Piosenka wyborcza jako element komunikowania politycznego - analiza wybranych przykładów

licenciate
dc.abstract.enThe topic of this bachelor thesis is music, used for political purposes. Objects of research are songs of election campaigns, created in Poland after 1989. The aim of the thesis is to analyse these songs in view of public communication and sociology of music. Research method used is a critical discourse with three different approaches - a linguistic approach, a visual approach as well as a musical approach.pl
dc.abstract.plW pracy zostaje poruszona problematyka wykorzystywania muzyki w komunikowaniu politycznym. Przedmiotem analizy są wybrane piosenki wyborcze powstałe w Polsce po roku 1989. Tematyka pracy umiejscawia piosenki wyborcze zarówno w obszarze refleksji komunikowania publicznego, jak i socjologii muzyki. Zastosowaną metodą badawczą jest krytyczna analiza dyskursu, która odbywa się na trzech płaszczyznach – płaszczyźnie językowej, wizualnej oraz muzycznej.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJabłońska, Barbara - 162112 pl
dc.contributor.authorStarzycka, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerZielińska, Katarzyna - 141997 pl
dc.contributor.reviewerJabłońska, Barbara - 162112 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:11:31Z
dc.date.available2020-07-27T08:11:31Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-115684-165161pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221025
dc.languagepolpl
dc.subject.enelection song, political communication, sociology of musicpl
dc.subject.plpiosenka wyborcza, komunikowanie polityczne, socjologia muzykipl
dc.titlePiosenka wyborcza jako element komunikowania politycznego - analiza wybranych przykładówpl
dc.title.alternativeSongs of election campaigns as an element of political communication - an analysis of selected examplespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this bachelor thesis is music, used for political purposes. Objects of research are songs of election campaigns, created in Poland after 1989. The aim of the thesis is to analyse these songs in view of public communication and sociology of music. Research method used is a critical discourse with three different approaches - a linguistic approach, a visual approach as well as a musical approach.
dc.abstract.plpl
W pracy zostaje poruszona problematyka wykorzystywania muzyki w komunikowaniu politycznym. Przedmiotem analizy są wybrane piosenki wyborcze powstałe w Polsce po roku 1989. Tematyka pracy umiejscawia piosenki wyborcze zarówno w obszarze refleksji komunikowania publicznego, jak i socjologii muzyki. Zastosowaną metodą badawczą jest krytyczna analiza dyskursu, która odbywa się na trzech płaszczyznach – płaszczyźnie językowej, wizualnej oraz muzycznej.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jabłońska, Barbara - 162112
dc.contributor.authorpl
Starzycka, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Zielińska, Katarzyna - 141997
dc.contributor.reviewerpl
Jabłońska, Barbara - 162112
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:11:31Z
dc.date.available
2020-07-27T08:11:31Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-115684-165161
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221025
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
election song, political communication, sociology of music
dc.subject.plpl
piosenka wyborcza, komunikowanie polityczne, socjologia muzyki
dc.titlepl
Piosenka wyborcza jako element komunikowania politycznego - analiza wybranych przykładów
dc.title.alternativepl
Songs of election campaigns as an element of political communication - an analysis of selected examples
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
3
Wroclaw
2
Ashburn
1
Dublin
1
Katowice
1
Prague
1
Rybnik
1
Rzeszów
1
Siemianowice Śląskie
1

No access

No Thumbnail Available