Historia zapisana w nutach. Relacje władza - twórca na tle formowania się kultury rockowej na przykładzie wybranych państw postradzieckich

licenciate
dc.abstract.enThe Bachelor Thesis revolves around the relations between authorities and artists against the formation of rock music in various states in post-Soviet Russia. The author of the thesis presents the complicated relations of both sides in the conflict held for over 50 years.The thesis is referred to as a chronicle and consists of four parts. It begins with the introduction – which shows exactly aims of the thesis, that is not only the processes inhibiting the progress of rock musicians, but also the means of censorship. Chapter one puts all those processes forward and recalls those which were used from the times of Russian Soviet Federative Socialist Republic until today's Russia. The second chapter presents the problem in the context of Belarus – cognately, beginning from the Byelorussian Soviet Socialist Republic. The ending includes the author's main conclusions and observations on the topic.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca dyplomowa została poświęcona zagadnieniu relacji władzy i twórców na tle formownia się kultury rockowej w wybranych państwach postradzieckich. Autor pracy przedstawia skomplikowane relacje stron konfliktu na przestrzeni kilkudziesięciu lat – od momentu wykształtowania się sceny undergroundowej aż po czasy najnowsze. Praca posiada charakter kronikarny i składa się z czterech części. Pracę rozpoczyna Wstęp - opisujący cele i założenia pracy, tj. opis zabiegów hamujących rozwój twórczy muzyków rockowych i sposoby cenzury. Pierwszy rozdział przedstawia wyżej wymienione procesy w Rosyjskiej Federacyjnej Socjalistycznej Republice Radzieckiej, aż do dzisiejszej Rosji. Drugi rozdział podejmuje ów temat w kontekście białoruskim – odpowiednio, rozpoczynając od Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Ostatnim komponentem pracy jest Zakończenie, gdzie autor przedstawia wnioski i najważniejsze spostrzeżenia, które zauważa.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorWawrzyńczak, Aleksander - 132563 pl
dc.contributor.authorKrzemień, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerWawrzyńczak, Aleksander - 132563 pl
dc.contributor.reviewerGołąbek, Bartosz - 145314 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:56:33Z
dc.date.available2020-07-26T23:56:33Z
dc.date.submitted2016-07-04pl
dc.fieldofstudykultura Rosji i narodów sąsiednichpl
dc.identifier.apddiploma-107174-177012pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213474
dc.languagepolpl
dc.subject.enSoviet Union, Russia, Belarus, rock music, censorship, culturepl
dc.subject.plZwiązek Radziecki, Rosja, Białoruś, muzyka rockowa, cenzura, kulturapl
dc.titleHistoria zapisana w nutach. Relacje władza - twórca na tle formowania się kultury rockowej na przykładzie wybranych państw postradzieckichpl
dc.title.alternativeHistory written in the notes. Relations goverment power - the artist against the formation of the culture of rock on the examples of post-Soviet countriespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Bachelor Thesis revolves around the relations between authorities and artists against the formation of rock music in various states in post-Soviet Russia. The author of the thesis presents the complicated relations of both sides in the conflict held for over 50 years.The thesis is referred to as a chronicle and consists of four parts. It begins with the introduction – which shows exactly aims of the thesis, that is not only the processes inhibiting the progress of rock musicians, but also the means of censorship. Chapter one puts all those processes forward and recalls those which were used from the times of Russian Soviet Federative Socialist Republic until today's Russia. The second chapter presents the problem in the context of Belarus – cognately, beginning from the Byelorussian Soviet Socialist Republic. The ending includes the author's main conclusions and observations on the topic.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca dyplomowa została poświęcona zagadnieniu relacji władzy i twórców na tle formownia się kultury rockowej w wybranych państwach postradzieckich. Autor pracy przedstawia skomplikowane relacje stron konfliktu na przestrzeni kilkudziesięciu lat – od momentu wykształtowania się sceny undergroundowej aż po czasy najnowsze. Praca posiada charakter kronikarny i składa się z czterech części. Pracę rozpoczyna Wstęp - opisujący cele i założenia pracy, tj. opis zabiegów hamujących rozwój twórczy muzyków rockowych i sposoby cenzury. Pierwszy rozdział przedstawia wyżej wymienione procesy w Rosyjskiej Federacyjnej Socjalistycznej Republice Radzieckiej, aż do dzisiejszej Rosji. Drugi rozdział podejmuje ów temat w kontekście białoruskim – odpowiednio, rozpoczynając od Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Ostatnim komponentem pracy jest Zakończenie, gdzie autor przedstawia wnioski i najważniejsze spostrzeżenia, które zauważa.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Wawrzyńczak, Aleksander - 132563
dc.contributor.authorpl
Krzemień, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Wawrzyńczak, Aleksander - 132563
dc.contributor.reviewerpl
Gołąbek, Bartosz - 145314
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:56:33Z
dc.date.available
2020-07-26T23:56:33Z
dc.date.submittedpl
2016-07-04
dc.fieldofstudypl
kultura Rosji i narodów sąsiednich
dc.identifier.apdpl
diploma-107174-177012
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213474
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Soviet Union, Russia, Belarus, rock music, censorship, culture
dc.subject.plpl
Związek Radziecki, Rosja, Białoruś, muzyka rockowa, cenzura, kultura
dc.titlepl
Historia zapisana w nutach. Relacje władza - twórca na tle formowania się kultury rockowej na przykładzie wybranych państw postradzieckich
dc.title.alternativepl
History written in the notes. Relations goverment power - the artist against the formation of the culture of rock on the examples of post-Soviet countries
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Makow Mazowiecki
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available