LIDERZY OPINII W ZARZĄDZANIU WIZERUNKIEM MARKI I PROCESEM DECYZYJNYM KONSUMENTA NA PRZYKŁADZIE FIRMY SFMEBLE.PL

master
dc.abstract.enThe aim of this study was to present opinion leaders and methods of using them in order to build a brand and manage consumer decision making process. The subject was taken due to increasing meaning of influencers in current marketing. In this master thesis adopted that influencers influence the brand image, and that influencer marketing activities allow the management of the decision-making process. The first three chapters were based on the available humanistic management and marketing literature. They explain the concept of the brand, consumer decision making process and the tools offered by the Internet, which can be used in brand image campaigns. In the last chapter, the conclusions are drawn from triangulation method, consisting of case study and in-depth interview marketing activities of sfmeble.pl, showing the impact of influencer marketing on building the brand image and managing consumer decision making process.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy zagadnień związanych z influencer marketingiem. Celem tej pracy jest zbadanie możliwości wykorzystywania liderów opinii w budowaniu wizerunku marki oraz zarządzaniu procesem decyzyjnym konsumenta. Powodem podjęcia tego tematu jest rosnące znaczenie influencerów w marketingu. Na potrzeby pracy przyjęto tezę, że influencerzy mają wpływ na wizerunek marki, a działania z dziedziny influencer marketingu pozwalają na zarządzanie procesem decyzyjnym nabywców w sieci. W celu analizy zagadnienia postawiono następujące pytania badawcze W jakim stopniu udział liderów opinii wpływa na zarządzanie sprzedażą i wizerunkiem marki? Jakie efekty przyniosły działania liderów opinii? Czy można mówić o ich policzalności? Co było celem firmy sfmeble.pl, kiedy decydowała się na wykorzystanie liderów opinii w działaniach marketingowych? Wywiad pogłębiony oraz case study to metody badawcze, która została wykorzystana na potrzeby pracy. Ta metoda jest przykładem triangulacji jakościowej. Analiza tematu została przeprowadzona w świetle zarządzania humanistycznego. Wpływ influencerów na budowanie wizerunku marki oraz ich wpływ na decyzje konsumentów nie były dotąd analizowane pod kątem zarządzania humanistycznego oraz nie poświęcono im odrębnej literatury, co świadczy o nowatorskim ujęciu tematu tej pracy. Nakłanianie odbiorców do zakupów czy też oddziaływanie na ich percepcje marki poprzez wykorzystanie wpływów liderów opinii jest istotne z punktu widzenia zarządzania humanistycznego. Do omówienia kwestii marki, jej wizerunku wykorzystano literaturę o tematyce zarządzania reklamą oraz brandingu. Temat influencerów i ich znaczenia dla budowania wizerunku marki oraz zarządzania procesem decyzyjnym konsumenta dotychczas nie został kompleksowo opracowany w literaturze przedmiotu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorDrobniak, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T17:22:25Z
dc.date.available2020-07-27T17:22:25Z
dc.date.submitted2018-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-124758-177470pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229025
dc.languagepolpl
dc.subject.enBRAND – IMAGE – INFLUENCERS – INFLUENCER MARKETING – INTERNET MARKETINGpl
dc.subject.plINFLUENCER MARKETING – INFLUENCERZY – LIDERZY OPINII MARKA – MARKETING INTERNETOWY – WIZERUNEKpl
dc.titleLIDERZY OPINII W ZARZĄDZANIU WIZERUNKIEM MARKI I PROCESEM DECYZYJNYM KONSUMENTA NA PRZYKŁADZIE FIRMY SFMEBLE.PLpl
dc.title.alternativeOpinion leaders in brand image management and consumer decision making process illustrated with an example of sfmeble.plpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study was to present opinion leaders and methods of using them in order to build a brand and manage consumer decision making process. The subject was taken due to increasing meaning of influencers in current marketing. In this master thesis adopted that influencers influence the brand image, and that influencer marketing activities allow the management of the decision-making process. The first three chapters were based on the available humanistic management and marketing literature. They explain the concept of the brand, consumer decision making process and the tools offered by the Internet, which can be used in brand image campaigns. In the last chapter, the conclusions are drawn from triangulation method, consisting of case study and in-depth interview marketing activities of sfmeble.pl, showing the impact of influencer marketing on building the brand image and managing consumer decision making process.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy zagadnień związanych z influencer marketingiem. Celem tej pracy jest zbadanie możliwości wykorzystywania liderów opinii w budowaniu wizerunku marki oraz zarządzaniu procesem decyzyjnym konsumenta. Powodem podjęcia tego tematu jest rosnące znaczenie influencerów w marketingu. Na potrzeby pracy przyjęto tezę, że influencerzy mają wpływ na wizerunek marki, a działania z dziedziny influencer marketingu pozwalają na zarządzanie procesem decyzyjnym nabywców w sieci. W celu analizy zagadnienia postawiono następujące pytania badawcze W jakim stopniu udział liderów opinii wpływa na zarządzanie sprzedażą i wizerunkiem marki? Jakie efekty przyniosły działania liderów opinii? Czy można mówić o ich policzalności? Co było celem firmy sfmeble.pl, kiedy decydowała się na wykorzystanie liderów opinii w działaniach marketingowych? Wywiad pogłębiony oraz case study to metody badawcze, która została wykorzystana na potrzeby pracy. Ta metoda jest przykładem triangulacji jakościowej. Analiza tematu została przeprowadzona w świetle zarządzania humanistycznego. Wpływ influencerów na budowanie wizerunku marki oraz ich wpływ na decyzje konsumentów nie były dotąd analizowane pod kątem zarządzania humanistycznego oraz nie poświęcono im odrębnej literatury, co świadczy o nowatorskim ujęciu tematu tej pracy. Nakłanianie odbiorców do zakupów czy też oddziaływanie na ich percepcje marki poprzez wykorzystanie wpływów liderów opinii jest istotne z punktu widzenia zarządzania humanistycznego. Do omówienia kwestii marki, jej wizerunku wykorzystano literaturę o tematyce zarządzania reklamą oraz brandingu. Temat influencerów i ich znaczenia dla budowania wizerunku marki oraz zarządzania procesem decyzyjnym konsumenta dotychczas nie został kompleksowo opracowany w literaturze przedmiotu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Drobniak, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-07-27T17:22:25Z
dc.date.available
2020-07-27T17:22:25Z
dc.date.submittedpl
2018-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-124758-177470
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229025
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BRAND – IMAGE – INFLUENCERS – INFLUENCER MARKETING – INTERNET MARKETING
dc.subject.plpl
INFLUENCER MARKETING – INFLUENCERZY – LIDERZY OPINII MARKA – MARKETING INTERNETOWY – WIZERUNEK
dc.titlepl
LIDERZY OPINII W ZARZĄDZANIU WIZERUNKIEM MARKI I PROCESEM DECYZYJNYM KONSUMENTA NA PRZYKŁADZIE FIRMY SFMEBLE.PL
dc.title.alternativepl
Opinion leaders in brand image management and consumer decision making process illustrated with an example of sfmeble.pl
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
66
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Krakow
8
Poznan
6
Wroclaw
5
Vienna
4
Lodz
2
Adamowka
1
Bydgoszcz
1
Bytów
1
Częstochowa
1

No access

No Thumbnail Available