Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Problem body positivity w miesięczniku ,,Cosmopolitan" w latach 2010-2019.
The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.
The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019.
body positivity, Cosmopolitan, media amerykańskie, Stany Zjednoczone Ameryki
body positivity, Cosmopolitan, United States of America, american media
Podstawowym celem, które postawiła sobie autorka niniejszej pracy, jest próba ukazania postrzegania tematu body positivity w kulturze amerykańskiej na przykładzie magazynu Cosmopolitan. Czasopismo to powstało w 1886 roku. Obecnie wydawane jest jako miesięcznik przez Hearst Communication. Od początku istnienia przeszło cztery zmiany formatu i ta ostatnia, dzięki Helen Gurley Brown, została do dziś. To ta redaktorka wpłynęła na modyfikacje formatu, wprowadzenie tematów tabu i zmianę docelowej grupy odbiorczyń pisma z mężatek na singielki. Rozdział I zawiera wyjaśnienie pojęcia body positivity oraz pokazanie przykładów umiejscowienia go w literaturze, filmie, social media. Rozdział II to krótka historia magazynów oraz ich obraz w obecnych czasach, historia Cosmopolitan, a także powód, dlaczego to to czasopismo autorka uznała za odpowiednie do przeprowadzenia badań. Rozdział III zawiera ilościową analizę artykułów dotyczących body positivity na łamach magazynu Cosmopolitan.
The main goal set by the author of this work is an attempt to show the perception of the subject of body positivity in American culture on the example of the Cosmopolitan magazine. This magazine was created in 1886. It is currently published as a monthly by Hearst Communication. Since the beginning of existence, there have been more than four format changes and the latter, thanks to Helen Gurley Brown, has remained to this day. It was this editor who modified the format, introduced topics of taboo and changed the target group of recipients from married women to singles. Chapter I explains the concept of body positivity and shows examples of its location in literature, movies and social media. Chapter II is a short history of magazines and their image in present times, the history of the Cosmopolitan and also the reason why the author considered this magazine to be suitable for conducting research. Chapter III contains a quantitative analysis of articles on body positivity in the pages of Cosmopolitan.
dc.abstract.en | The main goal set by the author of this work is an attempt to show the perception of the subject of body positivity in American culture on the example of the Cosmopolitan magazine. This magazine was created in 1886. It is currently published as a monthly by Hearst Communication. Since the beginning of existence, there have been more than four format changes and the latter, thanks to Helen Gurley Brown, has remained to this day. It was this editor who modified the format, introduced topics of taboo and changed the target group of recipients from married women to singles. Chapter I explains the concept of body positivity and shows examples of its location in literature, movies and social media. Chapter II is a short history of magazines and their image in present times, the history of the Cosmopolitan and also the reason why the author considered this magazine to be suitable for conducting research. Chapter III contains a quantitative analysis of articles on body positivity in the pages of Cosmopolitan. | pl |
dc.abstract.pl | Podstawowym celem, które postawiła sobie autorka niniejszej pracy, jest próba ukazania postrzegania tematu body positivity w kulturze amerykańskiej na przykładzie magazynu Cosmopolitan. Czasopismo to powstało w 1886 roku. Obecnie wydawane jest jako miesięcznik przez Hearst Communication. Od początku istnienia przeszło cztery zmiany formatu i ta ostatnia, dzięki Helen Gurley Brown, została do dziś. To ta redaktorka wpłynęła na modyfikacje formatu, wprowadzenie tematów tabu i zmianę docelowej grupy odbiorczyń pisma z mężatek na singielki. Rozdział I zawiera wyjaśnienie pojęcia body positivity oraz pokazanie przykładów umiejscowienia go w literaturze, filmie, social media. Rozdział II to krótka historia magazynów oraz ich obraz w obecnych czasach, historia Cosmopolitan, a także powód, dlaczego to to czasopismo autorka uznała za odpowiednie do przeprowadzenia badań. Rozdział III zawiera ilościową analizę artykułów dotyczących body positivity na łamach magazynu Cosmopolitan. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kuś, Rafał | pl |
dc.contributor.author | Motyka, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuś, Rafał | pl |
dc.contributor.reviewer | Gondor-Wiercioch, Agnieszka - 198486 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T07:33:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T07:33:03Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-142701-243559 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241994 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | body positivity, Cosmopolitan, United States of America, american media | pl |
dc.subject.pl | body positivity, Cosmopolitan, media amerykańskie, Stany Zjednoczone Ameryki | pl |
dc.title | Problem body positivity w miesięczniku ,,Cosmopolitan" w latach 2010-2019. | pl |
dc.title | The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019. | pl |
dc.title.alternative | The problem of body positivity in "Cosmopolitan" magazine in the years 2010-2019. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |