Edukacja muzyczna i jej znaczenie w procesie rozwijania preferencji muzycznych młodzieży w wieku gimnazjalnym

master
dc.abstract.enMusic is a vital part of a young person’s life as it can develop imagination and creativity. It is essential to make use of music elements in the educational process, particularly in the areas where all the other methods fail to bring the desired results. Such educational process proves to be very effective since multiple contact with music can satisfy basic needs of a student. From an early age musical education develops children’s senses as well as provides them with an opportunity for comprehensive development and enables them to uncover their hidden talents.The aim of my thesis was a detailed study of musical education among lower secondary school students as well as their musical activity. The first chapter describes the beginnings of musical education together with its importance in the process of a young person’s development. The second chapter includes the instruction on how musical development needs to be supported properly during students’ extra-curricular activities. The chapter also illustrates the teacher’s appropriate attitude towards gifted learners. The third chapter, which is methodological, focuses on the aim and subject of the study as well as the research problems.pl
dc.abstract.plMuzyka stanowi istotny element w życiu młodego człowieka, rozwija wyobraźnię i kreatywność. Wykorzystywanie elementów muzyki jest bardzo istotne w procesie wychowawczym, szczególnie tam, gdzie inne metody nie przynoszą pożądanych skutków. Taki proces nauczania, okazuje się bardzo efektywny, bowiem poprzez wieloraki kontakt z muzyką zaspokajane zostają podstawowe potrzeby ucznia. Kształcenie muzyczne od jak najmłodszych lat rozwija zmysły, daje szansę na wszechstronny rozwój oraz wydobycie ukrytego talentu. Celem mojej pracy było szczegółowe zapoznanie się z problematyką edukacji muzycznej w wieku gimnazjalnym oraz aktywności muzycznej uczniów. W rozdziale pierwszym opisane są początki edukacji muzycznej i jej znaczenie w procesie rozwoju młodego człowieka. Rozdział drugi ilustruje instrukcję prawidłowego wspierania rozwoju muzycznego na zajęciach pozalekcyjnych oraz przedstawia obraz odpowiedniego podejścia nauczycielskiego do dziecka szczególnie uzdolnionego. Rozdział trzeci - metodologiczny – zawiera opis celu, przedmiotu badań oraz problemów badawczych.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTorowska, Joanna - 132409 pl
dc.contributor.authorŻyłka, Milenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerTorowska, Joanna - 132409 pl
dc.contributor.reviewerPauluk, Dorota - 131301 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T07:32:40Z
dc.date.available2020-07-27T07:32:40Z
dc.date.submitted2017-06-28pl
dc.fieldofstudyanimacja społeczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-115080-200131pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220442
dc.languagepolpl
dc.subject.enmusic educationtalentmusic teachermusic schooloptional classespl
dc.subject.pledukacja muzykatalentnauczyciel muzykiszkoła muzyczna zajęcia pozalekcyjnepl
dc.titleEdukacja muzyczna i jej znaczenie w procesie rozwijania preferencji muzycznych młodzieży w wieku gimnazjalnympl
dc.title.alternativeMusic education and its importance for the development of musical preferences of lower secondary school pupils.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Music is a vital part of a young person’s life as it can develop imagination and creativity. It is essential to make use of music elements in the educational process, particularly in the areas where all the other methods fail to bring the desired results. Such educational process proves to be very effective since multiple contact with music can satisfy basic needs of a student. From an early age musical education develops children’s senses as well as provides them with an opportunity for comprehensive development and enables them to uncover their hidden talents.The aim of my thesis was a detailed study of musical education among lower secondary school students as well as their musical activity. The first chapter describes the beginnings of musical education together with its importance in the process of a young person’s development. The second chapter includes the instruction on how musical development needs to be supported properly during students’ extra-curricular activities. The chapter also illustrates the teacher’s appropriate attitude towards gifted learners. The third chapter, which is methodological, focuses on the aim and subject of the study as well as the research problems.
dc.abstract.plpl
Muzyka stanowi istotny element w życiu młodego człowieka, rozwija wyobraźnię i kreatywność. Wykorzystywanie elementów muzyki jest bardzo istotne w procesie wychowawczym, szczególnie tam, gdzie inne metody nie przynoszą pożądanych skutków. Taki proces nauczania, okazuje się bardzo efektywny, bowiem poprzez wieloraki kontakt z muzyką zaspokajane zostają podstawowe potrzeby ucznia. Kształcenie muzyczne od jak najmłodszych lat rozwija zmysły, daje szansę na wszechstronny rozwój oraz wydobycie ukrytego talentu. Celem mojej pracy było szczegółowe zapoznanie się z problematyką edukacji muzycznej w wieku gimnazjalnym oraz aktywności muzycznej uczniów. W rozdziale pierwszym opisane są początki edukacji muzycznej i jej znaczenie w procesie rozwoju młodego człowieka. Rozdział drugi ilustruje instrukcję prawidłowego wspierania rozwoju muzycznego na zajęciach pozalekcyjnych oraz przedstawia obraz odpowiedniego podejścia nauczycielskiego do dziecka szczególnie uzdolnionego. Rozdział trzeci - metodologiczny – zawiera opis celu, przedmiotu badań oraz problemów badawczych.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Torowska, Joanna - 132409
dc.contributor.authorpl
Żyłka, Milena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Torowska, Joanna - 132409
dc.contributor.reviewerpl
Pauluk, Dorota - 131301
dc.date.accessioned
2020-07-27T07:32:40Z
dc.date.available
2020-07-27T07:32:40Z
dc.date.submittedpl
2017-06-28
dc.fieldofstudypl
animacja społeczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-115080-200131
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220442
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
music educationtalentmusic teachermusic schooloptional classes
dc.subject.plpl
edukacja muzykatalentnauczyciel muzykiszkoła muzyczna zajęcia pozalekcyjne
dc.titlepl
Edukacja muzyczna i jej znaczenie w procesie rozwijania preferencji muzycznych młodzieży w wieku gimnazjalnym
dc.title.alternativepl
Music education and its importance for the development of musical preferences of lower secondary school pupils.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Dublin
3
Wroclaw
2
Gliwice
1
Kutno
1
Lublin
1
Poznan
1
Racibórz
1
Rudniki
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available