Co nosimy w sobie jak pieczęć? : o próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowej

2022
book section
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T22:26:59Z
dc.abstract.enThe text presents cross-cultural educational process of Chinese students with using of the Polish culture texts. It describes didactic experience – two years common work during the Programme Polish Studies: Language-Culture-Society at Jagiellonian University during the first edition in 2019-2021. We consider some theoretical notions of what cross-cultural model of teaching means and discuss some works: B. Karpińska-Musiał (2015) and E. Bandura (2007) as it could help better understand what educational process with students from far distance culture identity requires from the teachers.pl
dc.abstract.plTekst opisuje proces kształcenia międzykulturowego studentów chińskich z wykorzystaniem w tym celu tekstów kultury. Przedstawia doświadczenia dydaktyczne, czyli wspólną pracę z grupą studentów uczących się na studiach I stopnia na kierunku studia polskie - język, kultura, społeczeństwo na Wydziale Polonistyki UJ w latach 2019-2021, w trakcie I edycji programu. Artykuł prezentuje rozważania teoretyczne, które pomogą zrozumieć specyfikę pracy z odległymi kulturowo grupami uczących się oraz codzienną praktykę. Omawia m.in. prace B. Karpińskiej-Musiał (2015), E. Bandury (2007). Prezentuje także fragmenty wybranych prac, jakie powstawały w trakcie procesu kształcenia.pl
dc.affiliationWydział Polonistyki : Instytut Glottodydaktyki Polonistycznejpl
dc.contributor.authorCzerkies, Tamara - 200162 pl
dc.contributor.editorCzerkies, Tamara - 200162 pl
dc.contributor.editorPrizel-Kania, Adriana - 215025 pl
dc.date.accessioned2023-03-03T06:51:54Z
dc.date.available2023-03-03T06:51:54Z
dc.date.issued2022pl
dc.description.physical133-152pl
dc.description.publication1,4pl
dc.description.seriesBiblioteka "LingVariów" Glottodydaktyka
dc.description.seriesZ Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.description.seriesnumber23
dc.identifier.doi10.12797/9788381388238.07pl
dc.identifier.eisbn978-83-8138-823-8pl
dc.identifier.isbn978-83-8138-822-1pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308544
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Księgarnia Akademickapl
dc.publisher.ministerialKsięgarnia Akademickapl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enculture awarenesspl
dc.subject.entranscultural competencepl
dc.subject.enintercultural competencepl
dc.subject.enintercultural model of didacticpl
dc.subject.plświadomość kulturowapl
dc.subject.plświadomość transkulturowapl
dc.subject.plkompetencja interkulturowapl
dc.subject.plkształcenie międzykulturowepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleCo nosimy w sobie jak pieczęć? : o próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowejpl
dc.title.alternativeWhat do we carry inside ourselves like a stamp? : about attempts to break patterns of thinking and develop cultural awarenesspl
dc.title.containerMiędzy Wschodem a Zachodem : o wyzwaniach dydaktycznych podczas pracy z grupami chińskimipl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T22:26:59Z
dc.abstract.enpl
The text presents cross-cultural educational process of Chinese students with using of the Polish culture texts. It describes didactic experience – two years common work during the Programme Polish Studies: Language-Culture-Society at Jagiellonian University during the first edition in 2019-2021. We consider some theoretical notions of what cross-cultural model of teaching means and discuss some works: B. Karpińska-Musiał (2015) and E. Bandura (2007) as it could help better understand what educational process with students from far distance culture identity requires from the teachers.
dc.abstract.plpl
Tekst opisuje proces kształcenia międzykulturowego studentów chińskich z wykorzystaniem w tym celu tekstów kultury. Przedstawia doświadczenia dydaktyczne, czyli wspólną pracę z grupą studentów uczących się na studiach I stopnia na kierunku studia polskie - język, kultura, społeczeństwo na Wydziale Polonistyki UJ w latach 2019-2021, w trakcie I edycji programu. Artykuł prezentuje rozważania teoretyczne, które pomogą zrozumieć specyfikę pracy z odległymi kulturowo grupami uczących się oraz codzienną praktykę. Omawia m.in. prace B. Karpińskiej-Musiał (2015), E. Bandury (2007). Prezentuje także fragmenty wybranych prac, jakie powstawały w trakcie procesu kształcenia.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki : Instytut Glottodydaktyki Polonistycznej
dc.contributor.authorpl
Czerkies, Tamara - 200162
dc.contributor.editorpl
Czerkies, Tamara - 200162
dc.contributor.editorpl
Prizel-Kania, Adriana - 215025
dc.date.accessioned
2023-03-03T06:51:54Z
dc.date.available
2023-03-03T06:51:54Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.description.physicalpl
133-152
dc.description.publicationpl
1,4
dc.description.series
Biblioteka "LingVariów" Glottodydaktyka
dc.description.series
Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.description.seriesnumber
23
dc.identifier.doipl
10.12797/9788381388238.07
dc.identifier.eisbnpl
978-83-8138-823-8
dc.identifier.isbnpl
978-83-8138-822-1
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308544
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Księgarnia Akademicka
dc.publisher.ministerialpl
Księgarnia Akademicka
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enpl
culture awareness
dc.subject.enpl
transcultural competence
dc.subject.enpl
intercultural competence
dc.subject.enpl
intercultural model of didactic
dc.subject.plpl
świadomość kulturowa
dc.subject.plpl
świadomość transkulturowa
dc.subject.plpl
kompetencja interkulturowa
dc.subject.plpl
kształcenie międzykulturowe
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Co nosimy w sobie jak pieczęć? : o próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowej
dc.title.alternativepl
What do we carry inside ourselves like a stamp? : about attempts to break patterns of thinking and develop cultural awareness
dc.title.containerpl
Między Wschodem a Zachodem : o wyzwaniach dydaktycznych podczas pracy z grupami chińskimi
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Hong Kong
1
Shanghai
1
Trzebinia
1

No access

No Thumbnail Available