Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Co nosimy w sobie jak pieczęć? : o próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowej
What do we carry inside ourselves like a stamp? : about attempts to break patterns of thinking and develop cultural awareness
świadomość kulturowa
świadomość transkulturowa
kompetencja interkulturowa
kształcenie międzykulturowe
culture awareness
transcultural competence
intercultural competence
intercultural model of didactic
Tekst opisuje proces kształcenia międzykulturowego studentów chińskich z wykorzystaniem w tym celu tekstów kultury. Przedstawia doświadczenia dydaktyczne, czyli wspólną pracę z grupą studentów uczących się na studiach I stopnia na kierunku studia polskie - język, kultura, społeczeństwo na Wydziale Polonistyki UJ w latach 2019-2021, w trakcie I edycji programu. Artykuł prezentuje rozważania teoretyczne, które pomogą zrozumieć specyfikę pracy z odległymi kulturowo grupami uczących się oraz codzienną praktykę. Omawia m.in prace B. Karpińskiej-Musiał (2015), E. Bandury (2007). Prezentuje także fragmenty wybranych prac, jakie powstawały w trakcie procesu kształcenia.
The text presents cross-cultural educational process of Chinese students with using of the Polish culture texts. It describes didactic experience – two years common work during the Programme Polish Studies: Language-Culture-Society at Jagiellonian University during the first edition in 2019-2021. We consider some theoretical notions of what cross-cultural model of teaching means and discuss some works: B. Karpińska-Musiał (2015) and E. Bandura (2007) as it could help better understand what educational process with students from far distance culture identity requires from the teachers.
cris.lastimport.wos | 2024-04-09T22:26:59Z | |
dc.abstract.en | The text presents cross-cultural educational process of Chinese students with using of the Polish culture texts. It describes didactic experience – two years common work during the Programme Polish Studies: Language-Culture-Society at Jagiellonian University during the first edition in 2019-2021. We consider some theoretical notions of what cross-cultural model of teaching means and discuss some works: B. Karpińska-Musiał (2015) and E. Bandura (2007) as it could help better understand what educational process with students from far distance culture identity requires from the teachers. | pl |
dc.abstract.pl | Tekst opisuje proces kształcenia międzykulturowego studentów chińskich z wykorzystaniem w tym celu tekstów kultury. Przedstawia doświadczenia dydaktyczne, czyli wspólną pracę z grupą studentów uczących się na studiach I stopnia na kierunku studia polskie - język, kultura, społeczeństwo na Wydziale Polonistyki UJ w latach 2019-2021, w trakcie I edycji programu. Artykuł prezentuje rozważania teoretyczne, które pomogą zrozumieć specyfikę pracy z odległymi kulturowo grupami uczących się oraz codzienną praktykę. Omawia m.in. prace B. Karpińskiej-Musiał (2015), E. Bandury (2007). Prezentuje także fragmenty wybranych prac, jakie powstawały w trakcie procesu kształcenia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki : Instytut Glottodydaktyki Polonistycznej | pl |
dc.contributor.author | Czerkies, Tamara - 200162 | pl |
dc.contributor.editor | Czerkies, Tamara - 200162 | pl |
dc.contributor.editor | Prizel-Kania, Adriana - 215025 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T06:51:54Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T06:51:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | pl |
dc.description.physical | 133-152 | pl |
dc.description.publication | 1,4 | pl |
dc.description.series | Biblioteka "LingVariów" Glottodydaktyka | |
dc.description.series | Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego | |
dc.description.seriesnumber | 23 | |
dc.identifier.doi | 10.12797/9788381388238.07 | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8138-823-8 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8138-822-1 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308544 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pubinfo | Kraków : Księgarnia Akademicka | pl |
dc.publisher.ministerial | Księgarnia Akademicka | pl |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
dc.rights.licence | Bez licencji otwartego dostępu | |
dc.rights.uri | * | |
dc.subject.en | culture awareness | pl |
dc.subject.en | transcultural competence | pl |
dc.subject.en | intercultural competence | pl |
dc.subject.en | intercultural model of didactic | pl |
dc.subject.pl | świadomość kulturowa | pl |
dc.subject.pl | świadomość transkulturowa | pl |
dc.subject.pl | kompetencja interkulturowa | pl |
dc.subject.pl | kształcenie międzykulturowe | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Co nosimy w sobie jak pieczęć? : o próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowej | pl |
dc.title.alternative | What do we carry inside ourselves like a stamp? : about attempts to break patterns of thinking and develop cultural awareness | pl |
dc.title.container | Między Wschodem a Zachodem : o wyzwaniach dydaktycznych podczas pracy z grupami chińskimi | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |