Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie marki osobistej na Instagramie na przykładzie wybranych blogów lifestylowych
Creating a personal brand on Instagram on the example of selected lifestyle blogs
Instagram, marka osobista, influencer, blogi lifestylowe, media społecznościowe
Instagram, personal brand, influencer, lifestyle blogs, social media
Współczesne czasy stawiają wymogi korzystania z mediów społecznościowych w celach marketingowych, w tym Instagrama, z potrzebą interakcji między twórcami marki osobistej, a użytkownikami tworzącymi społeczność serwisu.Celem pracy magisterskiej jest sprecyzowanie w jaki sposób stworzyć markę osobistą na Instagramie i jakie korzyści można z tego czerpać. Do osiągnięciu celu badania, autorka pracy przedstawiła następujące pytania badawcze: Czy Twórcy blogów lifestylowych w znacznym stopniu przekazują w swoich treściach wiedzę? Czy dopasowana komunikacja twórcy z odbiorcami pozwala odpowiednio skutecznie zarządzać swoim profilem na Instagramie? Czy zrozumienie potrzeb odbiorców i dostosowanie treści do nich pozwala efektywniej kreować markę osobistą i utrwalić jej wizerunek z perspektywy biznesowej?Posiadanie mediów społecznościowych w obecnych czasach jest nieodłącznym elementem większości ludzi. O ile spora część społeczeństwa korzysta z dóbr technologii dla zabicia czasu, tak coraz więcej osób korzysta z Internetu – w szczególności z Instagrama – aby podjąć własną twórczość, zainspirować się od innych, poznać ciekawych ludzi o takich samych, bądź odmiennych poglądach, edukować się i poznawać świat. Rozwój technologii w znacznym stopniu pozwolił rozkwitnąć marketingowi i najbardziej oblegane platformy stały się miejscem zakupowym dla szerokiej grupy społeczności. Fakt ten został nie tylko zauważony, ale też w dużym stopniu wykorzystany przez małe i duże przedsiębiorstwa, które wykorzystują łatwość w przekazywaniu treści w mediach społecznościowych. Perspektywa łatwej sprzedaży produktów i poglądów to nie tylko profit dla sprzedawców, ale również możliwości dla twórców, którzy z biegiem czasu stali się żywą reklamą. Stało się tak ze względu na owocne wyniki sprzedażowe z udziałem influencerów, czego skutkiem są – wciąż rosnące – korzyści wynikające z prowadzenia działalności w sieci. Mowa w tym momencie nie tylko o proficie moralnym, ale też zysku materialnym. Umiejętne kreowanie marki osobistej i odnoszenie sukcesów z tego wynikających, to w głównej mierze szczerość i rzetelność w podejmowanych działaniach. Odnosi się to zarówno do autentyczności w dzieleniu się poglądami, ale także przemyślane działania marketingowe, które wynikają z odpowiedniej komunikacji na linii twórca-odbiorca. Ważną rolę odgrywa tu poznanie czytelników i ich preferencji oraz wpisywanie się w styl ich życia. Efektem tego będzie zdobycie zaufania i w późniejszych etapach – większe sukcesy spowodowane dotarciem do zaangażowanej społeczności.
Modern times require the use of social media for marketing purposes, including Instagram, with the need for interaction between the creators of the personal brand and the users who make up the website community.The aim of the master's thesis is to specify how to create a personal brand on Instagram and what benefits can be derived from it. In order to achieve the aim of the study, the author of the paper presented the following research questions: Do the creators of lifestyle blogs largely convey knowledge in their content? Does the tailored communication of the creator with the recipients allow you to effectively manage your Instagram profile? Does understanding the needs of recipients and adapting the content to them allow you to create a personal brand more effectively and consolidate its image from a business perspective?Having social media these days is an inherent part of most people. While a large part of society uses the goods of technology to pass the time, more and more people use the Internet - especially Instagram - to take up their own creativity, get inspired by others, meet interesting people with the same or different views, educate themselves and discover the world. The development of technology has largely allowed marketing to flourish and the most crowded platforms have become a shopping destination for a wide group of communities. This fact has not only been noticed, but has also been largely used by small and large enterprises that take advantage of the ease of communicating content on social media. The prospect of easily selling products and views is not only a profit for salespeople, but also opportunities for creators who have become living advertising over time. This was due to the fruitful sales results with the participation of influencers, which resulted in the - still growing - benefits of operating online. We are talking at this point not only about moral profit, but also material gain. Skilful creation of a personal brand and achieving successes resulting from it is, to a large extent, honesty and reliability in the actions taken. This applies both to authenticity in sharing views, but also to thoughtful marketing activities that result from appropriate creator-recipient communication. Getting to know the readers and their preferences as well as fitting into their lifestyle plays an important role here. This will result in gaining trust and, in the later stages, greater successes by reaching the involved community.
dc.abstract.en | Modern times require the use of social media for marketing purposes, including Instagram, with the need for interaction between the creators of the personal brand and the users who make up the website community.The aim of the master's thesis is to specify how to create a personal brand on Instagram and what benefits can be derived from it. In order to achieve the aim of the study, the author of the paper presented the following research questions: Do the creators of lifestyle blogs largely convey knowledge in their content? Does the tailored communication of the creator with the recipients allow you to effectively manage your Instagram profile? Does understanding the needs of recipients and adapting the content to them allow you to create a personal brand more effectively and consolidate its image from a business perspective?Having social media these days is an inherent part of most people. While a large part of society uses the goods of technology to pass the time, more and more people use the Internet - especially Instagram - to take up their own creativity, get inspired by others, meet interesting people with the same or different views, educate themselves and discover the world. The development of technology has largely allowed marketing to flourish and the most crowded platforms have become a shopping destination for a wide group of communities. This fact has not only been noticed, but has also been largely used by small and large enterprises that take advantage of the ease of communicating content on social media. The prospect of easily selling products and views is not only a profit for salespeople, but also opportunities for creators who have become living advertising over time. This was due to the fruitful sales results with the participation of influencers, which resulted in the - still growing - benefits of operating online. We are talking at this point not only about moral profit, but also material gain. Skilful creation of a personal brand and achieving successes resulting from it is, to a large extent, honesty and reliability in the actions taken. This applies both to authenticity in sharing views, but also to thoughtful marketing activities that result from appropriate creator-recipient communication. Getting to know the readers and their preferences as well as fitting into their lifestyle plays an important role here. This will result in gaining trust and, in the later stages, greater successes by reaching the involved community. | pl |
dc.abstract.pl | Współczesne czasy stawiają wymogi korzystania z mediów społecznościowych w celach marketingowych, w tym Instagrama, z potrzebą interakcji między twórcami marki osobistej, a użytkownikami tworzącymi społeczność serwisu.Celem pracy magisterskiej jest sprecyzowanie w jaki sposób stworzyć markę osobistą na Instagramie i jakie korzyści można z tego czerpać. Do osiągnięciu celu badania, autorka pracy przedstawiła następujące pytania badawcze: Czy Twórcy blogów lifestylowych w znacznym stopniu przekazują w swoich treściach wiedzę? Czy dopasowana komunikacja twórcy z odbiorcami pozwala odpowiednio skutecznie zarządzać swoim profilem na Instagramie? Czy zrozumienie potrzeb odbiorców i dostosowanie treści do nich pozwala efektywniej kreować markę osobistą i utrwalić jej wizerunek z perspektywy biznesowej?Posiadanie mediów społecznościowych w obecnych czasach jest nieodłącznym elementem większości ludzi. O ile spora część społeczeństwa korzysta z dóbr technologii dla zabicia czasu, tak coraz więcej osób korzysta z Internetu – w szczególności z Instagrama – aby podjąć własną twórczość, zainspirować się od innych, poznać ciekawych ludzi o takich samych, bądź odmiennych poglądach, edukować się i poznawać świat. Rozwój technologii w znacznym stopniu pozwolił rozkwitnąć marketingowi i najbardziej oblegane platformy stały się miejscem zakupowym dla szerokiej grupy społeczności. Fakt ten został nie tylko zauważony, ale też w dużym stopniu wykorzystany przez małe i duże przedsiębiorstwa, które wykorzystują łatwość w przekazywaniu treści w mediach społecznościowych. Perspektywa łatwej sprzedaży produktów i poglądów to nie tylko profit dla sprzedawców, ale również możliwości dla twórców, którzy z biegiem czasu stali się żywą reklamą. Stało się tak ze względu na owocne wyniki sprzedażowe z udziałem influencerów, czego skutkiem są – wciąż rosnące – korzyści wynikające z prowadzenia działalności w sieci. Mowa w tym momencie nie tylko o proficie moralnym, ale też zysku materialnym. Umiejętne kreowanie marki osobistej i odnoszenie sukcesów z tego wynikających, to w głównej mierze szczerość i rzetelność w podejmowanych działaniach. Odnosi się to zarówno do autentyczności w dzieleniu się poglądami, ale także przemyślane działania marketingowe, które wynikają z odpowiedniej komunikacji na linii twórca-odbiorca. Ważną rolę odgrywa tu poznanie czytelników i ich preferencji oraz wpisywanie się w styl ich życia. Efektem tego będzie zdobycie zaufania i w późniejszych etapach – większe sukcesy spowodowane dotarciem do zaangażowanej społeczności. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Chlipała, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T21:42:32Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T21:42:32Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148944-229860 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281813 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Instagram, personal brand, influencer, lifestyle blogs, social media | pl |
dc.subject.pl | Instagram, marka osobista, influencer, blogi lifestylowe, media społecznościowe | pl |
dc.title | Kreowanie marki osobistej na Instagramie na przykładzie wybranych blogów lifestylowych | pl |
dc.title.alternative | Creating a personal brand on Instagram on the example of selected lifestyle blogs | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |