Analiza metod i efektów rozwiązań logistycznych w branży e-commerce

master
dc.abstract.enNowadays, logistics is an inseparable element of the functioning of every industry. The purpose of the thesis is to analyse the methods and effects in logistics of e-commerce. Some elements of logistics management were analyzed in detail. The use of the particular strategies and methods was also taken into consideration. The thesis consists of four chapters. The first and second chapters focus on theoretical issues of logistics management. The third and fourth chapters include the results of the research on e-commerce companies. Their aim is to answer the questions how logistics is present in e-commerce as well as how it affects e-commerce functioning. To collect the necessary data desk research, the survey method and the case study were applied.pl
dc.abstract.plWspółcześnie logistyka jest nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej branży. Celem pracy jest analiza metod i efektów logistycznych stosowanych w branży e-commerce. Szczegółowej analizie poddano elementy zarządzania logistycznego w badanych przedsiębiorstwach. Zwrócono także uwagę na stosowane strategie i metody. Całość zawarto w czterech rozdziałach. Pierwsze dwa poświęcone są zagadnieniom teoretycznym z zakresu zarządzania logistyką. Rozdział trzeci i czwarty stanowią opracowanie wyników badań nad przedsiębiorstwami z branży e-commerce. Ich celem jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób logistyka jest obecna w branży e-commerce i w jaki sposób wpływa na jej funkcjonowanie. W celu zebrania potrzebnych danych wykorzystano metodę desk research, metodę ankietowania oraz studium przypadku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorBasta, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:37:13Z
dc.date.available2020-07-28T05:37:13Z
dc.date.submitted2020-07-09pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-139435-170079pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240214
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-commerce – logistics – management methods and techniques – logistics systempl
dc.subject.ple-commerce –– logistyka – metody i techniki zarządzania – system logistycznypl
dc.titleAnaliza metod i efektów rozwiązań logistycznych w branży e-commercepl
dc.title.alternativeAnalysis of the methods and effects in logistics of e-commercepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, logistics is an inseparable element of the functioning of every industry. The purpose of the thesis is to analyse the methods and effects in logistics of e-commerce. Some elements of logistics management were analyzed in detail. The use of the particular strategies and methods was also taken into consideration. The thesis consists of four chapters. The first and second chapters focus on theoretical issues of logistics management. The third and fourth chapters include the results of the research on e-commerce companies. Their aim is to answer the questions how logistics is present in e-commerce as well as how it affects e-commerce functioning. To collect the necessary data desk research, the survey method and the case study were applied.
dc.abstract.plpl
Współcześnie logistyka jest nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej branży. Celem pracy jest analiza metod i efektów logistycznych stosowanych w branży e-commerce. Szczegółowej analizie poddano elementy zarządzania logistycznego w badanych przedsiębiorstwach. Zwrócono także uwagę na stosowane strategie i metody. Całość zawarto w czterech rozdziałach. Pierwsze dwa poświęcone są zagadnieniom teoretycznym z zakresu zarządzania logistyką. Rozdział trzeci i czwarty stanowią opracowanie wyników badań nad przedsiębiorstwami z branży e-commerce. Ich celem jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób logistyka jest obecna w branży e-commerce i w jaki sposób wpływa na jej funkcjonowanie. W celu zebrania potrzebnych danych wykorzystano metodę desk research, metodę ankietowania oraz studium przypadku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Basta, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:37:13Z
dc.date.available
2020-07-28T05:37:13Z
dc.date.submittedpl
2020-07-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-139435-170079
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240214
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-commerce – logistics – management methods and techniques – logistics system
dc.subject.plpl
e-commerce –– logistyka – metody i techniki zarządzania – system logistyczny
dc.titlepl
Analiza metod i efektów rozwiązań logistycznych w branży e-commerce
dc.title.alternativepl
Analysis of the methods and effects in logistics of e-commerce
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Katowice
7
Krakow
7
Poznan
5
Garwolin
4
Courbevoie
2
Bojano
1
Lodz
1
Rumia
1
Szczecinek
1
Szczytno
1

No access

No Thumbnail Available