Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sytuacja szkolna dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej
School situation of children residing in family forms of foster care
Sytuacja szkolna, rodzinne formy pieczy zastępczej
School situation, family forms of foster care
Sytuacja szkolna stanowi splot wielu czynników, stąd niezwykle ważne w podjętym temacie okazuje się zagadnienie domu rodzinnego i pieczy zastępczej. Niniejsza praca stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak wygląda sytuacja szkolna dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej. W tym celu przeanalizowałam literaturę pod kątem ogólnie pojętej sytuacji szkolnej oraz form pieczy zastępczej w Polsce, z szczególnym uwzględnieniem form rodzinnych. W celu przeprowadzenia badań naukowych zastosowałam zaprojektowany sondaż diagnostyczny oraz przeanalizowałam dokumenty. W wyniku przeprowadzonych badań uzyskałam bardzo zróżnicowany, indywidualny dla każdego obraz sytuacji szkolnej dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej. Badania polegały na wywiadach z rodzicami zastępczymi oraz wychowawcami dzieci i analizie dzienników lekcyjnych. Wyłaniający się wizerunek pozwala stwierdzić, że niewątpliwie doświadczenia dziecka związane z niewydolnością wychowawczą lub brakiem rodziców odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu się sytuacji szkolnej.
The school situation consists of many factors, therefore the notion of family house and foster care in this scope are of significant importance. The thesis tries to answer the question of school situation of children residing in family forms of foster care. For this purpose, the literature in terms of the general school situation and the forms of foster care in Poland, with particular regard to family forms have been analyzed. In order to carry out scientific research, a designed diagnostic survey has been applied and the documents have been analyzed. As a result of the research a very diverse, individualized image of the school situation of children residing in family forms of foster care has been obtained. The study was based on interviews with foster parents and children’s tutors and the analysis of the school registers. The emerging image shows that undoubtedly the child's experience of child-rearing failure or lack of parents play a significant role in the development of the school situation.
dc.abstract.en | The school situation consists of many factors, therefore the notion of family house and foster care in this scope are of significant importance. The thesis tries to answer the question of school situation of children residing in family forms of foster care. For this purpose, the literature in terms of the general school situation and the forms of foster care in Poland, with particular regard to family forms have been analyzed. In order to carry out scientific research, a designed diagnostic survey has been applied and the documents have been analyzed. As a result of the research a very diverse, individualized image of the school situation of children residing in family forms of foster care has been obtained. The study was based on interviews with foster parents and children’s tutors and the analysis of the school registers. The emerging image shows that undoubtedly the child's experience of child-rearing failure or lack of parents play a significant role in the development of the school situation. | pl |
dc.abstract.pl | Sytuacja szkolna stanowi splot wielu czynników, stąd niezwykle ważne w podjętym temacie okazuje się zagadnienie domu rodzinnego i pieczy zastępczej. Niniejsza praca stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak wygląda sytuacja szkolna dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej. W tym celu przeanalizowałam literaturę pod kątem ogólnie pojętej sytuacji szkolnej oraz form pieczy zastępczej w Polsce, z szczególnym uwzględnieniem form rodzinnych. W celu przeprowadzenia badań naukowych zastosowałam zaprojektowany sondaż diagnostyczny oraz przeanalizowałam dokumenty. W wyniku przeprowadzonych badań uzyskałam bardzo zróżnicowany, indywidualny dla każdego obraz sytuacji szkolnej dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej. Badania polegały na wywiadach z rodzicami zastępczymi oraz wychowawcami dzieci i analizie dzienników lekcyjnych. Wyłaniający się wizerunek pozwala stwierdzić, że niewątpliwie doświadczenia dziecka związane z niewydolnością wychowawczą lub brakiem rodziców odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu się sytuacji szkolnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.contributor.author | Kania, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.contributor.reviewer | Turczyk, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:15:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:15:16Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną | pl |
dc.identifier.apd | diploma-113827-161159 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219250 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | School situation, family forms of foster care | pl |
dc.subject.pl | Sytuacja szkolna, rodzinne formy pieczy zastępczej | pl |
dc.title | Sytuacja szkolna dzieci przebywających w rodzinnych formach pieczy zastępczej | pl |
dc.title.alternative | School situation of children residing in family forms of foster care | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |