Zarządzanie reklamą w przestrzeni miejskiej na przykładzie wybranych miast w Polsce

master
dc.abstract.enThe main aim of this thesis has been to analyse a selected means of advertisement form a chosen Polish cities as elements that have a negative impact on the public space in which they appear. The conducted analysis showed that the management of such advertisements still requires a lot of work. Introducing local laws, such as landscape resolutions, are not sufficient in the context of an effective management of advertising media in public spaces. In my thesis, I described several concepts related to outdoor advertising. The conducted research allowed me to assess the current situation about this topic in Poland. In addition, I carried out a survey to collect opinions from citizens of the chosen cities about the impact, appearance, and their attitude towards a given advertising media form public space in the cities they live.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wybranych nośników reklamy jako element niszczący wygląd w przestrzeni publicznej, w wybranych przeze mnie miastach w Polsce. Przeprowadzona analiza wykazała, iż zarządzanie owymi reklamami wymaga jeszcze sporo pracy. Akty prawa miejscowego, takie jak uchwały krajobrazowe, są niewystarczającym narzędziem w kontekście prawidłowego zarządzania nośnikami reklamy w przestrzeni publicznej. W pracy ukazałam wiele pojęć związanych z reklamą zewnętrzną. Przeprowadzone badania pozwoliły mi na ocenę ustalenia obecnej sytuacji w kraju. Dodatkowo zaczerpnęłam opinii mieszkańców poszczególnych miast na temat wpływu, wyglądu, odczuć dotyczących danych nośników reklamy komponujących się w przestrzeni publicznej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorMatuszewska, Marcelinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2021-10-25T21:37:08Z
dc.date.available2021-10-25T21:37:08Z
dc.date.submitted2021-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-147143-212708pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281597
dc.languagepolpl
dc.subject.enoutdoor advertising, advertisement management, city image, public space, aestheticspl
dc.subject.plreklama zewnętrzna, zarządzanie, wizerunek miasta, przestrzeń publiczna, estetykapl
dc.titleZarządzanie reklamą w przestrzeni miejskiej na przykładzie wybranych miast w Polscepl
dc.title.alternativeManaging Advertisements within Urban Space on an Example of Selected Cities in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of this thesis has been to analyse a selected means of advertisement form a chosen Polish cities as elements that have a negative impact on the public space in which they appear. The conducted analysis showed that the management of such advertisements still requires a lot of work. Introducing local laws, such as landscape resolutions, are not sufficient in the context of an effective management of advertising media in public spaces. In my thesis, I described several concepts related to outdoor advertising. The conducted research allowed me to assess the current situation about this topic in Poland. In addition, I carried out a survey to collect opinions from citizens of the chosen cities about the impact, appearance, and their attitude towards a given advertising media form public space in the cities they live.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza wybranych nośników reklamy jako element niszczący wygląd w przestrzeni publicznej, w wybranych przeze mnie miastach w Polsce. Przeprowadzona analiza wykazała, iż zarządzanie owymi reklamami wymaga jeszcze sporo pracy. Akty prawa miejscowego, takie jak uchwały krajobrazowe, są niewystarczającym narzędziem w kontekście prawidłowego zarządzania nośnikami reklamy w przestrzeni publicznej. W pracy ukazałam wiele pojęć związanych z reklamą zewnętrzną. Przeprowadzone badania pozwoliły mi na ocenę ustalenia obecnej sytuacji w kraju. Dodatkowo zaczerpnęłam opinii mieszkańców poszczególnych miast na temat wpływu, wyglądu, odczuć dotyczących danych nośników reklamy komponujących się w przestrzeni publicznej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Matuszewska, Marcelina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2021-10-25T21:37:08Z
dc.date.available
2021-10-25T21:37:08Z
dc.date.submittedpl
2021-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-147143-212708
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281597
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
outdoor advertising, advertisement management, city image, public space, aesthetics
dc.subject.plpl
reklama zewnętrzna, zarządzanie, wizerunek miasta, przestrzeń publiczna, estetyka
dc.titlepl
Zarządzanie reklamą w przestrzeni miejskiej na przykładzie wybranych miast w Polsce
dc.title.alternativepl
Managing Advertisements within Urban Space on an Example of Selected Cities in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
56
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Wroclaw
9
Krakow
7
Poznan
6
Katowice
3
Sroda Wielkopolska
2
Ashburn
1
Bialystok
1
Dublin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available