Strategia zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim w latach 2015-2017

master
dc.abstract.enThe aim of the master thesis is to analyze the strategy of foreign expansion of spanish enterprises on the polish market in 2015-2017. The first chapter presents the strategy of foreign enterprises expansion in the theoretical perspective. The second chapter presents the characteristics of forms of foreign expansion. The third chapter is a research in the area of spanish enterprises on the polish market. The fourth part is the analysis and evaluation of the entry strategies implemented by spanish companies on the polish market.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przeprowadzenie analizy strategii zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim w latach 2015-2017. Rozdział pierwszy przedstawia strategię zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym. Rozdział drugi przedstawia charakterystykę form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci jest rozdziałem badawczym w obszarze przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim. Rozdział czwarty to analiza oraz ocena realizowanych przez przedsiębiorstwa hiszpańskie strategii wejścia na rynek polski.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorTomasik, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:07:57Z
dc.date.available2020-07-27T23:07:57Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-131713-197737pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234322
dc.languagepolpl
dc.subject.enexpansion - internationalization - spanish enterprises - polish market - strategypl
dc.subject.plekspansja – internacjonalizacja – przedsiębiorstwa hiszpańskie – rynek polski – strategiapl
dc.titleStrategia zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim w latach 2015-2017pl
dc.title.alternativeForeign expansion strategy of spanish enterprises on the polish market in the years 2015-2017pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the master thesis is to analyze the strategy of foreign expansion of spanish enterprises on the polish market in 2015-2017. The first chapter presents the strategy of foreign enterprises expansion in the theoretical perspective. The second chapter presents the characteristics of forms of foreign expansion. The third chapter is a research in the area of spanish enterprises on the polish market. The fourth part is the analysis and evaluation of the entry strategies implemented by spanish companies on the polish market.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategii zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim w latach 2015-2017. Rozdział pierwszy przedstawia strategię zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym. Rozdział drugi przedstawia charakterystykę form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci jest rozdziałem badawczym w obszarze przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim. Rozdział czwarty to analiza oraz ocena realizowanych przez przedsiębiorstwa hiszpańskie strategii wejścia na rynek polski.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Tomasik, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:07:57Z
dc.date.available
2020-07-27T23:07:57Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-131713-197737
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234322
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
expansion - internationalization - spanish enterprises - polish market - strategy
dc.subject.plpl
ekspansja – internacjonalizacja – przedsiębiorstwa hiszpańskie – rynek polski – strategia
dc.titlepl
Strategia zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw hiszpańskich na rynku polskim w latach 2015-2017
dc.title.alternativepl
Foreign expansion strategy of spanish enterprises on the polish market in the years 2015-2017
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Dublin
1
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available