Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kanały social media w kształtowaniu wizerunku marki sportowej na przykładzie Scuderii Ferrari
Social media channels in shaping the image of a sports brand on the example of Scuderia Ferrari
Marka sportowa — Media społecznościowe — Treści —Wizerunek marki — Zaangażowanie
Brand image — Content — Engagement — Social media — Sport brand
Postęp technologiczny spowodował pojawienie się oraz intensywny rozwój przestrzeni internetowej, w ramach której powstały media społecznościowe. Szczególną popularność social media zyskały w świecie sportowym, ponieważ dają możliwość kształtować silne więzi pomiędzy kibicami a drużynami sportowymi poprzez obustronną wymianę informacji oraz budowanie wzajemnego dialogu. Uczestniczenie w interakcjach z ulubionym zespołem, w tym na przestrzeni internetowej poprzez generowanie treści, pozwala fanom poczuć się istotną częścią w życiu drużyny. Jest to ważny element w budowaniu wizerunku oraz promowaniu drużyny w środowisku wirtualnym.Celem pracy jest przedstawienie oraz analiza kształtowania wizerunku drużyny Formuły 1 Scuderii Ferrari w mediach społecznościowych. W trakcie badań ustalono jakie rodzaje treści były najczęściej publikowane na Facebooku oraz Instagramie drużyny w 2017 roku, a także które z nich najbardziej angażowały internautów. Zauważono również, że w sezonie liczba wpisów jest zdecydowanie większa, zarówno jak i aktywność użytkowników. Badania podobnego typu mogą być prowadzone dla innych dyscyplin sportowych, jak i dla innych branż.
Technological progress has caused the appearance and intensive development of the Internet space, including social media. The popularity of social media has become particularly high in the world of sport, because of providing the opportunity to create strong relationship between sport teams and their fans through the mutual dialogue and exchange of the information by the Internet. Participating in the interactions with the favorite team and content creation on its profiles give fans the feeling of being an important part of the team's life. This is an important component of image-building process and promotion of the team in virtual environment.The aim of the work is to determine how the image of Scuderia Ferrari was built on social media in 2017. During the research the most frequently published and engaging types of content on Facebook and Instagram were determined. According to that information the author had assumed what categories of content created the image of Scuderia Ferrari in social media in 2017. Collected data were analyzed using the case study method and the method of data and content analysis. In addition, the amount of published information in the season is definitely higher, as well as the activity of users. Research of a similar type can be conducted for other sports disciplines as well as for other industries.
dc.abstract.en | Technological progress has caused the appearance and intensive development of the Internet space, including social media. The popularity of social media has become particularly high in the world of sport, because of providing the opportunity to create strong relationship between sport teams and their fans through the mutual dialogue and exchange of the information by the Internet. Participating in the interactions with the favorite team and content creation on its profiles give fans the feeling of being an important part of the team's life. This is an important component of image-building process and promotion of the team in virtual environment.The aim of the work is to determine how the image of Scuderia Ferrari was built on social media in 2017. During the research the most frequently published and engaging types of content on Facebook and Instagram were determined. According to that information the author had assumed what categories of content created the image of Scuderia Ferrari in social media in 2017. Collected data were analyzed using the case study method and the method of data and content analysis. In addition, the amount of published information in the season is definitely higher, as well as the activity of users. Research of a similar type can be conducted for other sports disciplines as well as for other industries. | pl |
dc.abstract.pl | Postęp technologiczny spowodował pojawienie się oraz intensywny rozwój przestrzeni internetowej, w ramach której powstały media społecznościowe. Szczególną popularność social media zyskały w świecie sportowym, ponieważ dają możliwość kształtować silne więzi pomiędzy kibicami a drużynami sportowymi poprzez obustronną wymianę informacji oraz budowanie wzajemnego dialogu. Uczestniczenie w interakcjach z ulubionym zespołem, w tym na przestrzeni internetowej poprzez generowanie treści, pozwala fanom poczuć się istotną częścią w życiu drużyny. Jest to ważny element w budowaniu wizerunku oraz promowaniu drużyny w środowisku wirtualnym.Celem pracy jest przedstawienie oraz analiza kształtowania wizerunku drużyny Formuły 1 Scuderii Ferrari w mediach społecznościowych. W trakcie badań ustalono jakie rodzaje treści były najczęściej publikowane na Facebooku oraz Instagramie drużyny w 2017 roku, a także które z nich najbardziej angażowały internautów. Zauważono również, że w sezonie liczba wpisów jest zdecydowanie większa, zarówno jak i aktywność użytkowników. Badania podobnego typu mogą być prowadzone dla innych dyscyplin sportowych, jak i dla innych branż. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Khrashchevska, Maryna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T22:54:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T22:54:20Z | |
dc.date.submitted | 2019-06-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131318-249049 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234109 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Brand image — Content — Engagement — Social media — Sport brand | pl |
dc.subject.pl | Marka sportowa — Media społecznościowe — Treści —Wizerunek marki — Zaangażowanie | pl |
dc.title | Kanały social media w kształtowaniu wizerunku marki sportowej na przykładzie Scuderii Ferrari | pl |
dc.title.alternative | Social media channels in shaping the image of a sports brand on the example of Scuderia Ferrari | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |