Ciało w reklamie

master
dc.abstract.enThe aim of the following paper is to draw reader's attention to an indispensible element of advertisement - human body. Watching TV, reading newspapers, walking around the streets - all the time we are surrounded by messages trying to gain our attention and focus it on a specific product. For this purpose, the human body is very often used. I would like to focus on the methods used to achieve that. Theoretical part contains general characteristics of advertisement, communication process and body aesthetics. Moreover, reader becomes familiar with psychological aspects of consumers' behaviour.Work is written on the basis of numerous publications, websites and own research.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca stara się zwrócić uwagę czytelnika na nieodzowny element związany z reklamą jakim jest ludzkie ciało. Oglądając telewizję czytając gazety , chodząc po ulicach otacza nas przekaz, którego jednym z głównych zadań jest przyciągnięcie naszej uwagi do reklamowanego produktu. W tym celu bardzo często wykorzystuje się ciało. Temu w jaki sposób się to robi pragnę poświęcić tą pracę. Część teoretyczna zawiera ogólną charakterystykę reklamy, procesu komunikacji oraz ciała i jego estetyki . Ponadto tekst zaznajamia czytelnika z psychologicznymi aspektami zachowani konsumenta. Praca napisana jest w oparciu o liczne publikacje, strony internetowe oraz badania własne.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorMaciuba, Wojciechpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:18:27Z
dc.date.available2020-07-24T12:18:27Z
dc.date.submitted2012-10-25pl
dc.fieldofstudyhandel i marketingpl
dc.identifier.apddiploma-70924-138230pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184023
dc.languagepolpl
dc.subject.enBody - advertisement – consumerpl
dc.subject.plCiało- reklama- konsumentpl
dc.titleCiało w reklamiepl
dc.title.alternativeBody in advertisementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the following paper is to draw reader's attention to an indispensible element of advertisement - human body. Watching TV, reading newspapers, walking around the streets - all the time we are surrounded by messages trying to gain our attention and focus it on a specific product. For this purpose, the human body is very often used. I would like to focus on the methods used to achieve that. Theoretical part contains general characteristics of advertisement, communication process and body aesthetics. Moreover, reader becomes familiar with psychological aspects of consumers' behaviour.Work is written on the basis of numerous publications, websites and own research.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca stara się zwrócić uwagę czytelnika na nieodzowny element związany z reklamą jakim jest ludzkie ciało. Oglądając telewizję czytając gazety , chodząc po ulicach otacza nas przekaz, którego jednym z głównych zadań jest przyciągnięcie naszej uwagi do reklamowanego produktu. W tym celu bardzo często wykorzystuje się ciało. Temu w jaki sposób się to robi pragnę poświęcić tą pracę. Część teoretyczna zawiera ogólną charakterystykę reklamy, procesu komunikacji oraz ciała i jego estetyki . Ponadto tekst zaznajamia czytelnika z psychologicznymi aspektami zachowani konsumenta. Praca napisana jest w oparciu o liczne publikacje, strony internetowe oraz badania własne.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Maciuba, Wojciech
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:18:27Z
dc.date.available
2020-07-24T12:18:27Z
dc.date.submittedpl
2012-10-25
dc.fieldofstudypl
handel i marketing
dc.identifier.apdpl
diploma-70924-138230
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184023
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Body - advertisement – consumer
dc.subject.plpl
Ciało- reklama- konsument
dc.titlepl
Ciało w reklamie
dc.title.alternativepl
Body in advertisement
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Poznan
4
Warsaw
3
Dublin
2
Jankowice
2
Wroclaw
2
Kalinowka
1
Szczecin
1
Słupsk
1

No access

No Thumbnail Available