Medialna widoczność jako emanacja hiperobecności

2017
journal article
article
dc.abstract.enIn this article, I am proposing that we are currently operating in a media culture of visibility. In this culture, the media become the omnipotent center of the world, imposing certain values and lifestyles on us. This implies a situation where key importance is attributed to people whose visibility is undergoing a strong mediation - celebrities, idols, depreciating individuals and spaces that are absent from the media spectacles. Mediatisation processes affect also researchers whose knowledge and skills are secondary to the ability to seduce the public and attract attention. In this article I try to answer the question of negative consequences of this process.pl
dc.abstract.plW artykule stawiam tezę, iż funkcjonujemy obecnie w kulturze medialnej widoczności. W kulturze tej media stają się omnipotencyjnym centrum świata, narzucając nam właściwe sobie wartości i style życia. Implikuje to sytuację, w której kluczowe znaczenie przypisuje się osobom, których widoczność jest poddana silnej mediatyzacji - celebrytom czy idolom, deprecjonując jednostki i przestrzenie w spektaklach medialnych nieobecne. Procesom mediatyzacji poddani są także naukowcy, których wiedza i umiejętności stają się wtórne wobec umiejętności uwodzenia publiczności i przyciągania uwagi. W niniejszym artykule staram się udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie są negatywne konsekwencje tego procesu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorSzpunar, Magdalena - 145426 pl
dc.date.accession2018-03-08pl
dc.date.accessioned2018-03-08T13:49:06Z
dc.date.available2018-03-08T13:49:06Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.number3 (231)pl
dc.description.physical494-504pl
dc.description.publication0,7pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume60pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.17.030.7327pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/51490
dc.identifier.weblinkhttp://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2017/3-231/art/11138/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enmedia visibilitypl
dc.subject.enexternality of the individualpl
dc.subject.enhyperactivitypl
dc.subject.enpsychic mercantilismpl
dc.subject.plmedialna widocznośćpl
dc.subject.plmerkantylizmpl
dc.subject.plhiperobecnośćpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMedialna widoczność jako emanacja hiperobecnościpl
dc.title.alternativeMedia visibility as an emanation of hyperpresencepl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this article, I am proposing that we are currently operating in a media culture of visibility. In this culture, the media become the omnipotent center of the world, imposing certain values and lifestyles on us. This implies a situation where key importance is attributed to people whose visibility is undergoing a strong mediation - celebrities, idols, depreciating individuals and spaces that are absent from the media spectacles. Mediatisation processes affect also researchers whose knowledge and skills are secondary to the ability to seduce the public and attract attention. In this article I try to answer the question of negative consequences of this process.
dc.abstract.plpl
W artykule stawiam tezę, iż funkcjonujemy obecnie w kulturze medialnej widoczności. W kulturze tej media stają się omnipotencyjnym centrum świata, narzucając nam właściwe sobie wartości i style życia. Implikuje to sytuację, w której kluczowe znaczenie przypisuje się osobom, których widoczność jest poddana silnej mediatyzacji - celebrytom czy idolom, deprecjonując jednostki i przestrzenie w spektaklach medialnych nieobecne. Procesom mediatyzacji poddani są także naukowcy, których wiedza i umiejętności stają się wtórne wobec umiejętności uwodzenia publiczności i przyciągania uwagi. W niniejszym artykule staram się udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie są negatywne konsekwencje tego procesu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Szpunar, Magdalena - 145426
dc.date.accessionpl
2018-03-08
dc.date.accessioned
2018-03-08T13:49:06Z
dc.date.available
2018-03-08T13:49:06Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.numberpl
3 (231)
dc.description.physicalpl
494-504
dc.description.publicationpl
0,7
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
60
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.17.030.7327
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/51490
dc.identifier.weblinkpl
http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2017/3-231/art/11138/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
media visibility
dc.subject.enpl
externality of the individual
dc.subject.enpl
hyperactivity
dc.subject.enpl
psychic mercantilism
dc.subject.plpl
medialna widoczność
dc.subject.plpl
merkantylizm
dc.subject.plpl
hiperobecność
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Medialna widoczność jako emanacja hiperobecności
dc.title.alternativepl
Media visibility as an emanation of hyperpresence
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Krakow
3
Ashburn
1
Wroclaw
1
Downloads
szpunar_medialna_widocznosc_jako_emanacja_hiperobecnosci_2017.odt
9
szpunar_medialna_widocznosc_jako_emanacja_hiperobecnosci_2017.pdf
3