Kanały social media w kształtowaniu wizerunku marki sportowej na przykładzie Scuderii Ferrari

master
dc.abstract.enTechnological progress has caused the appearance and intensive development of the Internet space, including social media. The popularity of social media has become particularly high in the world of sport, because of providing the opportunity to create strong relationship between sport teams and their fans through the mutual dialogue and exchange of the information by the Internet. Participating in the interactions with the favorite team and content creation on its profiles give fans the feeling of being an important part of the team's life. This is an important component of image-building process and promotion of the team in virtual environment.The aim of the work is to determine how the image of Scuderia Ferrari was built on social media in 2017. During the research the most frequently published and engaging types of content on Facebook and Instagram were determined. According to that information the author had assumed what categories of content created the image of Scuderia Ferrari in social media in 2017. Collected data were analyzed using the case study method and the method of data and content analysis. In addition, the amount of published information in the season is definitely higher, as well as the activity of users. Research of a similar type can be conducted for other sports disciplines as well as for other industries.pl
dc.abstract.plPostęp technologiczny spowodował pojawienie się oraz intensywny rozwój przestrzeni internetowej, w ramach której powstały media społecznościowe. Szczególną popularność social media zyskały w świecie sportowym, ponieważ dają możliwość kształtować silne więzi pomiędzy kibicami a drużynami sportowymi poprzez obustronną wymianę informacji oraz budowanie wzajemnego dialogu. Uczestniczenie w interakcjach z ulubionym zespołem, w tym na przestrzeni internetowej poprzez generowanie treści, pozwala fanom poczuć się istotną częścią w życiu drużyny. Jest to ważny element w budowaniu wizerunku oraz promowaniu drużyny w środowisku wirtualnym.Celem pracy jest przedstawienie oraz analiza kształtowania wizerunku drużyny Formuły 1 Scuderii Ferrari w mediach społecznościowych. W trakcie badań ustalono jakie rodzaje treści były najczęściej publikowane na Facebooku oraz Instagramie drużyny w 2017 roku, a także które z nich najbardziej angażowały internautów. Zauważono również, że w sezonie liczba wpisów jest zdecydowanie większa, zarówno jak i aktywność użytkowników. Badania podobnego typu mogą być prowadzone dla innych dyscyplin sportowych, jak i dla innych branż.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorKhrashchevska, Marynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:54:20Z
dc.date.available2020-07-27T22:54:20Z
dc.date.submitted2019-06-26pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131318-249049pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234109
dc.languagepolpl
dc.subject.enBrand image — Content — Engagement — Social media — Sport brandpl
dc.subject.plMarka sportowa — Media społecznościowe — Treści —Wizerunek marki — Zaangażowaniepl
dc.titleKanały social media w kształtowaniu wizerunku marki sportowej na przykładzie Scuderii Ferraripl
dc.title.alternativeSocial media channels in shaping the image of a sports brand on the example of Scuderia Ferraripl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Technological progress has caused the appearance and intensive development of the Internet space, including social media. The popularity of social media has become particularly high in the world of sport, because of providing the opportunity to create strong relationship between sport teams and their fans through the mutual dialogue and exchange of the information by the Internet. Participating in the interactions with the favorite team and content creation on its profiles give fans the feeling of being an important part of the team's life. This is an important component of image-building process and promotion of the team in virtual environment.The aim of the work is to determine how the image of Scuderia Ferrari was built on social media in 2017. During the research the most frequently published and engaging types of content on Facebook and Instagram were determined. According to that information the author had assumed what categories of content created the image of Scuderia Ferrari in social media in 2017. Collected data were analyzed using the case study method and the method of data and content analysis. In addition, the amount of published information in the season is definitely higher, as well as the activity of users. Research of a similar type can be conducted for other sports disciplines as well as for other industries.
dc.abstract.plpl
Postęp technologiczny spowodował pojawienie się oraz intensywny rozwój przestrzeni internetowej, w ramach której powstały media społecznościowe. Szczególną popularność social media zyskały w świecie sportowym, ponieważ dają możliwość kształtować silne więzi pomiędzy kibicami a drużynami sportowymi poprzez obustronną wymianę informacji oraz budowanie wzajemnego dialogu. Uczestniczenie w interakcjach z ulubionym zespołem, w tym na przestrzeni internetowej poprzez generowanie treści, pozwala fanom poczuć się istotną częścią w życiu drużyny. Jest to ważny element w budowaniu wizerunku oraz promowaniu drużyny w środowisku wirtualnym.Celem pracy jest przedstawienie oraz analiza kształtowania wizerunku drużyny Formuły 1 Scuderii Ferrari w mediach społecznościowych. W trakcie badań ustalono jakie rodzaje treści były najczęściej publikowane na Facebooku oraz Instagramie drużyny w 2017 roku, a także które z nich najbardziej angażowały internautów. Zauważono również, że w sezonie liczba wpisów jest zdecydowanie większa, zarówno jak i aktywność użytkowników. Badania podobnego typu mogą być prowadzone dla innych dyscyplin sportowych, jak i dla innych branż.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Khrashchevska, Maryna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:54:20Z
dc.date.available
2020-07-27T22:54:20Z
dc.date.submittedpl
2019-06-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131318-249049
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234109
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Brand image — Content — Engagement — Social media — Sport brand
dc.subject.plpl
Marka sportowa — Media społecznościowe — Treści —Wizerunek marki — Zaangażowanie
dc.titlepl
Kanały social media w kształtowaniu wizerunku marki sportowej na przykładzie Scuderii Ferrari
dc.title.alternativepl
Social media channels in shaping the image of a sports brand on the example of Scuderia Ferrari
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available