Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mediatyzacja polityki na przykładzie prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki
The mediatization of politics based on the example of presidential election campaigns in United States of America
Stany Zjednoczone Ameryki, prezydencka kampania wyborcza, mediatyzacja polityki, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson
United States of America, presidential election campaign, mediatization of politics, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobu prowadzenia kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz, co ważniejsze, wpływ zjawiska mediatyzacji na nie. Pierwsza część porusza ogólny zarys ustroju politycznego Stanów Zjednoczonych. Akty prawne regulujące finansowanie kampanii wyborczych także zostały wzięte pod rozwagę. Dalsza część skupia się na wyjaśnieniu pojęcia mediatyzacji, a następnie zjawisku mediatyzacji polityki. W rozdziale trzecim przedstawiono trzy kampanie prezydenckie z 1952, 1992 oraz 2008 roku. Ukazują one sposoby prowadzenia kampanii wyborczych, a także technik jakimi się posługiwano, by zwiększyć poparcie głosujących. Istotnym aspektem jest dorobek przeszłości kandydatów, ich sukcesy, które wykorzystane zostały w kampanii. Co wpłynęło na kształt owych kampanii to posłużenie się mediami w celu wypromowania własnej osoby oraz otrzymania większej ilości głosów. Ukazano także metody stosowane przez przeciwników oraz argumenty, dlaczego te metody nie okazały się skuteczne.
The purpose of this Bachelor Thesis to show the way of running presidential campaign in United States of America and, what is more important, the influence of the mediatization phenomenon to those campaigns. The first part broaches the overall outline of United States political system. Legal acts regarding the financial aspect of campaigns have been taken into consideration as well. Subsequent part focuses on explaining the term mediatization and specifically the mediatization of politics. On selected presidential campaigns from 1952, 1992 and 2008 have been elaborated the strategy of candidates and methods they have had chosen to acquire voters support. More attention returns to candidates policy, who claimed a victory, the influence of their achievement scored in the past. The significant aspect is the way of usage media to popularize own candidacy and to obtain the most votes. In contrary, there has been showed the mode used by opponents and the reason why the chosen way have not brought the intended result.
dc.abstract.en | The purpose of this Bachelor Thesis to show the way of running presidential campaign in United States of America and, what is more important, the influence of the mediatization phenomenon to those campaigns. The first part broaches the overall outline of United States political system. Legal acts regarding the financial aspect of campaigns have been taken into consideration as well. Subsequent part focuses on explaining the term mediatization and specifically the mediatization of politics. On selected presidential campaigns from 1952, 1992 and 2008 have been elaborated the strategy of candidates and methods they have had chosen to acquire voters support. More attention returns to candidates policy, who claimed a victory, the influence of their achievement scored in the past. The significant aspect is the way of usage media to popularize own candidacy and to obtain the most votes. In contrary, there has been showed the mode used by opponents and the reason why the chosen way have not brought the intended result. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobu prowadzenia kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz, co ważniejsze, wpływ zjawiska mediatyzacji na nie. Pierwsza część porusza ogólny zarys ustroju politycznego Stanów Zjednoczonych. Akty prawne regulujące finansowanie kampanii wyborczych także zostały wzięte pod rozwagę. Dalsza część skupia się na wyjaśnieniu pojęcia mediatyzacji, a następnie zjawisku mediatyzacji polityki. W rozdziale trzecim przedstawiono trzy kampanie prezydenckie z 1952, 1992 oraz 2008 roku. Ukazują one sposoby prowadzenia kampanii wyborczych, a także technik jakimi się posługiwano, by zwiększyć poparcie głosujących. Istotnym aspektem jest dorobek przeszłości kandydatów, ich sukcesy, które wykorzystane zostały w kampanii. Co wpłynęło na kształt owych kampanii to posłużenie się mediami w celu wypromowania własnej osoby oraz otrzymania większej ilości głosów. Ukazano także metody stosowane przez przeciwników oraz argumenty, dlaczego te metody nie okazały się skuteczne. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Myślak, Ewa | pl |
dc.contributor.author | Walus, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Myślak, Ewa | pl |
dc.contributor.reviewer | Sieklucki, Dominik - 131849 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T13:11:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T13:11:18Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | politologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-96170-168024 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203669 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | United States of America, presidential election campaign, mediatization of politics, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson | pl |
dc.subject.pl | Stany Zjednoczone Ameryki, prezydencka kampania wyborcza, mediatyzacja polityki, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson | pl |
dc.title | Mediatyzacja polityki na przykładzie prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki | pl |
dc.title.alternative | The mediatization of politics based on the example of presidential election campaigns in United States of America | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |