Formy reakcji zwrotnych w internetowych portalach społecznościowych

2016
book section
article
dc.abstract.plTematem artykułu są formy reakcji zwrotnych stosowane w komunikacji interpersonalnej w Internecie, tj. głównie w portalach społecznościowych oraz rozrywkowych (Facebook.com, Joe Monster.org, Wykop.pl). Założeniem prezentowanych rozważań jest fakt, iż reakcja zwrotna jest koniecznym elementem skutecznej komunikacji interpersonalnej, występującym także w komunikacji zapośredniczonej medialnie, z tym że wykorzystującym wówczas inne niż w relacji bezpośredniej kody: e-pismo, hipertekst, obraz, film. Celem przedstawionych analiz jest ukazanie na przykładach sposobów, w jakich realizuje się potrzeba reakcji zwrotnej w zapośredniczonym komputerowo środowisku komunikacyjnym. Prezentowane przykłady ukazują także formy realizowania się różnych funkcji komunikacyjnych w tych nowych, multikodowych przekazach.pl
dc.affiliationWydział Polonistyki : Katedra Teorii Komunikacjipl
dc.contributor.authorChudzik, Anna - 241860 pl
dc.contributor.editorBoksa, Ewapl
dc.contributor.editorRosińska-Mamej, Agnieszkapl
dc.contributor.editorSenderska, Joannapl
dc.date.accessioned2017-02-23T12:21:55Z
dc.date.available2017-02-23T12:21:55Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess36
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalStreszcz. po pol. i ang., bibliogr.pl
dc.description.physical11-24pl
dc.description.publication0,9pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-60777-61-9pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/38786
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKielce : Kieleckie Towarzystwo Naukowepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte repozytorium
dc.subject.eninterpersonal communicationpl
dc.subject.enmediated communicationpl
dc.subject.enfeedbackpl
dc.subject.plkomunikacja interpersonalnapl
dc.subject.plkomunikacja zapośredniczona medialniepl
dc.subject.plreakcja zwrotnapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleFormy reakcji zwrotnych w internetowych portalach społecznościowychpl
dc.title.alternativeTypes of feedback on social websitespl
dc.title.containerJęzyk - człowiek - świat : różne perspektywy komunikacji międzyludzkiejpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Tematem artykułu są formy reakcji zwrotnych stosowane w komunikacji interpersonalnej w Internecie, tj. głównie w portalach społecznościowych oraz rozrywkowych (Facebook.com, Joe Monster.org, Wykop.pl). Założeniem prezentowanych rozważań jest fakt, iż reakcja zwrotna jest koniecznym elementem skutecznej komunikacji interpersonalnej, występującym także w komunikacji zapośredniczonej medialnie, z tym że wykorzystującym wówczas inne niż w relacji bezpośredniej kody: e-pismo, hipertekst, obraz, film. Celem przedstawionych analiz jest ukazanie na przykładach sposobów, w jakich realizuje się potrzeba reakcji zwrotnej w zapośredniczonym komputerowo środowisku komunikacyjnym. Prezentowane przykłady ukazują także formy realizowania się różnych funkcji komunikacyjnych w tych nowych, multikodowych przekazach.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki : Katedra Teorii Komunikacji
dc.contributor.authorpl
Chudzik, Anna - 241860
dc.contributor.editorpl
Boksa, Ewa
dc.contributor.editorpl
Rosińska-Mamej, Agnieszka
dc.contributor.editorpl
Senderska, Joanna
dc.date.accessioned
2017-02-23T12:21:55Z
dc.date.available
2017-02-23T12:21:55Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
36
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Streszcz. po pol. i ang., bibliogr.
dc.description.physicalpl
11-24
dc.description.publicationpl
0,9
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
978-83-60777-61-9
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/38786
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kielce : Kieleckie Towarzystwo Naukowe
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte repozytorium
dc.subject.enpl
interpersonal communication
dc.subject.enpl
mediated communication
dc.subject.enpl
feedback
dc.subject.plpl
komunikacja interpersonalna
dc.subject.plpl
komunikacja zapośredniczona medialnie
dc.subject.plpl
reakcja zwrotna
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Formy reakcji zwrotnych w internetowych portalach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Types of feedback on social websites
dc.title.containerpl
Język - człowiek - świat : różne perspektywy komunikacji międzyludzkiej
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Krakow
3
Wieliczka
3
Poznan
1
Shanghai
1
Skalbmierz
1
Szczecin
1
Warsaw
1
Węgierska Górka
1
Downloads
chudzik_formy_reakcji_zwrotnych_2016.pdf
37
chudzik_formy_reakcji_zwrotnych_2016.odt
10