Problem body positivity w miesięczniku ,,Cosmopolitan" w latach 2010-2019.

The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.

licenciate
dc.abstract.enThe main goal set by the author of this work is an attempt to show the perception of the subject of body positivity in American culture on the example of the Cosmopolitan magazine. This magazine was created in 1886. It is currently published as a monthly by Hearst Communication. Since the beginning of existence, there have been more than four format changes and the latter, thanks to Helen Gurley Brown, has remained to this day. It was this editor who modified the format, introduced topics of taboo and changed the target group of recipients from married women to singles. Chapter I explains the concept of body positivity and shows examples of its location in literature, movies and social media. Chapter II is a short history of magazines and their image in present times, the history of the Cosmopolitan and also the reason why the author considered this magazine to be suitable for conducting research. Chapter III contains a quantitative analysis of articles on body positivity in the pages of Cosmopolitan.pl
dc.abstract.plPodstawowym celem, które postawiła sobie autorka niniejszej pracy, jest próba ukazania postrzegania tematu body positivity w kulturze amerykańskiej na przykładzie magazynu Cosmopolitan. Czasopismo to powstało w 1886 roku. Obecnie wydawane jest jako miesięcznik przez Hearst Communication. Od początku istnienia przeszło cztery zmiany formatu i ta ostatnia, dzięki Helen Gurley Brown, została do dziś. To ta redaktorka wpłynęła na modyfikacje formatu, wprowadzenie tematów tabu i zmianę docelowej grupy odbiorczyń pisma z mężatek na singielki. Rozdział I zawiera wyjaśnienie pojęcia body positivity oraz pokazanie przykładów umiejscowienia go w literaturze, filmie, social media. Rozdział II to krótka historia magazynów oraz ich obraz w obecnych czasach, historia Cosmopolitan, a także powód, dlaczego to to czasopismo autorka uznała za odpowiednie do przeprowadzenia badań. Rozdział III zawiera ilościową analizę artykułów dotyczących body positivity na łamach magazynu Cosmopolitan.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKuś, Rafałpl
dc.contributor.authorMotyka, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerKuś, Rafałpl
dc.contributor.reviewerGondor-Wiercioch, Agnieszka - 198486 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:33:03Z
dc.date.available2020-07-28T07:33:03Z
dc.date.submitted2020-07-09pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-142701-243559pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241994
dc.languagepolpl
dc.subject.enbody positivity, Cosmopolitan, United States of America, american mediapl
dc.subject.plbody positivity, Cosmopolitan, media amerykańskie, Stany Zjednoczone Amerykipl
dc.titleProblem body positivity w miesięczniku ,,Cosmopolitan" w latach 2010-2019.pl
dc.titleThe problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.pl
dc.title.alternativeThe problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main goal set by the author of this work is an attempt to show the perception of the subject of body positivity in American culture on the example of the Cosmopolitan magazine. This magazine was created in 1886. It is currently published as a monthly by Hearst Communication. Since the beginning of existence, there have been more than four format changes and the latter, thanks to Helen Gurley Brown, has remained to this day. It was this editor who modified the format, introduced topics of taboo and changed the target group of recipients from married women to singles. Chapter I explains the concept of body positivity and shows examples of its location in literature, movies and social media. Chapter II is a short history of magazines and their image in present times, the history of the Cosmopolitan and also the reason why the author considered this magazine to be suitable for conducting research. Chapter III contains a quantitative analysis of articles on body positivity in the pages of Cosmopolitan.
dc.abstract.plpl
Podstawowym celem, które postawiła sobie autorka niniejszej pracy, jest próba ukazania postrzegania tematu body positivity w kulturze amerykańskiej na przykładzie magazynu Cosmopolitan. Czasopismo to powstało w 1886 roku. Obecnie wydawane jest jako miesięcznik przez Hearst Communication. Od początku istnienia przeszło cztery zmiany formatu i ta ostatnia, dzięki Helen Gurley Brown, została do dziś. To ta redaktorka wpłynęła na modyfikacje formatu, wprowadzenie tematów tabu i zmianę docelowej grupy odbiorczyń pisma z mężatek na singielki. Rozdział I zawiera wyjaśnienie pojęcia body positivity oraz pokazanie przykładów umiejscowienia go w literaturze, filmie, social media. Rozdział II to krótka historia magazynów oraz ich obraz w obecnych czasach, historia Cosmopolitan, a także powód, dlaczego to to czasopismo autorka uznała za odpowiednie do przeprowadzenia badań. Rozdział III zawiera ilościową analizę artykułów dotyczących body positivity na łamach magazynu Cosmopolitan.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.authorpl
Motyka, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.reviewerpl
Gondor-Wiercioch, Agnieszka - 198486
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:33:03Z
dc.date.available
2020-07-28T07:33:03Z
dc.date.submittedpl
2020-07-09
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-142701-243559
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241994
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
body positivity, Cosmopolitan, United States of America, american media
dc.subject.plpl
body positivity, Cosmopolitan, media amerykańskie, Stany Zjednoczone Ameryki
dc.titlepl
Problem body positivity w miesięczniku ,,Cosmopolitan" w latach 2010-2019.
dc.titlepl
The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.
dc.title.alternativepl
The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Żagań
9
Krakow
7
Glubczyce
4
Wroclaw
3
Brzeg Dolny
2
Lodz
2
Poznan
2
Gorzów Wielkopolski
1
Krapkowice
1

No access

No Thumbnail Available