Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie metod uczenia maszynowego do stworzenia sztucznej inteligencji dla gry planszowej
Application of machine learning methods in building an artificial intelligence for a board game
Sztuczna inteligencja, Algorytmy genetyczne, Gry planszowe, Ryzyko, Uczenie maszynowe
Artificial intelligence, Genetic algorithms, Board games, Risk, Machine Learning
Praca ma na celu zademonstrowanie możliwości użycia sztucznej inteligencji do stworzenia komputerowego przeciwnika w grze planszowej Risk. Zakres pracy obejmuje w szczególności wykorzystanie algorytmu genetycznego oraz analizę procesu uczenia się, a także jego porównanie z innymi podejściami.
The thesis aims to demonstrate the possibility of using artificial intelligence to create a computer opponent for the Risk board game. The scope entails especially the use of a genetic algorithm and analysis of the learning process, as well as its comparison with other approaches.
dc.abstract.en | The thesis aims to demonstrate the possibility of using artificial intelligence to create a computer opponent for the Risk board game. The scope entails especially the use of a genetic algorithm and analysis of the learning process, as well as its comparison with other approaches. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ma na celu zademonstrowanie możliwości użycia sztucznej inteligencji do stworzenia komputerowego przeciwnika w grze planszowej Risk. Zakres pracy obejmuje w szczególności wykorzystanie algorytmu genetycznego oraz analizę procesu uczenia się, a także jego porównanie z innymi podejściami. | pl |
dc.affiliation | Wydział Matematyki i Informatyki | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Misztal, Krzysztof | pl |
dc.contributor.author | Joniak, Mateusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WMI2 | pl |
dc.contributor.reviewer | Misztal, Krzysztof | pl |
dc.contributor.reviewer | Podolak, Igor - 100165 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T15:09:07Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T15:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-04 | pl |
dc.fieldofstudy | inżynieria oprogramowania | pl |
dc.identifier.apd | diploma-122553-231158 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226990 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Artificial intelligence, Genetic algorithms, Board games, Risk, Machine Learning | pl |
dc.subject.pl | Sztuczna inteligencja, Algorytmy genetyczne, Gry planszowe, Ryzyko, Uczenie maszynowe | pl |
dc.title | Zastosowanie metod uczenia maszynowego do stworzenia sztucznej inteligencji dla gry planszowej | pl |
dc.title.alternative | Application of machine learning methods in building an artificial intelligence for a board game | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |