Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie treścią w portalach społecznościowych oraz jej wpływ na odbiorców na przykładzie platformy YouTube
Content management in social network and its impact on audiences exemplified by YouTube platform
INTERNET - YOUTUBE – SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE - ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ – MARKETING
INTERNET – YOUTUBE – SOCIAL NETWORK – CONTENT MANAGEMENT – MARKETING
Celem pracy jest sprawdzenie w jakim stopniu zarządzanie treścią oraz techniki wykorzystywane przez YouTuberów wpływają na decyzje pro zakupowe internautów oraz które z nich zajmują wiodącą pozycję. Za podstawowe uznano udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie badawcze: Czy zarządzanie treścią przez YouTuberów ma realny wpływ na decyzje pro zakupowe konsumentów? Założono, że odpowiedni dobór narzędzi i technik w procesie zarządzania treścią adresowaną do odbiorców ma wpływ na decyzje zakupowe użytkowników. Pomocną w konstruowaniu pracy okazała się metoda sondażu diagnostycznego. Zastosowano następujące techniki badawcze: ankiety przeprowadzane wśród Youtuberów oraz potencjalnych konsumentów korzystających z platformy YouTube. Zarządzanie treścią w YouTube jest interesującym tematem znajdującym swoje uzasadnienie w zarządzaniu humanistycznym, której celem jest przede wszystkim człowiek oraz zrozumienie ludzkich percepcji, motywacji, postaw i uczuć. W tym przypadku kluczowe staje się zrozumienie motywów decyzji zakupowych podejmowanych przez internautów oraz znaczenia jakie przypisywane jest w tym działaniu zarządzaniu treścią. Praca wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizowanego zagadnienia ze względu na brak kompleksowego opracowania problemu zarówno w literaturze polskiej, jak i zagranicznej.
The purpose of this Diploma Thesis is to examine the influence of content management and YouTubers techniques on decisions of the Internet users and to determinate which of them are most important. Author consider following research question as fundamental: Does YouTuber's content management really affect consumer decisions? It was assumed that the appropriate selection of tools and techniques in the process of managing the content could affects the purchase decisions of users. Two types of surveys were used by author as research technique: for Youtubers and for users of YouTube platform. Content management on YouTube is an interesting subject in humanistic management, primarily aimed at human beings and understanding human perception, motivation, attitudes and feelings. In this case, it is crucial to understand the motives of the purchase decisions made by Internet users, and the influence of content management on this activity. This Diploma Thesis fills a research gap that exist on this field according to the lack of comprehensive elaboration in both Polish and foreign literature.
dc.abstract.en | The purpose of this Diploma Thesis is to examine the influence of content management and YouTubers techniques on decisions of the Internet users and to determinate which of them are most important. Author consider following research question as fundamental: Does YouTuber's content management really affect consumer decisions? It was assumed that the appropriate selection of tools and techniques in the process of managing the content could affects the purchase decisions of users. Two types of surveys were used by author as research technique: for Youtubers and for users of YouTube platform. Content management on YouTube is an interesting subject in humanistic management, primarily aimed at human beings and understanding human perception, motivation, attitudes and feelings. In this case, it is crucial to understand the motives of the purchase decisions made by Internet users, and the influence of content management on this activity. This Diploma Thesis fills a research gap that exist on this field according to the lack of comprehensive elaboration in both Polish and foreign literature. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest sprawdzenie w jakim stopniu zarządzanie treścią oraz techniki wykorzystywane przez YouTuberów wpływają na decyzje pro zakupowe internautów oraz które z nich zajmują wiodącą pozycję. Za podstawowe uznano udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie badawcze: Czy zarządzanie treścią przez YouTuberów ma realny wpływ na decyzje pro zakupowe konsumentów? Założono, że odpowiedni dobór narzędzi i technik w procesie zarządzania treścią adresowaną do odbiorców ma wpływ na decyzje zakupowe użytkowników. Pomocną w konstruowaniu pracy okazała się metoda sondażu diagnostycznego. Zastosowano następujące techniki badawcze: ankiety przeprowadzane wśród Youtuberów oraz potencjalnych konsumentów korzystających z platformy YouTube. Zarządzanie treścią w YouTube jest interesującym tematem znajdującym swoje uzasadnienie w zarządzaniu humanistycznym, której celem jest przede wszystkim człowiek oraz zrozumienie ludzkich percepcji, motywacji, postaw i uczuć. W tym przypadku kluczowe staje się zrozumienie motywów decyzji zakupowych podejmowanych przez internautów oraz znaczenia jakie przypisywane jest w tym działaniu zarządzaniu treścią. Praca wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizowanego zagadnienia ze względu na brak kompleksowego opracowania problemu zarówno w literaturze polskiej, jak i zagranicznej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Krzywda, Ewelina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:05:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:05:05Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-115585-196029 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220927 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | INTERNET – YOUTUBE – SOCIAL NETWORK – CONTENT MANAGEMENT – MARKETING | pl |
dc.subject.pl | INTERNET - YOUTUBE – SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE - ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ – MARKETING | pl |
dc.title | Zarządzanie treścią w portalach społecznościowych oraz jej wpływ na odbiorców na przykładzie platformy YouTube | pl |
dc.title.alternative | Content management in social network and its impact on audiences exemplified by YouTube platform | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |