Upolitycznienie mediów ukraińskich na przykładzie kampanii prezydenckiej z 2019 roku

master
dc.abstract.enThe master`s thesis describes the phenomenon of politicization of the Ukrainian media. The 2019 presidential campaign was taken as an example. The research analysis was carried out on the example of two candidates, Zelensky and Poroshenko.The master`s thesis describes topics such as the concept of media politicization, possible types of partnership between the political system and the media, describes the history of Ukrainian media and focuses on some TV channels, describes the rules for holding elections in Ukraine.The method of quantitative analysis was used to study the topic. It showed how on some TV channels most of the campaign advertisements belonged to one candidate: Zelensky or Poroshenko. Also, attention was paid to the relations in which the candidates and owners of such TV channels are.pl
dc.abstract.plW pracy zostało opisane zjawisko upolitycznienia mediów ukraińskich. Za przykład wzięto kampanię prezydencką z 2019 roku. Analizę badań przeprowadzono na przykładzie dwóch kandydatów Zelenskiego i Poroszenka.W pracy zostały opisane takie wątki jak pojęcie upolitycznienia mediów, możliwe rodzaje partnerstwa między systemem politycznym i mediami, opisano historię mediów ukraińskich i skupiono się na niektórych kanałach telewizyjnych, opisano zasady przeprowadzania wyborów w Ukrainie. Do zbadania tematu wykorzystano metodę analizy ilościowej. Za jej pomocą pokazano, jak na niektórych kanałach telewizyjnych większość reklam kampanii wyborczej należała do jednego kandydata: Zelenskiego lub Poroszenko. Również zwrócono uwagę, w jakich relacjach są kandydaci i właściciele takich kanałów telewizyjnych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.authorKovbasniuk, Nataliiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.reviewerKlimkiewicz, Beata - 128865 pl
dc.date.accessioned2022-10-26T21:32:29Z
dc.date.available2022-10-26T21:32:29Z
dc.date.submitted2022-10-26pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-140373-264239pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302708
dc.languagepolpl
dc.subject.enElections, politically, media, Zelenski, Poroshenko, Ukraine, Ukrainian TV, Ukrainian media, politics and media, media freedompl
dc.subject.plWybory, upolitycznie, media, Zelenski, Poroszenko, Ukraina, telewizja ukraińska, media ukraińskie, polityka i media, wolność mediapl
dc.titleUpolitycznienie mediów ukraińskich na przykładzie kampanii prezydenckiej z 2019 rokupl
dc.title.alternativePoliticization of Ukrainian mass medias on the example of the 2019 presidential campaignpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master`s thesis describes the phenomenon of politicization of the Ukrainian media. The 2019 presidential campaign was taken as an example. The research analysis was carried out on the example of two candidates, Zelensky and Poroshenko.The master`s thesis describes topics such as the concept of media politicization, possible types of partnership between the political system and the media, describes the history of Ukrainian media and focuses on some TV channels, describes the rules for holding elections in Ukraine.The method of quantitative analysis was used to study the topic. It showed how on some TV channels most of the campaign advertisements belonged to one candidate: Zelensky or Poroshenko. Also, attention was paid to the relations in which the candidates and owners of such TV channels are.
dc.abstract.plpl
W pracy zostało opisane zjawisko upolitycznienia mediów ukraińskich. Za przykład wzięto kampanię prezydencką z 2019 roku. Analizę badań przeprowadzono na przykładzie dwóch kandydatów Zelenskiego i Poroszenka.W pracy zostały opisane takie wątki jak pojęcie upolitycznienia mediów, możliwe rodzaje partnerstwa między systemem politycznym i mediami, opisano historię mediów ukraińskich i skupiono się na niektórych kanałach telewizyjnych, opisano zasady przeprowadzania wyborów w Ukrainie. Do zbadania tematu wykorzystano metodę analizy ilościowej. Za jej pomocą pokazano, jak na niektórych kanałach telewizyjnych większość reklam kampanii wyborczej należała do jednego kandydata: Zelenskiego lub Poroszenko. Również zwrócono uwagę, w jakich relacjach są kandydaci i właściciele takich kanałów telewizyjnych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.authorpl
Kovbasniuk, Nataliia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.reviewerpl
Klimkiewicz, Beata - 128865
dc.date.accessioned
2022-10-26T21:32:29Z
dc.date.available
2022-10-26T21:32:29Z
dc.date.submittedpl
2022-10-26
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-140373-264239
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302708
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Elections, politically, media, Zelenski, Poroshenko, Ukraine, Ukrainian TV, Ukrainian media, politics and media, media freedom
dc.subject.plpl
Wybory, upolitycznie, media, Zelenski, Poroszenko, Ukraina, telewizja ukraińska, media ukraińskie, polityka i media, wolność media
dc.titlepl
Upolitycznienie mediów ukraińskich na przykładzie kampanii prezydenckiej z 2019 roku
dc.title.alternativepl
Politicization of Ukrainian mass medias on the example of the 2019 presidential campaign
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month
Views per city
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available
Collections