ZAAWANSOWANE METODY BUSINESS INTELLIGENCE NA PRZYKŁADZIE ZASTOSOWANIA IBM SPSS MODELERA DO ZAGADNIEŃ MARKETINGOWYCH.

master
dc.abstract.enPossibilities of advanced Business Intelligence methods applications in economy and management are presented in the thesis. Firstly, characteristics of Business Intelligence systems, their applications, a survey of BI systems and Artificial Intelligence models used for their constructions have been discussed. The second part of the thesis includes a description of the use of IBM SPSS Modeler for the improvement of promotional campaigns.pl
dc.abstract.plW pracy omówiono możliwości zastosowania zaawansowanych metod Business Intelligence w ekonomii i zarządzaniu. Pierwsza – teoretyczna - część pracy zawiera: charakterystykę informatycznych systemów klasy Business Intelligence, omówienie ich zastosowań w ekonomii i zarządzaniu, przegląd informatycznych systemów tej klasy, podstawy technologii konstrukcji takich systemów oraz zaawansowane modele obliczeniowe sztucznej inteligencji wykorzystywane w tych systemach. W drugiej – praktycznej – części pracy przedstawione zostały wyniki zastosowania jednego z najbardziej znanych systemów klasy Business Intelligence – IBM SPSS Modelera do zwiększenia skuteczności akcji promocyjnych. W tym celu autorka skonstruowała w systemie model obliczeniowy, oparty na paradygmacie reguł decyzyjnych. Model ten został wykorzystany do wygenerowania – na podstawie rzeczywistych danych udostępnionych przez firmę konsultingową – reguł, które wskazują wartości atrybutów potencjalnych klientów, które powinny stanowić podstawę do podejmowania decyzji zwiększających skuteczność akcji promocyjnych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSurdykowska, Stanisława - 132168 pl
dc.contributor.authorRóżycka, Edytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKutera, Małgorzata - 129804 pl
dc.contributor.reviewerSurdykowska, Stanisława - 132168 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:34:25Z
dc.date.available2020-07-26T12:34:25Z
dc.date.submitted2015-06-29pl
dc.fieldofstudyrachunkowość i zarządzanie finansamipl
dc.identifier.apddiploma-95570-126400pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203093
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: IT systems in economy and management, Artificial Intelligence models in economy and management, Business Intelligence systemspl
dc.subject.plSłowa kluczowe: systemy informatyczne w ekonomii i zarządzaniu – modele sztucznej inteligencji w ekonomii i zarządzaniu – systemy klasy Business Intelligencepl
dc.titleZAAWANSOWANE METODY BUSINESS INTELLIGENCE NA PRZYKŁADZIE ZASTOSOWANIA IBM SPSS MODELERA DO ZAGADNIEŃ MARKETINGOWYCH.pl
dc.title.alternativeAdvanced Business Intelligence methods with the application of IBM SPSS Modeler in marketing.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Possibilities of advanced Business Intelligence methods applications in economy and management are presented in the thesis. Firstly, characteristics of Business Intelligence systems, their applications, a survey of BI systems and Artificial Intelligence models used for their constructions have been discussed. The second part of the thesis includes a description of the use of IBM SPSS Modeler for the improvement of promotional campaigns.
dc.abstract.plpl
W pracy omówiono możliwości zastosowania zaawansowanych metod Business Intelligence w ekonomii i zarządzaniu. Pierwsza – teoretyczna - część pracy zawiera: charakterystykę informatycznych systemów klasy Business Intelligence, omówienie ich zastosowań w ekonomii i zarządzaniu, przegląd informatycznych systemów tej klasy, podstawy technologii konstrukcji takich systemów oraz zaawansowane modele obliczeniowe sztucznej inteligencji wykorzystywane w tych systemach. W drugiej – praktycznej – części pracy przedstawione zostały wyniki zastosowania jednego z najbardziej znanych systemów klasy Business Intelligence – IBM SPSS Modelera do zwiększenia skuteczności akcji promocyjnych. W tym celu autorka skonstruowała w systemie model obliczeniowy, oparty na paradygmacie reguł decyzyjnych. Model ten został wykorzystany do wygenerowania – na podstawie rzeczywistych danych udostępnionych przez firmę konsultingową – reguł, które wskazują wartości atrybutów potencjalnych klientów, które powinny stanowić podstawę do podejmowania decyzji zwiększających skuteczność akcji promocyjnych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Surdykowska, Stanisława - 132168
dc.contributor.authorpl
Różycka, Edyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kutera, Małgorzata - 129804
dc.contributor.reviewerpl
Surdykowska, Stanisława - 132168
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:34:25Z
dc.date.available
2020-07-26T12:34:25Z
dc.date.submittedpl
2015-06-29
dc.fieldofstudypl
rachunkowość i zarządzanie finansami
dc.identifier.apdpl
diploma-95570-126400
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203093
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: IT systems in economy and management, Artificial Intelligence models in economy and management, Business Intelligence systems
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: systemy informatyczne w ekonomii i zarządzaniu – modele sztucznej inteligencji w ekonomii i zarządzaniu – systemy klasy Business Intelligence
dc.titlepl
ZAAWANSOWANE METODY BUSINESS INTELLIGENCE NA PRZYKŁADZIE ZASTOSOWANIA IBM SPSS MODELERA DO ZAGADNIEŃ MARKETINGOWYCH.
dc.title.alternativepl
Advanced Business Intelligence methods with the application of IBM SPSS Modeler in marketing.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Poznan
3
Zielona Góra
3
Dublin
2
Krakow
2
Wroclaw
2
Athens
1
Boardman
1
Kielce
1
Lublin
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available