Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia rozwoju przedsięwzięcia sportowego na przykładzie Błonia Sport
Strategy for the development of a sports venture on the example of Blonia Sport
SŁOWA KLUCZOWE: ZARZĄDZANIE, MARKETING, OBIEKT SPORTOWY, STRATEGIA ROZWOJU, ANALIZA, BŁONIA SPORT
KEYWORDS: MANAGEMENT, MARKETING, SPORTS FACILITY, DEVELOPMENT STRATEGY, ANALYSIS, BLONIA SPORT
Jedną z wielu dziedzin stale rozwijących się i zyskujących na popularności jest branża sportowa. Znaczna część trenerów personalnych, influencerów, znanych, zawodowych sportowców promuje w mediach społecznościowych zdrowy styl życia i dbałość o regularną aktywność fizyczną. Dzięki takim działaniom pragną oni zachęcić społeczeństwo do krzewienia w sobie zamiłowania do sportu. Z perspektywy czasu powstaje coraz więcej obiektów i ośrodków, które posiadają zróżnicowane oferty dotyczące danej dyscypliny sportowej.W pracy magisterskiej poddano analizie strategię rozwoju kompleksu sportowego Błonia Sport. Jest to jeden z największych obiektów rekreacyjno- sportowych funkcjonujących na terenie Krakowa od czterech lat. W celu przeprowadzenia szczegółowej analizy w dalszej części pracy posłużono się modelem Churchilla i Lewisa oraz Bruce’a i Scotta, metodą badań SWOT oraz POS a także obserwacją uczestniczącą. Badania przypadały na lata 2019-2023 i dzięki nim można ocenićewaluację efektywności zarządzania oraz strategii rozwoju. Mimo, iż jest to nowy obiekt wiele kwestii uległo diametralnej zmianie w jego funkcjonowaniu. Istotnezagadnienia, które zostały poruszone w pracydotyczyły będą proponowanej oferty kompleksu, infrastruktury, zarządzania oraz marketingu.
One of the many areas constantly developing and gaining popularity is the sports industry. A significant number of personal trainers, influencers, well-known professional athletes promote on social media a healthy lifestyle and attention to regular physical activity. Through such activities, they want to encourage the public to cultivate a love of sports. In retrospect, more and more facilities and centers are being established, with diverse offerings fora particular sport. The thesis analyzes the development strategy of the Blonia Sport complex. It is one of the largest recreational and sports facilities operating in Krakow for four years. In order to carry out a detailed analysis, the rest of the thesis used the Churchill and Lewis and Bruce and Scott models, the SWOT and POS research method and participant observation. The research fell within the period of 2019-2023, and through the research it is possible to evaluate the evaluation of management effectiveness and development strategies. Although it is a new facility, many issues have changed dramatically in its operation. Relevant issues addressed in the study will be the proposed complex's offerings, infrastructure, management and marketing.
dc.abstract.en | One of the many areas constantly developing and gaining popularity is the sports industry. A significant number of personal trainers, influencers, well-known professional athletes promote on social media a healthy lifestyle and attention to regular physical activity. Through such activities, they want to encourage the public to cultivate a love of sports. In retrospect, more and more facilities and centers are being established, with diverse offerings fora particular sport. The thesis analyzes the development strategy of the Blonia Sport complex. It is one of the largest recreational and sports facilities operating in Krakow for four years. In order to carry out a detailed analysis, the rest of the thesis used the Churchill and Lewis and Bruce and Scott models, the SWOT and POS research method and participant observation. The research fell within the period of 2019-2023, and through the research it is possible to evaluate the evaluation of management effectiveness and development strategies. Although it is a new facility, many issues have changed dramatically in its operation. Relevant issues addressed in the study will be the proposed complex's offerings, infrastructure, management and marketing. | pl |
dc.abstract.pl | Jedną z wielu dziedzin stale rozwijących się i zyskujących na popularności jest branża sportowa. Znaczna część trenerów personalnych, influencerów, znanych, zawodowych sportowców promuje w mediach społecznościowych zdrowy styl życia i dbałość o regularną aktywność fizyczną. Dzięki takim działaniom pragną oni zachęcić społeczeństwo do krzewienia w sobie zamiłowania do sportu. Z perspektywy czasu powstaje coraz więcej obiektów i ośrodków, które posiadają zróżnicowane oferty dotyczące danej dyscypliny sportowej.W pracy magisterskiej poddano analizie strategię rozwoju kompleksu sportowego Błonia Sport. Jest to jeden z największych obiektów rekreacyjno- sportowych funkcjonujących na terenie Krakowa od czterech lat. W celu przeprowadzenia szczegółowej analizy w dalszej części pracy posłużono się modelem Churchilla i Lewisa oraz Bruce’a i Scotta, metodą badań SWOT oraz POS a także obserwacją uczestniczącą. Badania przypadały na lata 2019-2023 i dzięki nim można ocenićewaluację efektywności zarządzania oraz strategii rozwoju. Mimo, iż jest to nowy obiekt wiele kwestii uległo diametralnej zmianie w jego funkcjonowaniu. Istotnezagadnienia, które zostały poruszone w pracydotyczyły będą proponowanej oferty kompleksu, infrastruktury, zarządzania oraz marketingu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Nowak, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T22:37:40Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T22:37:40Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164451-278888 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322571 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | KEYWORDS: MANAGEMENT, MARKETING, SPORTS FACILITY, DEVELOPMENT STRATEGY, ANALYSIS, BLONIA SPORT | pl |
dc.subject.pl | SŁOWA KLUCZOWE: ZARZĄDZANIE, MARKETING, OBIEKT SPORTOWY, STRATEGIA ROZWOJU, ANALIZA, BŁONIA SPORT | pl |
dc.title | Strategia rozwoju przedsięwzięcia sportowego na przykładzie Błonia Sport | pl |
dc.title.alternative | Strategy for the development of a sports venture on the example of Blonia Sport | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |