Polski mężczyzna. Płeć społeczno-kulturowa w polskiej mediasferze na przykładzie formatu telewizyjnego reality show pt.: „Hotel Paradise"

master
dc.abstract.enNowadays, reality shows are the most common viewed TV genre. The broad spectrum of topics enables producers to tailor shows for viewers across the globe. This paper focuses on dating form of “Hotel Paradise”, which belongs to the subgenre – reality bikini. The Author’s objective is to examine the image of a Polish man presented in this show. The topic of gender perception has been studied by multiple disciplines, however, the image of man has never been analyzed in the context of a Polish dating program. An extensive research based on narrative analysis method, has confirmed the following two hypotheses: Reality show provides an opportunity to emphasize the gender in mediasphere “Hotel Paradise” participants reveal similar features in their behavior and appearancepl
dc.abstract.plReality show jest współcześnie jednym z najchętniej oglądanych gatunków telewizyjnych. Jego szerokie spektrum tematyczne pozwala producentom na wpasowanie się w gusta telewidzów z całego świata. Niniejsza praca traktuje o randkowym formacie „Hotel Paradise”, który należy do podgatunku - reality bikini. Autorka bada zaprezentowany w programie wizerunek polskiego mężczyzny. Płeć kulturowo-społeczna zajmuje wielu badaczy różnych dyscyplin naukowych, jednak obraz mężczyzny nie był jak dotąd przeanalizowany w kontekście polskich programów randkowych. W przebiegu badań, których metodą była analiza narracyjna potwierdziły się dwie postawione hipotezy: Format reality show stwarza przestrzeń do uwypuklania się płci społeczno-kulturowej w mediasferze; Uczestnicy formatu reality show „Hotel Paradise” przejawiają podobne cechy zachowania oraz wyglądu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.authorBanyś, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2022-10-26T21:40:37Z
dc.date.available2022-10-26T21:40:37Z
dc.date.submitted2022-10-26pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-157062-232484pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302753
dc.languagepolpl
dc.subject.enreality show, bikini reality, płeć społeczno-kulturowa, man, men’s studies, masculinity studiespl
dc.subject.plreality show, bikini reality, gender, mężczyzna, studia nad mężczyznami, studia nad męskościąpl
dc.titlePolski mężczyzna. Płeć społeczno-kulturowa w polskiej mediasferze na przykładzie formatu telewizyjnego reality show pt.: „Hotel Paradise"pl
dc.title.alternativePolish man. The gender in Polish mediasphere based on reality show “Hotel Paradise”pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, reality shows are the most common viewed TV genre. The broad spectrum of topics enables producers to tailor shows for viewers across the globe. This paper focuses on dating form of “Hotel Paradise”, which belongs to the subgenre – reality bikini. The Author’s objective is to examine the image of a Polish man presented in this show. The topic of gender perception has been studied by multiple disciplines, however, the image of man has never been analyzed in the context of a Polish dating program. An extensive research based on narrative analysis method, has confirmed the following two hypotheses: Reality show provides an opportunity to emphasize the gender in mediasphere “Hotel Paradise” participants reveal similar features in their behavior and appearance
dc.abstract.plpl
Reality show jest współcześnie jednym z najchętniej oglądanych gatunków telewizyjnych. Jego szerokie spektrum tematyczne pozwala producentom na wpasowanie się w gusta telewidzów z całego świata. Niniejsza praca traktuje o randkowym formacie „Hotel Paradise”, który należy do podgatunku - reality bikini. Autorka bada zaprezentowany w programie wizerunek polskiego mężczyzny. Płeć kulturowo-społeczna zajmuje wielu badaczy różnych dyscyplin naukowych, jednak obraz mężczyzny nie był jak dotąd przeanalizowany w kontekście polskich programów randkowych. W przebiegu badań, których metodą była analiza narracyjna potwierdziły się dwie postawione hipotezy: Format reality show stwarza przestrzeń do uwypuklania się płci społeczno-kulturowej w mediasferze; Uczestnicy formatu reality show „Hotel Paradise” przejawiają podobne cechy zachowania oraz wyglądu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.authorpl
Banyś, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2022-10-26T21:40:37Z
dc.date.available
2022-10-26T21:40:37Z
dc.date.submittedpl
2022-10-26
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-157062-232484
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302753
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
reality show, bikini reality, płeć społeczno-kulturowa, man, men’s studies, masculinity studies
dc.subject.plpl
reality show, bikini reality, gender, mężczyzna, studia nad mężczyznami, studia nad męskością
dc.titlepl
Polski mężczyzna. Płeć społeczno-kulturowa w polskiej mediasferze na przykładzie formatu telewizyjnego reality show pt.: „Hotel Paradise"
dc.title.alternativepl
Polish man. The gender in Polish mediasphere based on reality show “Hotel Paradise”
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Katowice
2
Krakow
2
Ozorków
2
Bydgoszcz
1
Giżycko
1
Koszalin
1
Sopot
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections