Zastosowanie metod uczenia maszynowego do stworzenia sztucznej inteligencji dla gry planszowej

master
dc.abstract.enThe thesis aims to demonstrate the possibility of using artificial intelligence to create a computer opponent for the Risk board game. The scope entails especially the use of a genetic algorithm and analysis of the learning process, as well as its comparison with other approaches.pl
dc.abstract.plPraca ma na celu zademonstrowanie możliwości użycia sztucznej inteligencji do stworzenia komputerowego przeciwnika w grze planszowej Risk. Zakres pracy obejmuje w szczególności wykorzystanie algorytmu genetycznego oraz analizę procesu uczenia się, a także jego porównanie z innymi podejściami.pl
dc.affiliationWydział Matematyki i Informatykipl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorMisztal, Krzysztofpl
dc.contributor.authorJoniak, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WMI2pl
dc.contributor.reviewerMisztal, Krzysztofpl
dc.contributor.reviewerPodolak, Igor - 100165 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:09:07Z
dc.date.available2020-07-27T15:09:07Z
dc.date.submitted2018-10-04pl
dc.fieldofstudyinżynieria oprogramowaniapl
dc.identifier.apddiploma-122553-231158pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226990
dc.languagepolpl
dc.subject.enArtificial intelligence, Genetic algorithms, Board games, Risk, Machine Learningpl
dc.subject.plSztuczna inteligencja, Algorytmy genetyczne, Gry planszowe, Ryzyko, Uczenie maszynowepl
dc.titleZastosowanie metod uczenia maszynowego do stworzenia sztucznej inteligencji dla gry planszowejpl
dc.title.alternativeApplication of machine learning methods in building an artificial intelligence for a board gamepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis aims to demonstrate the possibility of using artificial intelligence to create a computer opponent for the Risk board game. The scope entails especially the use of a genetic algorithm and analysis of the learning process, as well as its comparison with other approaches.
dc.abstract.plpl
Praca ma na celu zademonstrowanie możliwości użycia sztucznej inteligencji do stworzenia komputerowego przeciwnika w grze planszowej Risk. Zakres pracy obejmuje w szczególności wykorzystanie algorytmu genetycznego oraz analizę procesu uczenia się, a także jego porównanie z innymi podejściami.
dc.affiliationpl
Wydział Matematyki i Informatyki
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Misztal, Krzysztof
dc.contributor.authorpl
Joniak, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WMI2
dc.contributor.reviewerpl
Misztal, Krzysztof
dc.contributor.reviewerpl
Podolak, Igor - 100165
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:09:07Z
dc.date.available
2020-07-27T15:09:07Z
dc.date.submittedpl
2018-10-04
dc.fieldofstudypl
inżynieria oprogramowania
dc.identifier.apdpl
diploma-122553-231158
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226990
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Artificial intelligence, Genetic algorithms, Board games, Risk, Machine Learning
dc.subject.plpl
Sztuczna inteligencja, Algorytmy genetyczne, Gry planszowe, Ryzyko, Uczenie maszynowe
dc.titlepl
Zastosowanie metod uczenia maszynowego do stworzenia sztucznej inteligencji dla gry planszowej
dc.title.alternativepl
Application of machine learning methods in building an artificial intelligence for a board game
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
59
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Bydgoszcz
13
Wroclaw
4
Rzeszów
3
Sosnowiec
3
Dublin
2
Frankfurt am Main
2
Krakow
2
Lodz
2
Lublin
2

No access

No Thumbnail Available