English teachers' blogs as spaces for a Community of Practice and tools for Continuous Professional Development

master
dc.abstract.enContinuous Professional Development, which includes any unassisted action aimed at enhancing one’s professional skills, is nowadays crucial for English teachers’ career. A teacher may develop professionally in a variety of ways, for instance, by means of engaging in a Community of Practice, which is a group of people who share a passion and interact with one another in order to develop their skills or running a blog about teaching English. The present study was aimed to investigate how writing, reading and interacting between the writers and the readers of the three blogs devoted to teaching English as a foreign language, that is “Hummingbirdels”, “Head Full of Ideas” and “AgataRybus.pl”, is beneficial for teachers of English, if writing and reading blogs devoted to teaching English as a foreign language may be perceived as a means of Continuous Professional Development for the authors of the blogs and for the teachers who use the blogs and if the teachers who write and read the blogs devoted to teaching English as a foreign language may be considered as a Community of Practice. A descriptive research study was conducted based on the qualitative data which was collected by means of a close analysis of the content of the three blogs which are the study sample of this research, online questionnaires addressed to the authors of the blogs and short interviews with them. The study showed that the blogs are useful and beneficial for the authors and partly for the readers. Writing the blogs can be perceived as a form of Continuous Professional Development for the authors of the blogs and together with the readers they constitute a Community of Practice.pl
dc.abstract.plUstawiczny rozwój zawodowy, na który składa się podejmowanie samodzielnych działań mających na celu ulepszenie umiejętności zawodowych, jest obecnie kluczowym działaniem dla nauczycieli języka angielskiego. Nauczyciel może rozwinąć się zawodowo na różne sposoby, na przykład będąc członkiem wspólnoty praktyk, która jest wspólnotą zrzeszającą osoby o podobnych zainteresowaniach, które nawiązują wzajemne kontakty w celu rozwoju swoich umiejętności lub też prowadząc bloga na temat nauczania języka angielskiego. Badanie ma na celu sprawdzene w jaki sposób pisanie i czytanie trzech popularnych blogów dotyczących nauczania języka angielskiego, “Hummingbirdels”, “Head Full of Ideas” i “AgataRybus.pl” oraz interkacja pomiędzy autorkami blogów i czytelnikami są korzystne dla ich autorów oraz czytelników, czy prowadzenie oraz korzystanie z blogów może być postrzegane w kontekście kształcenia ustawicznego oraz wspólnoty praktyk. Badanie opisowe zostało przeprowadzone w oparciu o dane jakościowe zebrane na podstawie szczegółowej analizy treści znajdujących się na blogach, ankiety skierowanej do ich autorów oraz krótkiego wywiadu z każdym z autorów. Z badania wynika, że prowadzenie oraz korzystanie z blogów jest pożyteczne i przynosi wymierne korzyści zarówno ich autorom jak i, po części, czytelnikom. Aktywność ta przyczynia się do ustawicznego rozwoju blogerów, którzy razem z czytelnikami blogów tworzą wspólnotę praktyk.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.authorBanaś, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:48:18Z
dc.date.available2020-07-27T19:48:18Z
dc.date.submitted2018-10-25pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-127366-159142pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231254
dc.languageengpl
dc.subject.enContinuous Professional Development, Community of Practice, blogging, English teachers' blogspl
dc.subject.plkształcenie ustawiczne, wspólnota praktyk, blogowanie, blogi nauczycieli języka angielskiegopl
dc.titleEnglish teachers' blogs as spaces for a Community of Practice and tools for Continuous Professional Developmentpl
dc.title.alternativeBlogi nauczycieli języka angielskiego jako przestrzenie dla wspólnoty praktyk oraz narzędzia kształcenia ustawicznegopl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Continuous Professional Development, which includes any unassisted action aimed at enhancing one’s professional skills, is nowadays crucial for English teachers’ career. A teacher may develop professionally in a variety of ways, for instance, by means of engaging in a Community of Practice, which is a group of people who share a passion and interact with one another in order to develop their skills or running a blog about teaching English. The present study was aimed to investigate how writing, reading and interacting between the writers and the readers of the three blogs devoted to teaching English as a foreign language, that is “Hummingbirdels”, “Head Full of Ideas” and “AgataRybus.pl”, is beneficial for teachers of English, if writing and reading blogs devoted to teaching English as a foreign language may be perceived as a means of Continuous Professional Development for the authors of the blogs and for the teachers who use the blogs and if the teachers who write and read the blogs devoted to teaching English as a foreign language may be considered as a Community of Practice. A descriptive research study was conducted based on the qualitative data which was collected by means of a close analysis of the content of the three blogs which are the study sample of this research, online questionnaires addressed to the authors of the blogs and short interviews with them. The study showed that the blogs are useful and beneficial for the authors and partly for the readers. Writing the blogs can be perceived as a form of Continuous Professional Development for the authors of the blogs and together with the readers they constitute a Community of Practice.
dc.abstract.plpl
Ustawiczny rozwój zawodowy, na który składa się podejmowanie samodzielnych działań mających na celu ulepszenie umiejętności zawodowych, jest obecnie kluczowym działaniem dla nauczycieli języka angielskiego. Nauczyciel może rozwinąć się zawodowo na różne sposoby, na przykład będąc członkiem wspólnoty praktyk, która jest wspólnotą zrzeszającą osoby o podobnych zainteresowaniach, które nawiązują wzajemne kontakty w celu rozwoju swoich umiejętności lub też prowadząc bloga na temat nauczania języka angielskiego. Badanie ma na celu sprawdzene w jaki sposób pisanie i czytanie trzech popularnych blogów dotyczących nauczania języka angielskiego, “Hummingbirdels”, “Head Full of Ideas” i “AgataRybus.pl” oraz interkacja pomiędzy autorkami blogów i czytelnikami są korzystne dla ich autorów oraz czytelników, czy prowadzenie oraz korzystanie z blogów może być postrzegane w kontekście kształcenia ustawicznego oraz wspólnoty praktyk. Badanie opisowe zostało przeprowadzone w oparciu o dane jakościowe zebrane na podstawie szczegółowej analizy treści znajdujących się na blogach, ankiety skierowanej do ich autorów oraz krótkiego wywiadu z każdym z autorów. Z badania wynika, że prowadzenie oraz korzystanie z blogów jest pożyteczne i przynosi wymierne korzyści zarówno ich autorom jak i, po części, czytelnikom. Aktywność ta przyczynia się do ustawicznego rozwoju blogerów, którzy razem z czytelnikami blogów tworzą wspólnotę praktyk.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.authorpl
Banaś, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:48:18Z
dc.date.available
2020-07-27T19:48:18Z
dc.date.submittedpl
2018-10-25
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-127366-159142
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231254
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Continuous Professional Development, Community of Practice, blogging, English teachers' blogs
dc.subject.plpl
kształcenie ustawiczne, wspólnota praktyk, blogowanie, blogi nauczycieli języka angielskiego
dc.titlepl
English teachers' blogs as spaces for a Community of Practice and tools for Continuous Professional Development
dc.title.alternativepl
Blogi nauczycieli języka angielskiego jako przestrzenie dla wspólnoty praktyk oraz narzędzia kształcenia ustawicznego
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Ashburn
1
Dublin
1
Montreal
1

No access

No Thumbnail Available