Strategia wprowadzania nowego produktu na przykładzie firmy L'oreal.

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis was reviewing of the scientific literature concerning of introducing a new product to the market in the cosmetics market. New product definitions, product life cycle and new product introduction strategies are described. The latest data on the analysis of the cosmetics market, its division, consumer needs analysis and competition analysis were presented. The communication process and communication tools in connection with the process of introducing a new product were discussed. The L'Oreal Paris cosmetics concern was characterized in the context of the Vichy Laboratoires brand and its methods of communication in the process of introducing a new product, the Mineral89 Probiotic Fractions serum.pl
dc.abstract.plCelem pracy było dokonanie przeglądu literatury naukowej dotyczącej procesu wprowadzania na rynek nowego produktu na rynku kosmetycznym. Opisano definicje nowego produktu, cykl życia produktu oraz strategie wprowadzania nowego produktu. Przedstawiono najnowsze dane dotyczące analizy rynku kosmetycznego, jego podział, analizę potrzeb konsumentów oraz analizę konkurencji. Omówiono proces komunikacji i narzędzia komunikacji w związku z procesem wprowadzania nowego produktu. Scharakteryzowano koncern kosmetyczny L’Oreal Paris, w kontekście marki Vichy Laboratoires i jej metodach komunikacji w procesie wprowadzania nowego produktu, serum Mineral89 Probiotic Fractions.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorNatanek, Dagmarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2021-10-28T21:39:32Z
dc.date.available2021-10-28T21:39:32Z
dc.date.submitted2021-10-27pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-147510-231110pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282168
dc.languagepolpl
dc.subject.enproduct, cosmetics market, communications tools, Vichy Laboratoirespl
dc.subject.plprodukt, rynek kosmetyczny, narzędzia komunikacji, Vichy Laboratoirespl
dc.titleStrategia wprowadzania nowego produktu na przykładzie firmy L'oreal.pl
dc.title.alternativeThe strategy for introducing a new product on the example of L'oreal company.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was reviewing of the scientific literature concerning of introducing a new product to the market in the cosmetics market. New product definitions, product life cycle and new product introduction strategies are described. The latest data on the analysis of the cosmetics market, its division, consumer needs analysis and competition analysis were presented. The communication process and communication tools in connection with the process of introducing a new product were discussed. The L'Oreal Paris cosmetics concern was characterized in the context of the Vichy Laboratoires brand and its methods of communication in the process of introducing a new product, the Mineral89 Probiotic Fractions serum.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było dokonanie przeglądu literatury naukowej dotyczącej procesu wprowadzania na rynek nowego produktu na rynku kosmetycznym. Opisano definicje nowego produktu, cykl życia produktu oraz strategie wprowadzania nowego produktu. Przedstawiono najnowsze dane dotyczące analizy rynku kosmetycznego, jego podział, analizę potrzeb konsumentów oraz analizę konkurencji. Omówiono proces komunikacji i narzędzia komunikacji w związku z procesem wprowadzania nowego produktu. Scharakteryzowano koncern kosmetyczny L’Oreal Paris, w kontekście marki Vichy Laboratoires i jej metodach komunikacji w procesie wprowadzania nowego produktu, serum Mineral89 Probiotic Fractions.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Natanek, Dagmara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2021-10-28T21:39:32Z
dc.date.available
2021-10-28T21:39:32Z
dc.date.submittedpl
2021-10-27
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-147510-231110
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282168
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
product, cosmetics market, communications tools, Vichy Laboratoires
dc.subject.plpl
produkt, rynek kosmetyczny, narzędzia komunikacji, Vichy Laboratoires
dc.titlepl
Strategia wprowadzania nowego produktu na przykładzie firmy L'oreal.
dc.title.alternativepl
The strategy for introducing a new product on the example of L'oreal company.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
89
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Bydgoszcz
9
Krakow
7
Wroclaw
6
Poznan
5
Gdansk
4
Gmina Lutomiersk
4
Częstochowa
3
Dobrzykowice
2
Katowice
2

No access

No Thumbnail Available