Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Diagnostyka kompetencji informacyjnych w miejscu pracy : technika incydentów krytycznych
Diagnosis of workplace information literacy : the critical incident technique
CIT
diagnostyka
kompetencje informacyjne w miejscu pracy
technika incydentów krytycznych
CIT
critical incident technique
diagnostics
workplace information literacy
Bibliogr. s. 138-141
Artykuł przedstawia wybrane aspekty kompetencji informacyjnych w miejscu pracy (workplace information literacy) oraz jakościowej procedury badawczej zwanej techniką incydentów krytycznych (CIT), w perspektywie możliwości wykorzystania tej metody do diagnozowania wskazanych kompetencji. Na podstawie analizy i krytyki piśmiennictwa stwierdzono m.in, iż umiejętności informacyjne pożądane w środowisku pracy różnią się zasadniczo od tych, które są niezbędne w ramach edukacji formalnej, np. w trakcie studiów. Opisano także najważniejsze cechy CIT oraz zdefiniowano pojęcie zdarzenia krytycznego. Przedstawiono również argumenty na rzecz stosowania omawianej metody w diagnostyce kompetencji informacyjnych w środowisku zawodowym, w tym elastyczność i naturalistyczny, lokalny charakter.
This paper depicts some selected aspects of workplace information literacy as well as a qualitative research procedure called critical incident technique (CIT), from the perspective of using that method to study information competencies at work. It has been noted, based on a critical literature review, that information skills required in the workplace context differ considerably from those needed within formal education systems (i.e. schools, universities). Also, the most important features of CIT have been described and the concept of the critical incident itself has been defined. In addition, a few arguments for using the critical incident method to study workplace information literacy are given, including its flexibility and naturalistic, local nature.
dc.abstract.en | This paper depicts some selected aspects of workplace information literacy as well as a qualitative research procedure called critical incident technique (CIT), from the perspective of using that method to study information competencies at work. It has been noted, based on a critical literature review, that information skills required in the workplace context differ considerably from those needed within formal education systems (i.e. schools, universities). Also, the most important features of CIT have been described and the concept of the critical incident itself has been defined. In addition, a few arguments for using the critical incident method to study workplace information literacy are given, including its flexibility and naturalistic, local nature. | pl |
dc.abstract.pl | Artykuł przedstawia wybrane aspekty kompetencji informacyjnych w miejscu pracy (workplace information literacy) oraz jakościowej procedury badawczej zwanej techniką incydentów krytycznych (CIT), w perspektywie możliwości wykorzystania tej metody do diagnozowania wskazanych kompetencji. Na podstawie analizy i krytyki piśmiennictwa stwierdzono m.in., iż umiejętności informacyjne pożądane w środowisku pracy różnią się zasadniczo od tych, które są niezbędne w ramach edukacji formalnej, np. w trakcie studiów. Opisano także najważniejsze cechy CIT oraz zdefiniowano pojęcie zdarzenia krytycznego. Przedstawiono również argumenty na rzecz stosowania omawianej metody w diagnostyce kompetencji informacyjnych w środowisku zawodowym, w tym elastyczność i naturalistyczny, lokalny charakter. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa | pl |
dc.contributor.author | Cisek, Sabina - 127597 | pl |
dc.contributor.editor | Sapa, Remigiusz - 131798 | pl |
dc.date.accessioned | 2018-01-16T11:56:26Z | |
dc.date.available | 2018-01-16T11:56:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 138-141 | pl |
dc.description.physical | 129-141 | pl |
dc.description.publication | 0,77 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.isbn | 978-83-946655-9-3 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/48814 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pubinfo | Kraków : Biblioteka Jagiellońska | pl |
dc.publisher.ministerial | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.rights | Licencja Open Access BJ | * |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.rights.uri | http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/oa_bj/licencja_oa_bj_v1.pdf | * |
dc.share.type | otwarte repozytorium | |
dc.sourceinfo | liczba autorów 26; liczba stron 461; liczba arkuszy wydawniczych 21; | pl |
dc.subject.en | CIT | pl |
dc.subject.en | critical incident technique | pl |
dc.subject.en | diagnostics | pl |
dc.subject.en | workplace information literacy | pl |
dc.subject.pl | CIT | pl |
dc.subject.pl | diagnostyka | pl |
dc.subject.pl | kompetencje informacyjne w miejscu pracy | pl |
dc.subject.pl | technika incydentów krytycznych | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Diagnostyka kompetencji informacyjnych w miejscu pracy : technika incydentów krytycznych | pl |
dc.title.alternative | Diagnosis of workplace information literacy : the critical incident technique | pl |
dc.title.container | Diagnostyka w zarządzaniu informacją : perspektywa informatologiczna | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |