Drama jako szansa na ożywienie kształcenia polonistycznego w szkole gimnazjalnej.

master
dc.abstract.enThis thesis aims to show the advantages of drama as a method of education and upbringing. In my work, I postulate the need for dissemination of drama in Polish schools, especially in the native language lessons. In the introduction I show the weakness of modern education, to show that with the changes of reality young people also changed and therefore teachers should seek ever newer solutions so the students' interest in courses will not weakened. In the first chapter of my work I presented a brief history of the sources of drama, and also mentioned both its basic elements and techniques. In the third chapter summarized the results of surveys I conducted among students after classes conducted using drama techniques. I have devoted the last chapter to present a few of my drama suggestions , so you can try to arouse students' interest in the subject, as well as increase their empathy, creativity and activity in the lesson.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska ma na celu ukazanie zalet dramy jako metody kształcenia i wychowania. W mojej pracy postuluję konieczność upowszechnienia dramy w polskiej szkole, zwłaszcza na lekcjach języka ojczystego. We wstępie ukazuję słabości współczesnej edukacji, aby pokazać, że wraz ze zmianą rzeczywistości bardzo zmieniła się młodzież i w związku z tym nauczyciele powinni szukać coraz nowszych rozwiązań, aby zainteresowanie uczniów zajęciami nie słabło. W pierwszym rozdziale mojej pracy przedstawiłam krótką historię źródeł dramy, a także wymieniłam jej podstawowe elementy i techniki. W trzecim rozdziale streściłam wyniki ankiet, które przeprowadziłam wśród uczniów po zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem technik dramowych. Ostatni rozdział poświęciłam na przedstawienie kilku moich propozycji dramy, dzięki którym można próbować rozbudzić zainteresowanie uczniów tematem, a także zwiększać ich empatię, kreatywność i aktywność na lekcji.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBobiński, Witold - 127368 pl
dc.contributor.authorGontarz, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerNowak, Ewapl
dc.contributor.reviewerBobiński, Witold - 127368 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T11:33:41Z
dc.date.available2020-07-26T11:33:41Z
dc.date.submitted2015-06-08pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-94566-115890pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202147
dc.languagepolpl
dc.subject.endrama, teaching, gymnasium, activity, pupilspl
dc.subject.pldrama, nauczanie, gimnazjum, aktywność, uczniowiepl
dc.titleDrama jako szansa na ożywienie kształcenia polonistycznego w szkole gimnazjalnej.pl
dc.title.alternativeDrama as an opportunity to revitalize Polish language education in gymnasiumpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis aims to show the advantages of drama as a method of education and upbringing. In my work, I postulate the need for dissemination of drama in Polish schools, especially in the native language lessons. In the introduction I show the weakness of modern education, to show that with the changes of reality young people also changed and therefore teachers should seek ever newer solutions so the students' interest in courses will not weakened. In the first chapter of my work I presented a brief history of the sources of drama, and also mentioned both its basic elements and techniques. In the third chapter summarized the results of surveys I conducted among students after classes conducted using drama techniques. I have devoted the last chapter to present a few of my drama suggestions , so you can try to arouse students' interest in the subject, as well as increase their empathy, creativity and activity in the lesson.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska ma na celu ukazanie zalet dramy jako metody kształcenia i wychowania. W mojej pracy postuluję konieczność upowszechnienia dramy w polskiej szkole, zwłaszcza na lekcjach języka ojczystego. We wstępie ukazuję słabości współczesnej edukacji, aby pokazać, że wraz ze zmianą rzeczywistości bardzo zmieniła się młodzież i w związku z tym nauczyciele powinni szukać coraz nowszych rozwiązań, aby zainteresowanie uczniów zajęciami nie słabło. W pierwszym rozdziale mojej pracy przedstawiłam krótką historię źródeł dramy, a także wymieniłam jej podstawowe elementy i techniki. W trzecim rozdziale streściłam wyniki ankiet, które przeprowadziłam wśród uczniów po zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem technik dramowych. Ostatni rozdział poświęciłam na przedstawienie kilku moich propozycji dramy, dzięki którym można próbować rozbudzić zainteresowanie uczniów tematem, a także zwiększać ich empatię, kreatywność i aktywność na lekcji.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Bobiński, Witold - 127368
dc.contributor.authorpl
Gontarz, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Ewa
dc.contributor.reviewerpl
Bobiński, Witold - 127368
dc.date.accessioned
2020-07-26T11:33:41Z
dc.date.available
2020-07-26T11:33:41Z
dc.date.submittedpl
2015-06-08
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-94566-115890
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202147
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
drama, teaching, gymnasium, activity, pupils
dc.subject.plpl
drama, nauczanie, gimnazjum, aktywność, uczniowie
dc.titlepl
Drama jako szansa na ożywienie kształcenia polonistycznego w szkole gimnazjalnej.
dc.title.alternativepl
Drama as an opportunity to revitalize Polish language education in gymnasium
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Przemysl
1

No access

No Thumbnail Available