Badania nad zadowoleniem klientów jako instrument doskonalenia zarządzania relacjami z klientelą na przykładzie firmy Eurobyt

master
dc.abstract.enThe main activity of any trade company is the sale of goods and services offered to their customers. It is a process in which everyone participates and it is part and parcel of everyday life. Making use of services offered to customers by suppliers on a daily basis, buyers are guided by additional factors that give them satisfaction of purchasing a specific good. The aim of this thesis is recognition of the essence of the customer relationship management and its influence on efficient executing tasks of the company. The following thesis includes the nature of customer relationship management, it explains definitions and its essence, it depicts the way of the effective relationship management that conditiones executing tasks in an effective way. Futher part of the thesis presents characteristics of given company, it describes a specific character of "Eurobyt" company and it shows the satisfaction index among the company's customers. In addition, some barriers that influences customers' satisfaction in company covered by the survey were demonstrated. The thesis includes a proposal of changes that increases satisfaction among customers which shall support sales processes. On the basis of the survey, it was found that the level of attainable customers' satisfaction is good at the moment. The thesis shall indicate what changes and solutions are necessary for improving the situation.pl
dc.abstract.plPodstawową działalnością firmy handlowej jest sprzedaż produktów i usług jakie oferuje swoim klientom. Jest to proces w jakim każdy uczestniczy i jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Korzystając z usług oferowanych konsumentom na co dzień przez dostawców, nabywcy kierują się dodatkowymi czynnikami dostarczającymi im satysfakcji z nabycia konkretnego towaru. Celem poniższej pracy jest poznanie istoty zarządzania relacjami z klientami oraz jego wpływu na sprawne realizowanie wyznaczonych zadań firmy. Niniejsza praca zawiera specyfikę zarządzania relacjami z klientami, wyjaśnia pojęcia oraz jej istotę, przedstawia sposób sprawnego zarządzania relacjami, który warunkuje sprawne wykonywanie zadań. Dalsza część pracy prezentuje charakterystykę badanej organizacji, pokazuję specyfikę firmy „Eurobyt” oraz przedstawia wskaźnik satysfakcji wśród klientów firmy. Ponadto wskazano bariery wpływające na satysfakcję klientów w badanej ogranizacji. W pracy zamieszczono propozycję zmian zwiększającą satysfakcje klientów Firmi, która ma wspomagać procesy sprzedażowe. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono, że na obecną chwilę poziom osiąganej satysfakcji przez klientów jest dobry. Praca na wykazać, jakie zmiany i rozwiązania należy wprowadzić, aby stan ten poprawić.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.authorKaraś, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:49:54Z
dc.date.available2020-07-25T05:49:54Z
dc.date.submitted2014-10-24pl
dc.fieldofstudyzarządzanie i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-92143-98320pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200313
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONTENTMENT, INSTITUTIONAL CLIENT, SATISFACTION, , RELATIONSHIP MANAGEMENTpl
dc.subject.plKLIENT INSTYTUCJONALNY, SATYSFAKCJA, ZADOWOLENIE, , ZARZĄDZANIE RELACJAMIpl
dc.titleBadania nad zadowoleniem klientów jako instrument doskonalenia zarządzania relacjami z klientelą na przykładzie firmy Eurobytpl
dc.title.alternativeResearch into customers' satisfaction as an instrument for the improvement of the customer relationship management based on the example of EUROBYT companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main activity of any trade company is the sale of goods and services offered to their customers. It is a process in which everyone participates and it is part and parcel of everyday life. Making use of services offered to customers by suppliers on a daily basis, buyers are guided by additional factors that give them satisfaction of purchasing a specific good. The aim of this thesis is recognition of the essence of the customer relationship management and its influence on efficient executing tasks of the company. The following thesis includes the nature of customer relationship management, it explains definitions and its essence, it depicts the way of the effective relationship management that conditiones executing tasks in an effective way. Futher part of the thesis presents characteristics of given company, it describes a specific character of "Eurobyt" company and it shows the satisfaction index among the company's customers. In addition, some barriers that influences customers' satisfaction in company covered by the survey were demonstrated. The thesis includes a proposal of changes that increases satisfaction among customers which shall support sales processes. On the basis of the survey, it was found that the level of attainable customers' satisfaction is good at the moment. The thesis shall indicate what changes and solutions are necessary for improving the situation.
dc.abstract.plpl
Podstawową działalnością firmy handlowej jest sprzedaż produktów i usług jakie oferuje swoim klientom. Jest to proces w jakim każdy uczestniczy i jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Korzystając z usług oferowanych konsumentom na co dzień przez dostawców, nabywcy kierują się dodatkowymi czynnikami dostarczającymi im satysfakcji z nabycia konkretnego towaru. Celem poniższej pracy jest poznanie istoty zarządzania relacjami z klientami oraz jego wpływu na sprawne realizowanie wyznaczonych zadań firmy. Niniejsza praca zawiera specyfikę zarządzania relacjami z klientami, wyjaśnia pojęcia oraz jej istotę, przedstawia sposób sprawnego zarządzania relacjami, który warunkuje sprawne wykonywanie zadań. Dalsza część pracy prezentuje charakterystykę badanej organizacji, pokazuję specyfikę firmy „Eurobyt” oraz przedstawia wskaźnik satysfakcji wśród klientów firmy. Ponadto wskazano bariery wpływające na satysfakcję klientów w badanej ogranizacji. W pracy zamieszczono propozycję zmian zwiększającą satysfakcje klientów Firmi, która ma wspomagać procesy sprzedażowe. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono, że na obecną chwilę poziom osiąganej satysfakcji przez klientów jest dobry. Praca na wykazać, jakie zmiany i rozwiązania należy wprowadzić, aby stan ten poprawić.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.authorpl
Karaś, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:49:54Z
dc.date.available
2020-07-25T05:49:54Z
dc.date.submittedpl
2014-10-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-92143-98320
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200313
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONTENTMENT, INSTITUTIONAL CLIENT, SATISFACTION, , RELATIONSHIP MANAGEMENT
dc.subject.plpl
KLIENT INSTYTUCJONALNY, SATYSFAKCJA, ZADOWOLENIE, , ZARZĄDZANIE RELACJAMI
dc.titlepl
Badania nad zadowoleniem klientów jako instrument doskonalenia zarządzania relacjami z klientelą na przykładzie firmy Eurobyt
dc.title.alternativepl
Research into customers' satisfaction as an instrument for the improvement of the customer relationship management based on the example of EUROBYT company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Poznan
3
Chandler
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Des Moines
1
Dublin
1
Jadowniki
1
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available