Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Drama jako szansa na ożywienie kształcenia polonistycznego w szkole gimnazjalnej.
Drama as an opportunity to revitalize Polish language education in gymnasium
drama, nauczanie, gimnazjum, aktywność, uczniowie
drama, teaching, gymnasium, activity, pupils
Niniejsza praca magisterska ma na celu ukazanie zalet dramy jako metody kształcenia i wychowania. W mojej pracy postuluję konieczność upowszechnienia dramy w polskiej szkole, zwłaszcza na lekcjach języka ojczystego. We wstępie ukazuję słabości współczesnej edukacji, aby pokazać, że wraz ze zmianą rzeczywistości bardzo zmieniła się młodzież i w związku z tym nauczyciele powinni szukać coraz nowszych rozwiązań, aby zainteresowanie uczniów zajęciami nie słabło. W pierwszym rozdziale mojej pracy przedstawiłam krótką historię źródeł dramy, a także wymieniłam jej podstawowe elementy i techniki. W trzecim rozdziale streściłam wyniki ankiet, które przeprowadziłam wśród uczniów po zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem technik dramowych. Ostatni rozdział poświęciłam na przedstawienie kilku moich propozycji dramy, dzięki którym można próbować rozbudzić zainteresowanie uczniów tematem, a także zwiększać ich empatię, kreatywność i aktywność na lekcji.
This thesis aims to show the advantages of drama as a method of education and upbringing. In my work, I postulate the need for dissemination of drama in Polish schools, especially in the native language lessons. In the introduction I show the weakness of modern education, to show that with the changes of reality young people also changed and therefore teachers should seek ever newer solutions so the students' interest in courses will not weakened. In the first chapter of my work I presented a brief history of the sources of drama, and also mentioned both its basic elements and techniques. In the third chapter summarized the results of surveys I conducted among students after classes conducted using drama techniques. I have devoted the last chapter to present a few of my drama suggestions , so you can try to arouse students' interest in the subject, as well as increase their empathy, creativity and activity in the lesson.
dc.abstract.en | This thesis aims to show the advantages of drama as a method of education and upbringing. In my work, I postulate the need for dissemination of drama in Polish schools, especially in the native language lessons. In the introduction I show the weakness of modern education, to show that with the changes of reality young people also changed and therefore teachers should seek ever newer solutions so the students' interest in courses will not weakened. In the first chapter of my work I presented a brief history of the sources of drama, and also mentioned both its basic elements and techniques. In the third chapter summarized the results of surveys I conducted among students after classes conducted using drama techniques. I have devoted the last chapter to present a few of my drama suggestions , so you can try to arouse students' interest in the subject, as well as increase their empathy, creativity and activity in the lesson. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska ma na celu ukazanie zalet dramy jako metody kształcenia i wychowania. W mojej pracy postuluję konieczność upowszechnienia dramy w polskiej szkole, zwłaszcza na lekcjach języka ojczystego. We wstępie ukazuję słabości współczesnej edukacji, aby pokazać, że wraz ze zmianą rzeczywistości bardzo zmieniła się młodzież i w związku z tym nauczyciele powinni szukać coraz nowszych rozwiązań, aby zainteresowanie uczniów zajęciami nie słabło. W pierwszym rozdziale mojej pracy przedstawiłam krótką historię źródeł dramy, a także wymieniłam jej podstawowe elementy i techniki. W trzecim rozdziale streściłam wyniki ankiet, które przeprowadziłam wśród uczniów po zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem technik dramowych. Ostatni rozdział poświęciłam na przedstawienie kilku moich propozycji dramy, dzięki którym można próbować rozbudzić zainteresowanie uczniów tematem, a także zwiększać ich empatię, kreatywność i aktywność na lekcji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.contributor.author | Gontarz, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowak, Ewa | pl |
dc.contributor.reviewer | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:33:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:33:41Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-08 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94566-115890 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202147 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | drama, teaching, gymnasium, activity, pupils | pl |
dc.subject.pl | drama, nauczanie, gimnazjum, aktywność, uczniowie | pl |
dc.title | Drama jako szansa na ożywienie kształcenia polonistycznego w szkole gimnazjalnej. | pl |
dc.title.alternative | Drama as an opportunity to revitalize Polish language education in gymnasium | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |