Architektura informacji w polskich serwisach internetowych resellerów produktów Apple. Analiza porównawcza na przykładzie Cortland, iDream i Apple

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the present thesis is to compare the information architecture of websites that offer Apple products in their assortment. In particular Apple, Cortland and iDream stores were analyzed. The main question that guides the research is: Does the innovation of the Apple brand affect the information architecture of reseller websites? The thesis attempts to provide a detailed analysis of information architecture systems, including organization systems, navigation systems, labeling systems, and search systems in online store websites. By collecting and examining research materials, the characteristics of information architecture systems were compared. Based on the findings, it was concluded that information architecture assumptions play a significant role in the design of websites.pl
dc.abstract.plGłównym celem wytyczonym w niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych marek, które w swoim asortymencie posiadają produkty Apple. Przeprowadzona analiza skupiła się szczególnie na markach Apple, Cortland, iDream. Podstawowy problem sprowadza się do pytania: "Czy struktura stron internetowych sklepów iDream, Cortland i Apple bazuje na założeniach przyjętych w architekturze informacji?" W pracy podjęto próbę szczegółowej analizy systemów architektury informacji jakimi są system organizacji, system nawigacji, system etykietowania i system wyszukiwania w witrynach sklepów. Zebrano materiał badawczy, który pozwolił na porównanie cech systemów architektury informacji. Na podstawie badań stwierdzono, że duże znaczenie w projektowaniu stron internetowych mają założenia architektury informacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLechowski, Piotr - 129884 pl
dc.contributor.authorZagaja, Jagodapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPróchnicka, Maria - 131555 pl
dc.contributor.reviewerLechowski, Piotr - 129884 pl
dc.date.accessioned2023-06-30T21:30:44Z
dc.date.available2023-06-30T21:30:44Z
dc.date.submitted2023-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-156975-227343pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313301
dc.languagepolpl
dc.subject.enApple, information architecture, user experience, website designpl
dc.subject.plApple, architektura informacji, doświadczenie użytkownika, strony internetowepl
dc.titleArchitektura informacji w polskich serwisach internetowych resellerów produktów Apple. Analiza porównawcza na przykładzie Cortland, iDream i Applepl
dc.title.alternativeInformation Architecture in Polish Internet Websites of Apple Product Resellers. Comparative Analysis using the Example of Cortland, iDream, and Apple.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the present thesis is to compare the information architecture of websites that offer Apple products in their assortment. In particular Apple, Cortland and iDream stores were analyzed. The main question that guides the research is: Does the innovation of the Apple brand affect the information architecture of reseller websites? The thesis attempts to provide a detailed analysis of information architecture systems, including organization systems, navigation systems, labeling systems, and search systems in online store websites. By collecting and examining research materials, the characteristics of information architecture systems were compared. Based on the findings, it was concluded that information architecture assumptions play a significant role in the design of websites.
dc.abstract.plpl
Głównym celem wytyczonym w niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych marek, które w swoim asortymencie posiadają produkty Apple. Przeprowadzona analiza skupiła się szczególnie na markach Apple, Cortland, iDream. Podstawowy problem sprowadza się do pytania: "Czy struktura stron internetowych sklepów iDream, Cortland i Apple bazuje na założeniach przyjętych w architekturze informacji?" W pracy podjęto próbę szczegółowej analizy systemów architektury informacji jakimi są system organizacji, system nawigacji, system etykietowania i system wyszukiwania w witrynach sklepów. Zebrano materiał badawczy, który pozwolił na porównanie cech systemów architektury informacji. Na podstawie badań stwierdzono, że duże znaczenie w projektowaniu stron internetowych mają założenia architektury informacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lechowski, Piotr - 129884
dc.contributor.authorpl
Zagaja, Jagoda
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Próchnicka, Maria - 131555
dc.contributor.reviewerpl
Lechowski, Piotr - 129884
dc.date.accessioned
2023-06-30T21:30:44Z
dc.date.available
2023-06-30T21:30:44Z
dc.date.submittedpl
2023-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-156975-227343
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313301
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Apple, information architecture, user experience, website design
dc.subject.plpl
Apple, architektura informacji, doświadczenie użytkownika, strony internetowe
dc.titlepl
Architektura informacji w polskich serwisach internetowych resellerów produktów Apple. Analiza porównawcza na przykładzie Cortland, iDream i Apple
dc.title.alternativepl
Information Architecture in Polish Internet Websites of Apple Product Resellers. Comparative Analysis using the Example of Cortland, iDream, and Apple.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available