Sponsoring w sporcie żużlowym. Studium przypadku klubów ekstraligowych

master
dc.abstract.enThe aim of my master's thesis was to check which forms of sponsorship in speedway sport are the most visible and which of them enjoy a positive opinion of fans. It includes an analysis of the topic on both the theoretical and practical levels, analyzed through research. Their subject was to check the impact of such marketing activities on the image of the sponsored team and the sponsor himself. A case study, questionnaire research and interviews were used in the work. They were conducted among fans from all over Poland via electronic means. They show that title sponsorship is the most effective for the respondents. It also turns out that sponsorship activities in the Ekstraliga area bring the sponsor many benefits, both material and image-related, because supporting speedway teams has an impact on the perception of the company by fans. It can also be concluded that sponsorship influences the subsequent purchasing decisions of the group that comes into contact with it, because the company names are remembered by them even for a period of several years.pl
dc.abstract.plCelem mojej pracy magisterskiej było sprawdzenie, które formy sponsoringu w sporcie żużlowym są najbardziej widoczne i które z nich cieszą się pozytywną opinią kibiców. Zawiera ona analizę tematu zarówno na płaszczyźnie teoretycznej, jak i empirycznej, w oparciu o badania własne. Ich przedmiotem było sprawdzenie jaki wpływ na wizerunek drużyny sponsorowanej, jak i samego sponsora ma takie działanie w ramach marketingu. W pracy zastosowane zostało studium przypadku, badania ankietowe oraz wywiady. Badania przeprowadzane były wśród kibiców z całej Polski za pomocą drogi elektronicznej. Wynika z nich, że najbardziej skuteczny jest dla badanych sponsoring tytularny. Okazuje się także, że działania sponsorskie w obszarze Ekstraligi przynoszą sponsorowi wiele korzyści, zarówno materialnych, jak i wizerunkowych, ponieważ wspieranie drużyn żużlowych ma wpływ na postrzeganie firmy przez kibiców. Można także wnioskować, że sponsoring oddziaływuje na późniejsze decyzje zakupowe grupy, która ma z nim styczność, bo nazwy przedsiębiorstwa zostają przez nich zapamiętane nawet na okres kilku lat.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGóral, Annapl
dc.contributor.authorZimnoch, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGóral, Annapl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2022-06-29T21:40:31Z
dc.date.available2022-06-29T21:40:31Z
dc.date.submitted2022-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-157979-287455pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293763
dc.languagepolpl
dc.subject.ensponsorship, speedway sport, marketing, sports sponsorship, Ekstraligapl
dc.subject.plsponsoring, sport żużlowy, marketing, sponsoring sportowy, Ekstraligapl
dc.titleSponsoring w sporcie żużlowym. Studium przypadku klubów ekstraligowychpl
dc.title.alternativeSponsorship in speedway sport. Case study of Ekstraliga clubspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of my master's thesis was to check which forms of sponsorship in speedway sport are the most visible and which of them enjoy a positive opinion of fans. It includes an analysis of the topic on both the theoretical and practical levels, analyzed through research. Their subject was to check the impact of such marketing activities on the image of the sponsored team and the sponsor himself. A case study, questionnaire research and interviews were used in the work. They were conducted among fans from all over Poland via electronic means. They show that title sponsorship is the most effective for the respondents. It also turns out that sponsorship activities in the Ekstraliga area bring the sponsor many benefits, both material and image-related, because supporting speedway teams has an impact on the perception of the company by fans. It can also be concluded that sponsorship influences the subsequent purchasing decisions of the group that comes into contact with it, because the company names are remembered by them even for a period of several years.
dc.abstract.plpl
Celem mojej pracy magisterskiej było sprawdzenie, które formy sponsoringu w sporcie żużlowym są najbardziej widoczne i które z nich cieszą się pozytywną opinią kibiców. Zawiera ona analizę tematu zarówno na płaszczyźnie teoretycznej, jak i empirycznej, w oparciu o badania własne. Ich przedmiotem było sprawdzenie jaki wpływ na wizerunek drużyny sponsorowanej, jak i samego sponsora ma takie działanie w ramach marketingu. W pracy zastosowane zostało studium przypadku, badania ankietowe oraz wywiady. Badania przeprowadzane były wśród kibiców z całej Polski za pomocą drogi elektronicznej. Wynika z nich, że najbardziej skuteczny jest dla badanych sponsoring tytularny. Okazuje się także, że działania sponsorskie w obszarze Ekstraligi przynoszą sponsorowi wiele korzyści, zarówno materialnych, jak i wizerunkowych, ponieważ wspieranie drużyn żużlowych ma wpływ na postrzeganie firmy przez kibiców. Można także wnioskować, że sponsoring oddziaływuje na późniejsze decyzje zakupowe grupy, która ma z nim styczność, bo nazwy przedsiębiorstwa zostają przez nich zapamiętane nawet na okres kilku lat.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Góral, Anna
dc.contributor.authorpl
Zimnoch, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Góral, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2022-06-29T21:40:31Z
dc.date.available
2022-06-29T21:40:31Z
dc.date.submittedpl
2022-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-157979-287455
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293763
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sponsorship, speedway sport, marketing, sports sponsorship, Ekstraliga
dc.subject.plpl
sponsoring, sport żużlowy, marketing, sponsoring sportowy, Ekstraliga
dc.titlepl
Sponsoring w sporcie żużlowym. Studium przypadku klubów ekstraligowych
dc.title.alternativepl
Sponsorship in speedway sport. Case study of Ekstraliga clubs
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
9
Views per month
Views per city
Bełchatów
2
Poznan
2
Warsaw
2
Łomianki
2

No access

No Thumbnail Available
Collections