Składnia porównawcza w dydaktyce języka obcego

2017
book section
article
dc.abstract.enPractical tasks of contrastive analysis serve language-teaching purposes, i.e., they are important in foreign language teaching. A part of this teaching process is the didactics of Slovak syntax. One possible method is the use of the Polish model of describing the syntactic phenomena and use them to confront Slovak and Polish connotations and accommodations; and for the level of semantic syntax we can use the model of describing the predicate-argument structures that constitute the sentences in both languages. For comparison it is useful, or even crucial, to have an étalon language, tertium comparationis, which, according to scholars, has not yet been constructed. The analysis of linguistic interference, which is particularly strong within cognate languages, is also important.pl
dc.affiliationWydział Filologiczny : Instytut Filologii Słowiańskiejpl
dc.contributor.authorPapierz, Maria - 131275 pl
dc.contributor.editorVojteková, Martapl
dc.date.accessioned2017-07-07T10:56:59Z
dc.date.available2017-07-07T10:56:59Z
dc.date.issued2017pl
dc.description.additionalRenenzowane materiały z konferencji: Jazyk v kultúre, kultúra v jazyku 3, która odbyła się w słowackim Preszowie w dniach 12-13 września 2016. Autorka podpisana: Maryla Papierz.pl
dc.description.physical9-17pl
dc.description.points5pl
dc.description.publication0,56pl
dc.description.seriesOpera linguistica
dc.description.seriesnumber8
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4197673pl
dc.identifier.isbn978-80-555-1779-7pl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/42508
dc.languagepolpl
dc.language.containerslopl
dc.participationPapierz, Maria: 100%;pl
dc.pubinfoPrešov : Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešovepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licencebez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 23; liczba stron 243; liczba arkuszy wydawniczych 15;pl
dc.subject.enlinguistic interferencepl
dc.subject.enteaching foreign languagespl
dc.subject.encontrastive syntaxpl
dc.subject.enformal syntaxpl
dc.subject.ensemantics syntax,pl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleSkładnia porównawcza w dydaktyce języka obcegopl
dc.title.alternativeContrastive syntax in teaching foreign languagepl
dc.title.containerJazyk v kultúre, kultúra v jazyku 3 = Język w kulturze, kultura w języku 3pl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Practical tasks of contrastive analysis serve language-teaching purposes, i.e., they are important in foreign language teaching. A part of this teaching process is the didactics of Slovak syntax. One possible method is the use of the Polish model of describing the syntactic phenomena and use them to confront Slovak and Polish connotations and accommodations; and for the level of semantic syntax we can use the model of describing the predicate-argument structures that constitute the sentences in both languages. For comparison it is useful, or even crucial, to have an étalon language, tertium comparationis, which, according to scholars, has not yet been constructed. The analysis of linguistic interference, which is particularly strong within cognate languages, is also important.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny : Instytut Filologii Słowiańskiej
dc.contributor.authorpl
Papierz, Maria - 131275
dc.contributor.editorpl
Vojteková, Marta
dc.date.accessioned
2017-07-07T10:56:59Z
dc.date.available
2017-07-07T10:56:59Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.description.additionalpl
Renenzowane materiały z konferencji: Jazyk v kultúre, kultúra v jazyku 3, która odbyła się w słowackim Preszowie w dniach 12-13 września 2016. Autorka podpisana: Maryla Papierz.
dc.description.physicalpl
9-17
dc.description.pointspl
5
dc.description.publicationpl
0,56
dc.description.series
Opera linguistica
dc.description.seriesnumber
8
dc.identifier.bookweblinkpl
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4197673
dc.identifier.isbnpl
978-80-555-1779-7
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/42508
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
slo
dc.participationpl
Papierz, Maria: 100%;
dc.pubinfopl
Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
bez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 23; liczba stron 243; liczba arkuszy wydawniczych 15;
dc.subject.enpl
linguistic interference
dc.subject.enpl
teaching foreign languages
dc.subject.enpl
contrastive syntax
dc.subject.enpl
formal syntax
dc.subject.enpl
semantics syntax,
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Składnia porównawcza w dydaktyce języka obcego
dc.title.alternativepl
Contrastive syntax in teaching foreign language
dc.title.containerpl
Jazyk v kultúre, kultúra v jazyku 3 = Język w kulturze, kultura w języku 3
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available