Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia kształtowania relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem na przykładzie International Paper.
Corporate social responsibility as a strategy for building the business’s relationship with the environment on the example of International Paper.
społeczna odpowiedzialność biznesu – strategia – otoczenie przedsiębiorstwa
corporate social responsibility – strategy – business environment
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu staje się coraz ważniejszym elementem strategii kształtowania relacji organizacji otoczeniem. Celem poniższej pracy dyplomowej jest przeprowadzenie analizy realizacji koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu w kontekście budowania relacji z interesariuszami na przykładzie International Paper. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy dotyczy idei społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwami. W rozdziale drugim scharakteryzowano modele i narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozdział drugi prezentuje studium przypadku International Paper jako korporacji realizującej strategię CSR. Praca powstała w oparciu o analizę literatury oraz zasoby internetowe Część badawcza została opracowana z wykorzystaniem metody analizy dokumentacji organizacji, wywiadu oraz obserwacji.
The concept of corporate social responsibility is becoming an increasingly important element of the strategy of building the organization's relations with the environment. The purpose of the following diploma thesis is to analyze the implementation of the corporate social responsibility in the context of building relationships with stakeholders on the example of International Paper. The work consists of three chapters. The first chapter deals with the idea of corporate social responsibility in the business management process. In the second chapter, models and tools of corporate social responsibility are characterized. The second chapter presents the case study of International Paper as a corporation implementing the CSR strategy. The work was based on literature analysis and Internet resources. In the research part the methods of analysis of organization’s documentation, intelligence and observation were used.
dc.abstract.en | The concept of corporate social responsibility is becoming an increasingly important element of the strategy of building the organization's relations with the environment. The purpose of the following diploma thesis is to analyze the implementation of the corporate social responsibility in the context of building relationships with stakeholders on the example of International Paper. The work consists of three chapters. The first chapter deals with the idea of corporate social responsibility in the business management process. In the second chapter, models and tools of corporate social responsibility are characterized. The second chapter presents the case study of International Paper as a corporation implementing the CSR strategy. The work was based on literature analysis and Internet resources. In the research part the methods of analysis of organization’s documentation, intelligence and observation were used. | pl |
dc.abstract.pl | Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu staje się coraz ważniejszym elementem strategii kształtowania relacji organizacji otoczeniem. Celem poniższej pracy dyplomowej jest przeprowadzenie analizy realizacji koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu w kontekście budowania relacji z interesariuszami na przykładzie International Paper. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy dotyczy idei społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie zarządzania przedsiębiorstwami. W rozdziale drugim scharakteryzowano modele i narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozdział drugi prezentuje studium przypadku International Paper jako korporacji realizującej strategię CSR. Praca powstała w oparciu o analizę literatury oraz zasoby internetowe Część badawcza została opracowana z wykorzystaniem metody analizy dokumentacji organizacji, wywiadu oraz obserwacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.author | Jagła, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lipińska, Aneta - 199918 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:07:22Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:07:22Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131699-231429 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234313 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | corporate social responsibility – strategy – business environment | pl |
dc.subject.pl | społeczna odpowiedzialność biznesu – strategia – otoczenie przedsiębiorstwa | pl |
dc.title | Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia kształtowania relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem na przykładzie International Paper. | pl |
dc.title.alternative | Corporate social responsibility as a strategy for building the business’s relationship with the environment on the example of International Paper. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |