Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Architektura informacji w polskich serwisach internetowych resellerów produktów Apple. Analiza porównawcza na przykładzie Cortland, iDream i Apple
Information Architecture in Polish Internet Websites of Apple Product Resellers. Comparative Analysis using the Example of Cortland, iDream, and Apple.
Apple, architektura informacji, doświadczenie użytkownika, strony internetowe
Apple, information architecture, user experience, website design
Głównym celem wytyczonym w niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych marek, które w swoim asortymencie posiadają produkty Apple. Przeprowadzona analiza skupiła się szczególnie na markach Apple, Cortland, iDream. Podstawowy problem sprowadza się do pytania: "Czy struktura stron internetowych sklepów iDream, Cortland i Apple bazuje na założeniach przyjętych w architekturze informacji?" W pracy podjęto próbę szczegółowej analizy systemów architektury informacji jakimi są system organizacji, system nawigacji, system etykietowania i system wyszukiwania w witrynach sklepów. Zebrano materiał badawczy, który pozwolił na porównanie cech systemów architektury informacji. Na podstawie badań stwierdzono, że duże znaczenie w projektowaniu stron internetowych mają założenia architektury informacji.
The purpose of the present thesis is to compare the information architecture of websites that offer Apple products in their assortment. In particular Apple, Cortland and iDream stores were analyzed. The main question that guides the research is: Does the innovation of the Apple brand affect the information architecture of reseller websites? The thesis attempts to provide a detailed analysis of information architecture systems, including organization systems, navigation systems, labeling systems, and search systems in online store websites. By collecting and examining research materials, the characteristics of information architecture systems were compared. Based on the findings, it was concluded that information architecture assumptions play a significant role in the design of websites.
dc.abstract.en | The purpose of the present thesis is to compare the information architecture of websites that offer Apple products in their assortment. In particular Apple, Cortland and iDream stores were analyzed. The main question that guides the research is: Does the innovation of the Apple brand affect the information architecture of reseller websites? The thesis attempts to provide a detailed analysis of information architecture systems, including organization systems, navigation systems, labeling systems, and search systems in online store websites. By collecting and examining research materials, the characteristics of information architecture systems were compared. Based on the findings, it was concluded that information architecture assumptions play a significant role in the design of websites. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem wytyczonym w niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych marek, które w swoim asortymencie posiadają produkty Apple. Przeprowadzona analiza skupiła się szczególnie na markach Apple, Cortland, iDream. Podstawowy problem sprowadza się do pytania: "Czy struktura stron internetowych sklepów iDream, Cortland i Apple bazuje na założeniach przyjętych w architekturze informacji?" W pracy podjęto próbę szczegółowej analizy systemów architektury informacji jakimi są system organizacji, system nawigacji, system etykietowania i system wyszukiwania w witrynach sklepów. Zebrano materiał badawczy, który pozwolił na porównanie cech systemów architektury informacji. Na podstawie badań stwierdzono, że duże znaczenie w projektowaniu stron internetowych mają założenia architektury informacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.contributor.author | Zagaja, Jagoda | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Próchnicka, Maria - 131555 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-06-30T21:30:44Z | |
dc.date.available | 2023-06-30T21:30:44Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156975-227343 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313301 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Apple, information architecture, user experience, website design | pl |
dc.subject.pl | Apple, architektura informacji, doświadczenie użytkownika, strony internetowe | pl |
dc.title | Architektura informacji w polskich serwisach internetowych resellerów produktów Apple. Analiza porównawcza na przykładzie Cortland, iDream i Apple | pl |
dc.title.alternative | Information Architecture in Polish Internet Websites of Apple Product Resellers. Comparative Analysis using the Example of Cortland, iDream, and Apple. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |