KONSTRUOWANIE OBRAZÓW RZECZYWISTOŚCI PRZEZ MEDIA W SYTUACJI KRYZYSU ORAZ ICH WPŁYW NA DECYZJE POLITYCZNE

master
dc.abstract.enThe aim of this study is to investigate the process of media's construction of reality of the crisis situaction and their impact on political decision. Analysis different crisis situations like war in Wietnam, the Falkland's conflict and also the Gulf War shows how the media uses various ways to affect the decisionmakers. The first chapter examines the type of the media and the history of broadcasting the war and crisis. The second chapter is attatched to explain the method using by media to have an impact on the viewers. The third chapter explains how the mass media make of the instruments and methods of persuasion in the predifined crisis situation. The last chapter concentrate on the SWOT analysis of the broadcasting war presented in the previous examples.pl
dc.abstract.plTematem zaprezentowanej pracy była próba przedstawienia tego w jaki sposób media konstruują obrazy rzeczywistości szczególnie w sytuacjach kryzysowych. Na podstawie dokładnych analiz określono w jaki sposób relacje medialne oddziaływały na odbiorców oraz czy miały bezpośredni wpływ na decyzje polityczne podejmowane przez rządzących. W opisywanych wydarzeniach tj. wojna w Wietnamie, konflikt na Falklandach, konflikt w Zatoce Perskiej oraz klęska humanitarna w Sudanie zostają przedstawione mechanizmy oraz instrumenty wykorzystywane przez media dla wywierania wpływu na odbiorców.Praca podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie dotyczące tego czy i w jaki sposób wywieranie presji medialnej na polityków wpływa na ich decyzje. Pierwszy rozdział koncentruje się na kwestiach teoretycznych dotyczących natury mediów oraz ich funkcjonowania w toku historii. W sposób chronologiczny pokazuje relcjonowanie konfliktów oraz sytuacji kryzysowych. Rozdział drugi pełni rolę opisową, w której zostały przedstawione narzędzia oraz metody przekazywania informacji w trakcie trwania wyżej wspomnianych konfliktów i wojen. Trzeci rozdział wyróżnia instrumenty oddziaływania mediów w konkretnych przypadkach oraz modele komunikowania. Ostatni rodział na na celu poddanie analizie SWOT zaprezentowanych wcześniej modeli komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz próbę ustalenia własnych zasad dotyczących relacjonowania sytuacji kryzysowych w mass mediach.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.authorKuś, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.reviewerNitszke, Agnieszka - 160145 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:34:02Z
dc.date.available2020-07-28T00:34:02Z
dc.date.submitted2019-06-24pl
dc.fieldofstudybezpieczeństwo narodowepl
dc.identifier.apddiploma-133318-195007pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235651
dc.languagepolpl
dc.subject.enmass media, crisis situation, war, war corespondent, media relations, functions of media, theory of media, media warpl
dc.subject.plmedia masowe, sytuacja kryzysowa, wojna, korespondent wojenny, relacje medialne, funkcje mediów, teorie mediów, wojna medialnapl
dc.titleKONSTRUOWANIE OBRAZÓW RZECZYWISTOŚCI PRZEZ MEDIA W SYTUACJI KRYZYSU ORAZ ICH WPŁYW NA DECYZJE POLITYCZNEpl
dc.title.alternativeThe process of media's constructing the reality of the crisis situations and their impact on political decisionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to investigate the process of media's construction of reality of the crisis situaction and their impact on political decision. Analysis different crisis situations like war in Wietnam, the Falkland's conflict and also the Gulf War shows how the media uses various ways to affect the decisionmakers. The first chapter examines the type of the media and the history of broadcasting the war and crisis. The second chapter is attatched to explain the method using by media to have an impact on the viewers. The third chapter explains how the mass media make of the instruments and methods of persuasion in the predifined crisis situation. The last chapter concentrate on the SWOT analysis of the broadcasting war presented in the previous examples.
dc.abstract.plpl
Tematem zaprezentowanej pracy była próba przedstawienia tego w jaki sposób media konstruują obrazy rzeczywistości szczególnie w sytuacjach kryzysowych. Na podstawie dokładnych analiz określono w jaki sposób relacje medialne oddziaływały na odbiorców oraz czy miały bezpośredni wpływ na decyzje polityczne podejmowane przez rządzących. W opisywanych wydarzeniach tj. wojna w Wietnamie, konflikt na Falklandach, konflikt w Zatoce Perskiej oraz klęska humanitarna w Sudanie zostają przedstawione mechanizmy oraz instrumenty wykorzystywane przez media dla wywierania wpływu na odbiorców.Praca podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie dotyczące tego czy i w jaki sposób wywieranie presji medialnej na polityków wpływa na ich decyzje. Pierwszy rozdział koncentruje się na kwestiach teoretycznych dotyczących natury mediów oraz ich funkcjonowania w toku historii. W sposób chronologiczny pokazuje relcjonowanie konfliktów oraz sytuacji kryzysowych. Rozdział drugi pełni rolę opisową, w której zostały przedstawione narzędzia oraz metody przekazywania informacji w trakcie trwania wyżej wspomnianych konfliktów i wojen. Trzeci rozdział wyróżnia instrumenty oddziaływania mediów w konkretnych przypadkach oraz modele komunikowania. Ostatni rodział na na celu poddanie analizie SWOT zaprezentowanych wcześniej modeli komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz próbę ustalenia własnych zasad dotyczących relacjonowania sytuacji kryzysowych w mass mediach.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.authorpl
Kuś, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.reviewerpl
Nitszke, Agnieszka - 160145
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:34:02Z
dc.date.available
2020-07-28T00:34:02Z
dc.date.submittedpl
2019-06-24
dc.fieldofstudypl
bezpieczeństwo narodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-133318-195007
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235651
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
mass media, crisis situation, war, war corespondent, media relations, functions of media, theory of media, media war
dc.subject.plpl
media masowe, sytuacja kryzysowa, wojna, korespondent wojenny, relacje medialne, funkcje mediów, teorie mediów, wojna medialna
dc.titlepl
KONSTRUOWANIE OBRAZÓW RZECZYWISTOŚCI PRZEZ MEDIA W SYTUACJI KRYZYSU ORAZ ICH WPŁYW NA DECYZJE POLITYCZNE
dc.title.alternativepl
The process of media's constructing the reality of the crisis situations and their impact on political decision
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Krakow
5
Warsaw
5
Wroclaw
3
Lublin
2
Lodz
1
Nagykanizsa
1
Radomsko
1

No access

No Thumbnail Available