Turystyka do obiektów lotów kosmicznych na Polskim rynku turystycznym

licenciate
dc.abstract.enTourism is one of the most developed and competitive industries in the world economy.. In my work, I chose a new innovative direction - land-based space tourism. In the first section of the work it is shown, that space tourism is attractive to modern scholars and businessmen. Space tourism is legislated by international space law, respect the interests and principles of peace and peaceful coexistence of all nations. Space law respect the interests of international relations. Therefore, space tourism can be seen not only as entertainment, but as a business area.In my work, I investigated the attractiveness of tourist destinations at the Baikonur Cosmodromes (Kazakhstan) and Kennedy (USA). These tours are terrestrial space tourism. For both of these places, available tour packages are presented in the work. Having analyzed the cost of travel destinations and tours in Poland, I can say with confidence that ground space tourism is new, attractive, cost - competitive. Countries where it is possible to organize the tours are Russia and the United States. Flying to space is not available to every individual as it costs nearly 20 million dollars and a very strict selection criteria is applied. Space tourism in the travel market is competitive, and promising, is becoming more widespread popularity in the world. Space tourism is possible to combine a whole lot of terrestrial types of businesses, from marketing, fashion, architecture, technology, ending production of souvenirs and providing services for the most original customers.For Poland, with its well-developed tourist infrastructure and great tourism potential, the development of space tourism as a new trend of most interest to the user.pl
dc.abstract.plTurystyka – jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. W warunkach coraz bardziej konkurencyjnego rynku nawet firmy o stabilniej pozycji poważnie myślą o wzmocnieniu rozwoju i wdrażaniu nowych i unikalnych tras mających na celu przyciągnięcie i utrzymanie stałego klienta. W mojej prace ja wybrałam nowy innowacyjny kierunek – kosmiczna naziemna turystyka. W pierwszym rozdziale ja omówiłam, że turystyka kosmiczna jest przyciągniętą dla naukowców oraz przedsiębiorców. Rozwój turystyki kosmicznej zaczyna się od 1962 roku. W historii można zaobserwować jaki rozwój ma turystyka kosmiczna. Turystyka kosmiczna jest uchwalone przez prawo międzynarodowe przestrzeni, szanuje interesy i zasady pokoju i pokojowego współistnienia wszystkich narodów. Prawo kosmiczne szanuje interesy w stosunkach międzynarodowych. Dlatego turystyka kosmiczna może być obserwowana nie tylko jak rozrywki, ale jako obszar działalności.W mojej prace ja badam atrakcyjność tras turystycznych do kosmodromu Bajkonur oraz Kennedy. Te trasy turystyczne są kosmiczną naziemną turystyką.Czynniki determinujące powstawanie produktu turystycznego:Zapotrzebowanie na program turystyczny;Możliwości obiektów, infrastruktury i oferowanych usług;Współpraca z liniami lotniczymi i innymi firmami transportowymi;Stosunki między krajem pochodzenia a państwem docelowym;Po badaniu analizy tras turystycznych oraz kosztu wycieczek, w Polsce ja z pewnością mogę zatwierdzić że przedstawione kierunki kosmicznej naziemnej turystyki w mojej pracy są nowszymi i atrakcyjnymi.Obszar zaangażowania branży turystycznej w organizacji podróży kosmicznych: -Gwarancja bezpieczeństwa fizycznego;-Gwarancja psychicznego bezpieczeństwa;-Pełne emocjonalne zadowolenie;-Deklaracje zgodności i propozycje usług turystycznych;-Atrakcyjność oraz prestiż wycieczki;-Oczekiwania turystów;-Marzenia i fantazje turystów;-Plany i aspiracje.Kraje, gdzie można zorganizować przedstawione wycieczki na dzień dzisiejszy jest Rosja Oraz Stany Zjednoczone. Jeżeli do kosmosu lot kosztuje koło 20 mln. Dolarów i jest rygorystyczną selekcja, to z moich przedstawionych kierunków może skorzystać każdy. Średni koszt wynosi 9 tysięcy 160 złotych.Kierunek turystyki kosmicznej jest konkurencyjny, bardzo obiecujący i staje się coraz bardziej powszechny i popularny na świecie. Turystyka kosmiczna pozwala połączyć mnóstwo ziemskich rodzajów przedsiębiorstw, zaczynając od marketingu, mody, architektury, technologii i innowacji do prezentów produkcji i kończąc na świadczeniu usług najbardziej ekscentrycznym klientom.W Polsce, z dobrze rozwiniętą infrastrukturą turystyczną i ogromnym potencjałem dla rozwoju turystyki kosmicznej, turystyki jako nowej linii największego zainteresowania nabywcy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.authorKolmakova, Reginapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T14:57:57Z
dc.date.available2020-07-24T14:57:57Z
dc.date.submitted2013-06-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-73639-107941pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186506
dc.languagepolpl
dc.subject.entourism, space, Baikonur, Kennedy space center, outer spacepl
dc.subject.plturystyka, przesztrzeń kosmiczna, Polska, Bajkonur, Kennedy space centerpl
dc.titleTurystyka do obiektów lotów kosmicznych na Polskim rynku turystycznympl
dc.title.alternativeTourism to the objects of space flight on the Polish tourism marketpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Tourism is one of the most developed and competitive industries in the world economy.. In my work, I chose a new innovative direction - land-based space tourism. In the first section of the work it is shown, that space tourism is attractive to modern scholars and businessmen. Space tourism is legislated by international space law, respect the interests and principles of peace and peaceful coexistence of all nations. Space law respect the interests of international relations. Therefore, space tourism can be seen not only as entertainment, but as a business area.In my work, I investigated the attractiveness of tourist destinations at the Baikonur Cosmodromes (Kazakhstan) and Kennedy (USA). These tours are terrestrial space tourism. For both of these places, available tour packages are presented in the work. Having analyzed the cost of travel destinations and tours in Poland, I can say with confidence that ground space tourism is new, attractive, cost - competitive. Countries where it is possible to organize the tours are Russia and the United States. Flying to space is not available to every individual as it costs nearly 20 million dollars and a very strict selection criteria is applied. Space tourism in the travel market is competitive, and promising, is becoming more widespread popularity in the world. Space tourism is possible to combine a whole lot of terrestrial types of businesses, from marketing, fashion, architecture, technology, ending production of souvenirs and providing services for the most original customers.For Poland, with its well-developed tourist infrastructure and great tourism potential, the development of space tourism as a new trend of most interest to the user.
dc.abstract.plpl
Turystyka – jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. W warunkach coraz bardziej konkurencyjnego rynku nawet firmy o stabilniej pozycji poważnie myślą o wzmocnieniu rozwoju i wdrażaniu nowych i unikalnych tras mających na celu przyciągnięcie i utrzymanie stałego klienta. W mojej prace ja wybrałam nowy innowacyjny kierunek – kosmiczna naziemna turystyka. W pierwszym rozdziale ja omówiłam, że turystyka kosmiczna jest przyciągniętą dla naukowców oraz przedsiębiorców. Rozwój turystyki kosmicznej zaczyna się od 1962 roku. W historii można zaobserwować jaki rozwój ma turystyka kosmiczna. Turystyka kosmiczna jest uchwalone przez prawo międzynarodowe przestrzeni, szanuje interesy i zasady pokoju i pokojowego współistnienia wszystkich narodów. Prawo kosmiczne szanuje interesy w stosunkach międzynarodowych. Dlatego turystyka kosmiczna może być obserwowana nie tylko jak rozrywki, ale jako obszar działalności.W mojej prace ja badam atrakcyjność tras turystycznych do kosmodromu Bajkonur oraz Kennedy. Te trasy turystyczne są kosmiczną naziemną turystyką.Czynniki determinujące powstawanie produktu turystycznego:Zapotrzebowanie na program turystyczny;Możliwości obiektów, infrastruktury i oferowanych usług;Współpraca z liniami lotniczymi i innymi firmami transportowymi;Stosunki między krajem pochodzenia a państwem docelowym;Po badaniu analizy tras turystycznych oraz kosztu wycieczek, w Polsce ja z pewnością mogę zatwierdzić że przedstawione kierunki kosmicznej naziemnej turystyki w mojej pracy są nowszymi i atrakcyjnymi.Obszar zaangażowania branży turystycznej w organizacji podróży kosmicznych: -Gwarancja bezpieczeństwa fizycznego;-Gwarancja psychicznego bezpieczeństwa;-Pełne emocjonalne zadowolenie;-Deklaracje zgodności i propozycje usług turystycznych;-Atrakcyjność oraz prestiż wycieczki;-Oczekiwania turystów;-Marzenia i fantazje turystów;-Plany i aspiracje.Kraje, gdzie można zorganizować przedstawione wycieczki na dzień dzisiejszy jest Rosja Oraz Stany Zjednoczone. Jeżeli do kosmosu lot kosztuje koło 20 mln. Dolarów i jest rygorystyczną selekcja, to z moich przedstawionych kierunków może skorzystać każdy. Średni koszt wynosi 9 tysięcy 160 złotych.Kierunek turystyki kosmicznej jest konkurencyjny, bardzo obiecujący i staje się coraz bardziej powszechny i popularny na świecie. Turystyka kosmiczna pozwala połączyć mnóstwo ziemskich rodzajów przedsiębiorstw, zaczynając od marketingu, mody, architektury, technologii i innowacji do prezentów produkcji i kończąc na świadczeniu usług najbardziej ekscentrycznym klientom.W Polsce, z dobrze rozwiniętą infrastrukturą turystyczną i ogromnym potencjałem dla rozwoju turystyki kosmicznej, turystyki jako nowej linii największego zainteresowania nabywcy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.authorpl
Kolmakova, Regina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.date.accessioned
2020-07-24T14:57:57Z
dc.date.available
2020-07-24T14:57:57Z
dc.date.submittedpl
2013-06-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-73639-107941
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186506
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
tourism, space, Baikonur, Kennedy space center, outer space
dc.subject.plpl
turystyka, przesztrzeń kosmiczna, Polska, Bajkonur, Kennedy space center
dc.titlepl
Turystyka do obiektów lotów kosmicznych na Polskim rynku turystycznym
dc.title.alternativepl
Tourism to the objects of space flight on the Polish tourism market
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Częstochowa
4
Torun
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdansk
1
Krakow
1
Lublin
1
Otwock
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available