Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Celebrity Diplomacy
Dyplomacja Celebrycka
dyplomacja celebrycka, głód, choroby, artyści, pomoc, koncert, fundacja, kampania
celebrity diplomacy, famine, diseases, artists, help, concert, foundation, campaign
Tematem niniejszej pracy jest zagadnienie dyplomacji celebryckiej. Celem jest przedstawienie rozwoju owego zjawiska oraz ukazanie jak osoby znane, z przemysłu rozrywkowego, biznesowego czy też areny politycznej, wykorzystują swoją sławę nie tylko do nagłaśniania różnych kwestii międzynarodowych (głodu, chorób, zdrowia, edukacji, ubóstwa), lecz także do zbierania funduszy dla potrzebujących. Na wstępie zawarta jest definicja zjawiska dyplomacji celebryckiej oraz po krótce zostały zaprezentowane pozytywne i negatywne cechy jej reprezentantów. Praca podzielona jest na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera zwięzłą historię początku dyplomacji celebryckiej, z uwzględnieniem krótkiego opisu programu: Ambasador Dobrej Woli–UNICEF i wydarzenia: The Live Aid Concert, które miały istotną rolę w kształtowaniu rozwoju tego zjawiska. Nazwiska osób t.j.: Danny Kaye, Audrey Hepburn, Paul David Hewson (Bono) są bardzo rozpoznawalnymi w obrębie tego tematu. Kolejno w tym rozdziale zostali przedstawieni Ambasadorzy Dobrej Woli Stanów Zjednoczonych m.in aktorzy, piosenkarze, sportowcy wraz z opisem ich przedsięwzięć i zasług. Ostatnia część zawiera rozwinięcie pozytywnych i negatywnych cech dyplomacji celebryckiej i jej przedstawicieli. Drugi rozdział poświęcony jest zorganizowanemu w 1985 roku globalnemu koncertowi charytatywnemu The Live Aid Concert, którego misją było uzyskanie funduszy na pomoc humanitarną przy jednoczesnym promowaniu świadomości o okropnościach głodu w Etiopii, Sudanie i ogółem w Afryce. Następnie zostały opisane inne, dodatkowe przedsięwzięcia artystów uczestniczących w tym koncercie, np.: wkład w edukację dzieci, podnoszenie świadomości o chorobach HIV/ AIDS czy też zachęcanie do aktywności fizycznej. Trzeci rozdział dotyczy walki na rzecz zdrowia, w którym kluczowymi postaciami są Bill Gates oraz Michelle Obama. Pierwsza część opisuje działalność fundacji Billa Gates’a – The Bill and Melinda Gates Foundation, która głównie skupia się na pomaganiu ludziom w prowadzeniu zdrowego i produktywnego życia, a w krajach rozwijających się koncentruje się ona na poprawie jakości zdrowia ludzi i umożliwieniu im wyjścia z głodu i skrajnego ubóstwa. Kampania Michelle Obamy – Let’s Move! swoją uwagę kieruje na rozwiązanie problemu otyłości wśród dzieci i młodzieży w Stanach Zjednoczonych. Edukacja zdrowotna, promowanie zdrowego stylu życia, zapewnianie zdrowego jedzenia w szkołach, są jednymi z kilku opisanych punktów programu Michelle Obamy w tym rozdziale.Zakończenie zawiera końcowe wnioski i tym samym podkreśla obecność zjawiska dyplomacji celebryckiej już od dłuższego czasu. Podane są również przykłady coraz to młodszych artystów angażujących się w się w różne kwestie międzynarodowe jak np.: równouprawnienie czy też problem głodu na świecie.
The topic of this thesis was the phenomenon of celebrity diplomacy. The purpose was to present the development of this issue and to show how well-known artists, from the entertainment and business industry or even political arena, use their fame not only to publicize various international issues (hunger, disease, health, education, poverty), but also to raise funds for people in need. In the introduction part a definition of the phenomenon of celebrity diplomacy was provided as well as a brief description of the positive and negative features of its representatives.The thesis was divided into three chapters. The first chapter contains a concise history of the beginnings of celebrity diplomacy and a short description of the program – UNICEF Goodwill Ambassador and event – The Live Aid Concert, which both had a significant role in shaping the development of this phenomenon. Names like e.g.: Danny Kaye, Audrey Hepburn, Paul David Hewson (Bono) are very recognizable within this theme. Additionally, in this chapter the US Goodwill Ambassadors (actors, singers, athletes) were presented, along with short characterization of their undertakings and merits. In the last part, further examples of the positive and negative features of celebrity diplomacy and its representatives were described. The second chapter was devoted to the global charity concert: The Live Aid Concert (1985), which mission was to raise relief funds, while promoting awareness of the atrocities of famine in Ethiopia, Sudan and Africa in general. Furthermore, other, additional undertakings of the artists participating in this concert were described, e.g.: contribution to the education of children, raising awareness of HIV/ AIDS diseases or encouraging to physical activity.In the third chapter the main focus was on celebrity diplomats in fight for health. The key figures in this part were Bill Gates and Michelle Obama. First part was devoted to the description of The Bill and Melinda Gates Foundation and its main focus on helping people to lead a healthy and productive life, and in developing countries on improving people’s health and enabling them to get out of hunger and extreme poverty. In the second part Michelle Obama’s Let’s Move! campaign was presented along with description of its aim, which is to tackle the problem of obesity among children and young people in the United States. Health education, promoting healthy lifestyle and providing healthy food in schools, are some of the several key points of the campaign described in this chapter.In the last section of the thesis the final conclusions were presented. The long existence of the phenomenon of celebrity diplomacy was highlighted. Few examples of younger and younger artists were mentioned, who are involved in various issues such as e.g.: gender equality or famine.
dc.abstract.en | The topic of this thesis was the phenomenon of celebrity diplomacy. The purpose was to present the development of this issue and to show how well-known artists, from the entertainment and business industry or even political arena, use their fame not only to publicize various international issues (hunger, disease, health, education, poverty), but also to raise funds for people in need. In the introduction part a definition of the phenomenon of celebrity diplomacy was provided as well as a brief description of the positive and negative features of its representatives.The thesis was divided into three chapters. The first chapter contains a concise history of the beginnings of celebrity diplomacy and a short description of the program – UNICEF Goodwill Ambassador and event – The Live Aid Concert, which both had a significant role in shaping the development of this phenomenon. Names like e.g.: Danny Kaye, Audrey Hepburn, Paul David Hewson (Bono) are very recognizable within this theme. Additionally, in this chapter the US Goodwill Ambassadors (actors, singers, athletes) were presented, along with short characterization of their undertakings and merits. In the last part, further examples of the positive and negative features of celebrity diplomacy and its representatives were described. The second chapter was devoted to the global charity concert: The Live Aid Concert (1985), which mission was to raise relief funds, while promoting awareness of the atrocities of famine in Ethiopia, Sudan and Africa in general. Furthermore, other, additional undertakings of the artists participating in this concert were described, e.g.: contribution to the education of children, raising awareness of HIV/ AIDS diseases or encouraging to physical activity.In the third chapter the main focus was on celebrity diplomats in fight for health. The key figures in this part were Bill Gates and Michelle Obama. First part was devoted to the description of The Bill and Melinda Gates Foundation and its main focus on helping people to lead a healthy and productive life, and in developing countries on improving people’s health and enabling them to get out of hunger and extreme poverty. In the second part Michelle Obama’s Let’s Move! campaign was presented along with description of its aim, which is to tackle the problem of obesity among children and young people in the United States. Health education, promoting healthy lifestyle and providing healthy food in schools, are some of the several key points of the campaign described in this chapter.In the last section of the thesis the final conclusions were presented. The long existence of the phenomenon of celebrity diplomacy was highlighted. Few examples of younger and younger artists were mentioned, who are involved in various issues such as e.g.: gender equality or famine. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy jest zagadnienie dyplomacji celebryckiej. Celem jest przedstawienie rozwoju owego zjawiska oraz ukazanie jak osoby znane, z przemysłu rozrywkowego, biznesowego czy też areny politycznej, wykorzystują swoją sławę nie tylko do nagłaśniania różnych kwestii międzynarodowych (głodu, chorób, zdrowia, edukacji, ubóstwa), lecz także do zbierania funduszy dla potrzebujących. Na wstępie zawarta jest definicja zjawiska dyplomacji celebryckiej oraz po krótce zostały zaprezentowane pozytywne i negatywne cechy jej reprezentantów. Praca podzielona jest na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera zwięzłą historię początku dyplomacji celebryckiej, z uwzględnieniem krótkiego opisu programu: Ambasador Dobrej Woli–UNICEF i wydarzenia: The Live Aid Concert, które miały istotną rolę w kształtowaniu rozwoju tego zjawiska. Nazwiska osób t.j.: Danny Kaye, Audrey Hepburn, Paul David Hewson (Bono) są bardzo rozpoznawalnymi w obrębie tego tematu. Kolejno w tym rozdziale zostali przedstawieni Ambasadorzy Dobrej Woli Stanów Zjednoczonych m.in. aktorzy, piosenkarze, sportowcy wraz z opisem ich przedsięwzięć i zasług. Ostatnia część zawiera rozwinięcie pozytywnych i negatywnych cech dyplomacji celebryckiej i jej przedstawicieli. Drugi rozdział poświęcony jest zorganizowanemu w 1985 roku globalnemu koncertowi charytatywnemu The Live Aid Concert, którego misją było uzyskanie funduszy na pomoc humanitarną przy jednoczesnym promowaniu świadomości o okropnościach głodu w Etiopii, Sudanie i ogółem w Afryce. Następnie zostały opisane inne, dodatkowe przedsięwzięcia artystów uczestniczących w tym koncercie, np.: wkład w edukację dzieci, podnoszenie świadomości o chorobach HIV/ AIDS czy też zachęcanie do aktywności fizycznej. Trzeci rozdział dotyczy walki na rzecz zdrowia, w którym kluczowymi postaciami są Bill Gates oraz Michelle Obama. Pierwsza część opisuje działalność fundacji Billa Gates’a – The Bill and Melinda Gates Foundation, która głównie skupia się na pomaganiu ludziom w prowadzeniu zdrowego i produktywnego życia, a w krajach rozwijających się koncentruje się ona na poprawie jakości zdrowia ludzi i umożliwieniu im wyjścia z głodu i skrajnego ubóstwa. Kampania Michelle Obamy – Let’s Move! swoją uwagę kieruje na rozwiązanie problemu otyłości wśród dzieci i młodzieży w Stanach Zjednoczonych. Edukacja zdrowotna, promowanie zdrowego stylu życia, zapewnianie zdrowego jedzenia w szkołach, są jednymi z kilku opisanych punktów programu Michelle Obamy w tym rozdziale.Zakończenie zawiera końcowe wnioski i tym samym podkreśla obecność zjawiska dyplomacji celebryckiej już od dłuższego czasu. Podane są również przykłady coraz to młodszych artystów angażujących się w się w różne kwestie międzynarodowe jak np.: równouprawnienie czy też problem głodu na świecie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Paluszkiewicz-Misiaczek, Magdalena - 131257 | pl |
dc.contributor.author | Hajnos, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Paluszkiewicz-Misiaczek, Magdalena - 131257 | pl |
dc.contributor.reviewer | Poważa-Kurko, Barbara | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:04:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:04:36Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-13 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska z językiem niemieckim | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127642-196049 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231507 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | celebrity diplomacy, famine, diseases, artists, help, concert, foundation, campaign | pl |
dc.subject.pl | dyplomacja celebrycka, głód, choroby, artyści, pomoc, koncert, fundacja, kampania | pl |
dc.title | Celebrity Diplomacy | pl |
dc.title.alternative | Dyplomacja Celebrycka | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |