Narzędzia wspomagające naukę języków obcych online i ich zastosowanie po powrocie do klas

2022
book section
article
dc.abstract.enCOVID-19 pandemic has caused a revolution in education: overnight, all the courses were shifted online and both teachers and students had to learn to use new tools to be able to continue their work. Language teachers at the Jagiellonian University could fall back on the general prerequisites of modern language teaching and learning, such as the assumptions of the Communicative method, mobile-assisted language learning, or the idea of the flipped classroom, but also on their own and their colleagues’ experience of innovative teaching projects, such as using YouTube in class, Virtual Erasmus, or writing for Wikipedia. This article seeks to trace which innovative tools and techniques already known from the traditional classroom could be successfully implemented in the virtual one, and conversely, which new-found online tools could still be used after face-to-face education is restored. Considering the perspective of teachers and students alike, it also aims to compare the online platforms and applications currently used in order to find the indispensable conditions for effective and quality education online.pl
dc.abstract.plPandemia COVID-19 spowodowała prawdziwą rewolucję w edukacji: z dnia na dzień nauka została przeniesiona w świat wirtualny i zarówno nauczyciele, jak i studenci/uczniowie, musieli się nauczyć obsługi narzędzi cyfrowych, aby móc kontynuować pracę. Lektorzy w Jagiellońskim Centrum Językowym mogli się oprzeć na swoim dotychczasowym doświadczeniu w nauczaniu języków obcych, w tym na założeniach metody komunikacyjnej, użyciu technologii mobilnych w nauce języków czy idei odwróconej klasy, ale nie tylko. Mogli również skorzystać z doświadczeń własnych oraz kolegów/koleżanek w zakresie zastosowania YouTube podczas zajęć, wirtualnego projektu Erasmus czy projektów związanych z edycją Wikipedii. Niniejszy artykuł ma na celu prześledzenie, które innowacyjne narzędzia i techniki znane już z tradycyjnej klasy można z powodzeniem wdrożyć w klasie wirtualnej i odwrotnie, które nowo odkryte narzędzia internetowe mogłyby być nadal używane po przywróceniu edukacji bezpośredniej. Biorąc pod uwagę perspektywę nauczycieli i uczniów, ma również na celu porównanie obecnie używanych platform i aplikacji internetowych w celu znalezienia warunków niezbędnych do efektywnej i wysokiej jakości edukacji online.pl
dc.affiliationPion Prorektora ds. dydaktyki : Jagiellońskie Centrum Językowepl
dc.contributor.authorMachała, Katarzyna - 226955 pl
dc.contributor.editorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.editorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2023-03-04T08:12:22Z
dc.date.available2023-03-04T08:12:22Z
dc.date.issued2022pl
dc.description.physical199-221pl
dc.identifier.eisbn978-83-233-7313-1pl
dc.identifier.isbn978-83-233-5096-5pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308640
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licencebez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 10; liczba stron 234; liczba arkuszy wydawniczych 1;pl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleNarzędzia wspomagające naukę języków obcych online i ich zastosowanie po powrocie do klaspl
dc.title.alternativeTools supporting learning foreign languages ​​online and their use after returning to the classroompl
dc.title.containerJakość kształcenia akademickiegopl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
COVID-19 pandemic has caused a revolution in education: overnight, all the courses were shifted online and both teachers and students had to learn to use new tools to be able to continue their work. Language teachers at the Jagiellonian University could fall back on the general prerequisites of modern language teaching and learning, such as the assumptions of the Communicative method, mobile-assisted language learning, or the idea of the flipped classroom, but also on their own and their colleagues’ experience of innovative teaching projects, such as using YouTube in class, Virtual Erasmus, or writing for Wikipedia. This article seeks to trace which innovative tools and techniques already known from the traditional classroom could be successfully implemented in the virtual one, and conversely, which new-found online tools could still be used after face-to-face education is restored. Considering the perspective of teachers and students alike, it also aims to compare the online platforms and applications currently used in order to find the indispensable conditions for effective and quality education online.
dc.abstract.plpl
Pandemia COVID-19 spowodowała prawdziwą rewolucję w edukacji: z dnia na dzień nauka została przeniesiona w świat wirtualny i zarówno nauczyciele, jak i studenci/uczniowie, musieli się nauczyć obsługi narzędzi cyfrowych, aby móc kontynuować pracę. Lektorzy w Jagiellońskim Centrum Językowym mogli się oprzeć na swoim dotychczasowym doświadczeniu w nauczaniu języków obcych, w tym na założeniach metody komunikacyjnej, użyciu technologii mobilnych w nauce języków czy idei odwróconej klasy, ale nie tylko. Mogli również skorzystać z doświadczeń własnych oraz kolegów/koleżanek w zakresie zastosowania YouTube podczas zajęć, wirtualnego projektu Erasmus czy projektów związanych z edycją Wikipedii. Niniejszy artykuł ma na celu prześledzenie, które innowacyjne narzędzia i techniki znane już z tradycyjnej klasy można z powodzeniem wdrożyć w klasie wirtualnej i odwrotnie, które nowo odkryte narzędzia internetowe mogłyby być nadal używane po przywróceniu edukacji bezpośredniej. Biorąc pod uwagę perspektywę nauczycieli i uczniów, ma również na celu porównanie obecnie używanych platform i aplikacji internetowych w celu znalezienia warunków niezbędnych do efektywnej i wysokiej jakości edukacji online.
dc.affiliationpl
Pion Prorektora ds. dydaktyki : Jagiellońskie Centrum Językowe
dc.contributor.authorpl
Machała, Katarzyna - 226955
dc.contributor.editorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.editorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2023-03-04T08:12:22Z
dc.date.available
2023-03-04T08:12:22Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.description.physicalpl
199-221
dc.identifier.eisbnpl
978-83-233-7313-1
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-5096-5
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308640
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
bez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 10; liczba stron 234; liczba arkuszy wydawniczych 1;
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Narzędzia wspomagające naukę języków obcych online i ich zastosowanie po powrocie do klas
dc.title.alternativepl
Tools supporting learning foreign languages ​​online and their use after returning to the classroom
dc.title.containerpl
Jakość kształcenia akademickiego
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Zamość
16
Gdynia
5
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available