Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zrównoważony rozwój versus rzeczywistość. Kreacja wizerunku a praktyka zarządzania hotelem
Sustainability versus reality. Image creation and hotel management practice.
branża hotelarska, CSR, wizerunek firmy, zrównoważony rozwój, zrównoważone zarządzanie
hotel industry, CSR, company image, sustainable development, sustainable management
Celem niniejszej pracy jest omówienie kwestii związanych ze zgodnością wizerunku firmy a praktykami zarządczymi w zakresie zrównoważonego rozwoju. W związku z narastającymi problemami środowiskowymi oraz pogłębiającymi się nierównościami społecznymi coraz bardziej istotnym staje się realizowanie idei zrównoważonego rozwoju przez prywatne przedsiębiorstwa. Ze względu na korzyści, jakie przynosi ekologiczny wizerunek coraz więcej firm deklaruje wyznawanie wartości związanych z ideą zrównoważonego rozwoju, a także realizowanie wynikających z nich praktyk. Zdarza się jednak, że nie wszystkie przedsiębiorstwa rzeczywiście realizują deklarowane założenia. Zastosowaną metodą badawczą było studium przypadku, w ramach której dokonano analizy tekstów, analizy danych wtórnych oraz przeprowadzono wywiady etnograficzne z pracownikami omawianego hotelu. Zrealizowane badania pokazały, że kreowany wizerunek hotelu nie jest w pełni zgodny z jego codziennymi praktykami zarządczymi.
The purpose of this paper is to discuss issues related to the compliance of the company's image with management practices in the field of sustainable development. Due to the growing environmental problems and deepening social inequalities, it is becoming more and more important to implement the idea of sustainable development by private enterprises. Due to the benefits brought by the ecological image, more and more companies declare to share the values related to the idea of sustainable development, as well as to implement the resulting practices. It happens, however, that not all enterprises actually implement the declared assumptions. The research carried out for the purpose of this work is an example of qualitative research and fits into the interpretative paradigm. The research method used was a case study in which texts were analyzed, secondary data were analyzed, and ethnographic interviews were conducted with employees of the examined hotel. The conducted research has shown that the created image of the hotel is not fully compliant with its daily management practices.
dc.abstract.en | The purpose of this paper is to discuss issues related to the compliance of the company's image with management practices in the field of sustainable development. Due to the growing environmental problems and deepening social inequalities, it is becoming more and more important to implement the idea of sustainable development by private enterprises. Due to the benefits brought by the ecological image, more and more companies declare to share the values related to the idea of sustainable development, as well as to implement the resulting practices. It happens, however, that not all enterprises actually implement the declared assumptions. The research carried out for the purpose of this work is an example of qualitative research and fits into the interpretative paradigm. The research method used was a case study in which texts were analyzed, secondary data were analyzed, and ethnographic interviews were conducted with employees of the examined hotel. The conducted research has shown that the created image of the hotel is not fully compliant with its daily management practices. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest omówienie kwestii związanych ze zgodnością wizerunku firmy a praktykami zarządczymi w zakresie zrównoważonego rozwoju. W związku z narastającymi problemami środowiskowymi oraz pogłębiającymi się nierównościami społecznymi coraz bardziej istotnym staje się realizowanie idei zrównoważonego rozwoju przez prywatne przedsiębiorstwa. Ze względu na korzyści, jakie przynosi ekologiczny wizerunek coraz więcej firm deklaruje wyznawanie wartości związanych z ideą zrównoważonego rozwoju, a także realizowanie wynikających z nich praktyk. Zdarza się jednak, że nie wszystkie przedsiębiorstwa rzeczywiście realizują deklarowane założenia. Zastosowaną metodą badawczą było studium przypadku, w ramach której dokonano analizy tekstów, analizy danych wtórnych oraz przeprowadzono wywiady etnograficzne z pracownikami omawianego hotelu. Zrealizowane badania pokazały, że kreowany wizerunek hotelu nie jest w pełni zgodny z jego codziennymi praktykami zarządczymi. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.author | Pypa, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Katarzyna - 101989 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-05T21:31:21Z | |
dc.date.available | 2022-07-05T21:31:21Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą współczesną | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140534-264813 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294556 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | hotel industry, CSR, company image, sustainable development, sustainable management | pl |
dc.subject.pl | branża hotelarska, CSR, wizerunek firmy, zrównoważony rozwój, zrównoważone zarządzanie | pl |
dc.title | Zrównoważony rozwój versus rzeczywistość. Kreacja wizerunku a praktyka zarządzania hotelem | pl |
dc.title.alternative | Sustainability versus reality. Image creation and hotel management practice. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |