystko to z perspektywy ujęcia kulturoznawczego, które najlepiej odpowiada specyfice wybranego przez nią tematu. Poza krytyczną analizą działalności Instytutu, autorka odpowiada również na pytania czy i dlaczego warto inwestować w poprawę wizerunku polskiej kultury narodowej na Bałkanach oraz w jaki sposób można tego dokonać.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Korporowicz, Leszek - 173369
dc.contributor.authorpl
Bajew, Klementyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Żaliński, Adam
dc.contributor.reviewerpl
Korporowicz, Leszek - 173369
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:15:43Z
dc.date.available
2020-07-27T21:15:43Z
dc.date.submittedpl
2018-10-23
dc.fieldofstudypl
relacje międzykulturowe
dc.identifier.apdpl
diploma-128893-193624
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232598
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Adam Mickiewicz Institute, national culture, public relations, identity, image
dc.subject.plpl
Instytut Adama Mickiewicza, kultura narodowa, public relations, tożsamość, wizerunek
dc.titlepl
Kulturoznawcza perspektywa public relations. Na przykładzie promocji wizerunku polskiej kultury narodowej w działalności IAM
dc.title.alternativepl
Perspective of public relations in cultural studies. Based on the promotion of Polish national culture image by AMI’s actions
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available