Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Teaching the vocabulary of English as a foreign language in cultural contex
Nauczanie słownictwa języka angielskiego jako obcego w kontekście kulturowym
nauczanie słownictwa, szkoła podstawowa, kontekst kulturowy, przyswajanie języka obcego, nauczanie języka obcego
vocabulary teaching, primary school, cultural context, foreign language acquisition, foreign language teaching
Głównym celem niniejszej pracy jest rozpatrzenie wpływy nauczania słownictwa w kontekście kulturowym na efektywność przyswajania języka obcego. Praca składa się ze wstępu, części teoretycznej, rozdziału praktycznego oraz części poświęconej na analizę i podsumowanie. We wstępie został krótko opisany cel pracy. Rozdział teoretyczny zawiera omówienie przewodnich teorii dotyczących przyswajania języka obcego przez dzieci oraz metody nauczania słownictwa w szkole podstawowej. Ponadto część teoretyczna uzasadnia słuszność nauki słownictwa poprzez kontekst kulturowy.Rozdział praktyczny składa się z pięciu autorskich planów lekcji, dostosowanych poziomem do klas V-VI szkoły podstawowej. Wnioski z przeprowadzonych na ich podstawie zajęć zawarte są w ewaluacjach na koniec każdego z planów. W zakończeniu ujęta jest analiza oraz podsumowanie całej pracy.
The main aim of this paper is to examine effectiveness of a foreign language vocabulary teaching in cultural context. This work consists of introduction, theoretical part, practical part and conclusions. In the introduction the main aim of this work is briefly described. The theoretical part presents leading theories on a foreign language acquisition and methods used in vocabulary teaching in primary school. What is more, the theoretical part validates significance of vocabulary teaching in cultural context. The practical part consists of five original lesson plans. Language level of those lesson plans was adjusted to classes 5-6 in primary school. Conclusions drawn from those lessons are included in the evaluation at the end of each lesson plan. The concluding part presents analysis and summary of the whole paper.
dc.abstract.en | The main aim of this paper is to examine effectiveness of a foreign language vocabulary teaching in cultural context. This work consists of introduction, theoretical part, practical part and conclusions. In the introduction the main aim of this work is briefly described. The theoretical part presents leading theories on a foreign language acquisition and methods used in vocabulary teaching in primary school. What is more, the theoretical part validates significance of vocabulary teaching in cultural context. The practical part consists of five original lesson plans. Language level of those lesson plans was adjusted to classes 5-6 in primary school. Conclusions drawn from those lessons are included in the evaluation at the end of each lesson plan. The concluding part presents analysis and summary of the whole paper. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy jest rozpatrzenie wpływy nauczania słownictwa w kontekście kulturowym na efektywność przyswajania języka obcego. Praca składa się ze wstępu, części teoretycznej, rozdziału praktycznego oraz części poświęconej na analizę i podsumowanie. We wstępie został krótko opisany cel pracy. Rozdział teoretyczny zawiera omówienie przewodnich teorii dotyczących przyswajania języka obcego przez dzieci oraz metody nauczania słownictwa w szkole podstawowej. Ponadto część teoretyczna uzasadnia słuszność nauki słownictwa poprzez kontekst kulturowy.Rozdział praktyczny składa się z pięciu autorskich planów lekcji, dostosowanych poziomem do klas V-VI szkoły podstawowej. Wnioski z przeprowadzonych na ich podstawie zajęć zawarte są w ewaluacjach na koniec każdego z planów. W zakończeniu ujęta jest analiza oraz podsumowanie całej pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Krzyszpień, Jerzy - 129564 | pl |
dc.contributor.author | Golonka, Olga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kowalewska, Dagmara - 129266 | pl |
dc.contributor.reviewer | Krzyszpień, Jerzy - 129564 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T15:00:22Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T15:00:22Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska z językiem niemieckim | pl |
dc.identifier.apd | diploma-98018-161575 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205370 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | vocabulary teaching, primary school, cultural context, foreign language acquisition, foreign language teaching | pl |
dc.subject.pl | nauczanie słownictwa, szkoła podstawowa, kontekst kulturowy, przyswajanie języka obcego, nauczanie języka obcego | pl |
dc.title | Teaching the vocabulary of English as a foreign language in cultural contex | pl |
dc.title.alternative | Nauczanie słownictwa języka angielskiego jako obcego w kontekście kulturowym | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |