Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Historia zapisana w nutach. Relacje władza - twórca na tle formowania się kultury rockowej na przykładzie wybranych państw postradzieckich
History written in the notes. Relations goverment power - the artist against the formation of the culture of rock on the examples of post-Soviet countries
Związek Radziecki, Rosja, Białoruś, muzyka rockowa, cenzura, kultura
Soviet Union, Russia, Belarus, rock music, censorship, culture
Niniejsza praca dyplomowa została poświęcona zagadnieniu relacji władzy i twórców na tle formownia się kultury rockowej w wybranych państwach postradzieckich. Autor pracy przedstawia skomplikowane relacje stron konfliktu na przestrzeni kilkudziesięciu lat – od momentu wykształtowania się sceny undergroundowej aż po czasy najnowsze. Praca posiada charakter kronikarny i składa się z czterech części. Pracę rozpoczyna Wstęp - opisujący cele i założenia pracy, tj. opis zabiegów hamujących rozwój twórczy muzyków rockowych i sposoby cenzury. Pierwszy rozdział przedstawia wyżej wymienione procesy w Rosyjskiej Federacyjnej Socjalistycznej Republice Radzieckiej, aż do dzisiejszej Rosji. Drugi rozdział podejmuje ów temat w kontekście białoruskim – odpowiednio, rozpoczynając od Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Ostatnim komponentem pracy jest Zakończenie, gdzie autor przedstawia wnioski i najważniejsze spostrzeżenia, które zauważa.
The Bachelor Thesis revolves around the relations between authorities and artists against the formation of rock music in various states in post-Soviet Russia. The author of the thesis presents the complicated relations of both sides in the conflict held for over 50 years.The thesis is referred to as a chronicle and consists of four parts. It begins with the introduction – which shows exactly aims of the thesis, that is not only the processes inhibiting the progress of rock musicians, but also the means of censorship. Chapter one puts all those processes forward and recalls those which were used from the times of Russian Soviet Federative Socialist Republic until today's Russia. The second chapter presents the problem in the context of Belarus – cognately, beginning from the Byelorussian Soviet Socialist Republic. The ending includes the author's main conclusions and observations on the topic.
dc.abstract.en | The Bachelor Thesis revolves around the relations between authorities and artists against the formation of rock music in various states in post-Soviet Russia. The author of the thesis presents the complicated relations of both sides in the conflict held for over 50 years.The thesis is referred to as a chronicle and consists of four parts. It begins with the introduction – which shows exactly aims of the thesis, that is not only the processes inhibiting the progress of rock musicians, but also the means of censorship. Chapter one puts all those processes forward and recalls those which were used from the times of Russian Soviet Federative Socialist Republic until today's Russia. The second chapter presents the problem in the context of Belarus – cognately, beginning from the Byelorussian Soviet Socialist Republic. The ending includes the author's main conclusions and observations on the topic. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dyplomowa została poświęcona zagadnieniu relacji władzy i twórców na tle formownia się kultury rockowej w wybranych państwach postradzieckich. Autor pracy przedstawia skomplikowane relacje stron konfliktu na przestrzeni kilkudziesięciu lat – od momentu wykształtowania się sceny undergroundowej aż po czasy najnowsze. Praca posiada charakter kronikarny i składa się z czterech części. Pracę rozpoczyna Wstęp - opisujący cele i założenia pracy, tj. opis zabiegów hamujących rozwój twórczy muzyków rockowych i sposoby cenzury. Pierwszy rozdział przedstawia wyżej wymienione procesy w Rosyjskiej Federacyjnej Socjalistycznej Republice Radzieckiej, aż do dzisiejszej Rosji. Drugi rozdział podejmuje ów temat w kontekście białoruskim – odpowiednio, rozpoczynając od Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Ostatnim komponentem pracy jest Zakończenie, gdzie autor przedstawia wnioski i najważniejsze spostrzeżenia, które zauważa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawrzyńczak, Aleksander - 132563 | pl |
dc.contributor.author | Krzemień, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawrzyńczak, Aleksander - 132563 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gołąbek, Bartosz - 145314 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:56:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:56:33Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | kultura Rosji i narodów sąsiednich | pl |
dc.identifier.apd | diploma-107174-177012 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213474 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Soviet Union, Russia, Belarus, rock music, censorship, culture | pl |
dc.subject.pl | Związek Radziecki, Rosja, Białoruś, muzyka rockowa, cenzura, kultura | pl |
dc.title | Historia zapisana w nutach. Relacje władza - twórca na tle formowania się kultury rockowej na przykładzie wybranych państw postradzieckich | pl |
dc.title.alternative | History written in the notes. Relations goverment power - the artist against the formation of the culture of rock on the examples of post-Soviet countries | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |