Mediatyzacja polityki na przykładzie prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this Bachelor Thesis to show the way of running presidential campaign in United States of America and, what is more important, the influence of the mediatization phenomenon to those campaigns. The first part broaches the overall outline of United States political system. Legal acts regarding the financial aspect of campaigns have been taken into consideration as well. Subsequent part focuses on explaining the term mediatization and specifically the mediatization of politics. On selected presidential campaigns from 1952, 1992 and 2008 have been elaborated the strategy of candidates and methods they have had chosen to acquire voters support. More attention returns to candidates policy, who claimed a victory, the influence of their achievement scored in the past. The significant aspect is the way of usage media to popularize own candidacy and to obtain the most votes. In contrary, there has been showed the mode used by opponents and the reason why the chosen way have not brought the intended result.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobu prowadzenia kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz, co ważniejsze, wpływ zjawiska mediatyzacji na nie. Pierwsza część porusza ogólny zarys ustroju politycznego Stanów Zjednoczonych. Akty prawne regulujące finansowanie kampanii wyborczych także zostały wzięte pod rozwagę. Dalsza część skupia się na wyjaśnieniu pojęcia mediatyzacji, a następnie zjawisku mediatyzacji polityki. W rozdziale trzecim przedstawiono trzy kampanie prezydenckie z 1952, 1992 oraz 2008 roku. Ukazują one sposoby prowadzenia kampanii wyborczych, a także technik jakimi się posługiwano, by zwiększyć poparcie głosujących. Istotnym aspektem jest dorobek przeszłości kandydatów, ich sukcesy, które wykorzystane zostały w kampanii. Co wpłynęło na kształt owych kampanii to posłużenie się mediami w celu wypromowania własnej osoby oraz otrzymania większej ilości głosów. Ukazano także metody stosowane przez przeciwników oraz argumenty, dlaczego te metody nie okazały się skuteczne.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMyślak, Ewapl
dc.contributor.authorWalus, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerMyślak, Ewapl
dc.contributor.reviewerSieklucki, Dominik - 131849 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T13:11:18Z
dc.date.available2020-07-26T13:11:18Z
dc.date.submitted2015-07-07pl
dc.fieldofstudypolitologiapl
dc.identifier.apddiploma-96170-168024pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203669
dc.languagepolpl
dc.subject.enUnited States of America, presidential election campaign, mediatization of politics, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevensonpl
dc.subject.plStany Zjednoczone Ameryki, prezydencka kampania wyborcza, mediatyzacja polityki, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevensonpl
dc.titleMediatyzacja polityki na przykładzie prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Amerykipl
dc.title.alternativeThe mediatization of politics based on the example of presidential election campaigns in United States of Americapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this Bachelor Thesis to show the way of running presidential campaign in United States of America and, what is more important, the influence of the mediatization phenomenon to those campaigns. The first part broaches the overall outline of United States political system. Legal acts regarding the financial aspect of campaigns have been taken into consideration as well. Subsequent part focuses on explaining the term mediatization and specifically the mediatization of politics. On selected presidential campaigns from 1952, 1992 and 2008 have been elaborated the strategy of candidates and methods they have had chosen to acquire voters support. More attention returns to candidates policy, who claimed a victory, the influence of their achievement scored in the past. The significant aspect is the way of usage media to popularize own candidacy and to obtain the most votes. In contrary, there has been showed the mode used by opponents and the reason why the chosen way have not brought the intended result.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobu prowadzenia kampanii prezydenckich w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz, co ważniejsze, wpływ zjawiska mediatyzacji na nie. Pierwsza część porusza ogólny zarys ustroju politycznego Stanów Zjednoczonych. Akty prawne regulujące finansowanie kampanii wyborczych także zostały wzięte pod rozwagę. Dalsza część skupia się na wyjaśnieniu pojęcia mediatyzacji, a następnie zjawisku mediatyzacji polityki. W rozdziale trzecim przedstawiono trzy kampanie prezydenckie z 1952, 1992 oraz 2008 roku. Ukazują one sposoby prowadzenia kampanii wyborczych, a także technik jakimi się posługiwano, by zwiększyć poparcie głosujących. Istotnym aspektem jest dorobek przeszłości kandydatów, ich sukcesy, które wykorzystane zostały w kampanii. Co wpłynęło na kształt owych kampanii to posłużenie się mediami w celu wypromowania własnej osoby oraz otrzymania większej ilości głosów. Ukazano także metody stosowane przez przeciwników oraz argumenty, dlaczego te metody nie okazały się skuteczne.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Myślak, Ewa
dc.contributor.authorpl
Walus, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Myślak, Ewa
dc.contributor.reviewerpl
Sieklucki, Dominik - 131849
dc.date.accessioned
2020-07-26T13:11:18Z
dc.date.available
2020-07-26T13:11:18Z
dc.date.submittedpl
2015-07-07
dc.fieldofstudypl
politologia
dc.identifier.apdpl
diploma-96170-168024
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203669
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
United States of America, presidential election campaign, mediatization of politics, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson
dc.subject.plpl
Stany Zjednoczone Ameryki, prezydencka kampania wyborcza, mediatyzacja polityki, mass media, Dwight Eisenhower, Bill Clinton, Barack Obama, John McCain, Ross Perot, George H. W. Bush, Adlai Stevenson
dc.titlepl
Mediatyzacja polityki na przykładzie prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki
dc.title.alternativepl
The mediatization of politics based on the example of presidential election campaigns in United States of America
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Krakow
4
Poznan
4
Wroclaw
4
Dublin
2
Gdansk
2
Chandler
1
Ptaszkowo
1
Siemianowice Śląskie
1
Wieliczka
1

No access

No Thumbnail Available