Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena kształtowania wizerunku pasma górskiego Gorgany
Evaluation of shaping the image of the Gorgany mountain range
GORGANY – MARKETING TERYTORIALNY – POTENCJAŁ TURYSTYCZNY – WIZERUNEK REGIONU
GORGANY – IMAGE OF THE REGION – TERRITORIAL MARKETING – TOURISM POTENTIAL
Współcześnie przemysł turystyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Dla terytorium górskiego Gorgany turystyka jest wyjątkowo perspektywicznym obszarem życia gospodarczego, który może mieć decydujący wpływ na rozwój gospodarki. Kształtowanie pozytywnego wizerunku obszaru wymaga znalezienia nowych, kreatywnych podejść, łączących wysiłki władz lokalnych i podmiotów turystycznych. Celem pracy jest dokonanie charakterystyki oraz oceny kształtowania wizerunku pasma górskiego Gorgany. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym wyjaśniono pojęcie marketingu terytorialnego oraz opisano jego narzędzia. Przedstawiono marketing terytorialny jako czynnik rozwoju turystyki. Rozdział drugi definiuje pojęcie turystycznego wizerunku regionu oraz zawiera opis kształtujących go czynników. W rozdziale trzecim scharakteryzowano pasmo górskie Gorgany i jego potencjał turystyczny. Ostatni rozdział poświęcony został analizie działań, wpływających na kształtowanie wizerunku pasma górskiego Gorgany.W procesie badawczym wykorzystano metodę analizy dokumentów źródłowych. Na jej podstawie wyodrębniono działania, które zostały zrealizowane w Gorganach na przestrzeni lat 2001-2018 oraz omówiono problemy, występujące w procesie kreowania wizerunku. Przedstawiono również propozycje działań, służących budowaniu pozytywnego wizerunku Gorganów.
Nowadays, the tourism industry is one of the fastest-growing sectors of the world economy. For the Gorgany mountain territory, tourism is an exceptional prospective area of economic life, which may have a decisive influence on economic development. Creation a positive image of the area requires finding new and creative approaches that link the efforts of local authorities and tourist entities. This work aims to outline and review the process of creating the image of the Gorgany mountain range. The master thesis is consists of four sections. The first chapter is dedicated to explaining the notion of territorial marketing and describing its instruments. This part also introduces territorial marketing as a factor in the development of tourism. The second chapter defines the concept of the touristic image of a region and includes an overview of the factors shaping it. In the third chapter, I characterize the Gorgany mountain range and its tourism potential. The last chapter describes the analysis of activities influencing shaping the image of the Gorgany mountain range.The method of analyzing source documents was used in the research process. Based on the analysis, activities that were carried out in Gorgany between 2001-2018 were distinguished, what is more, the problems in the image creation process were discussed. This study also presents proposals for actions aimed at building a positive image of the Gorgany.
dc.abstract.en | Nowadays, the tourism industry is one of the fastest-growing sectors of the world economy. For the Gorgany mountain territory, tourism is an exceptional prospective area of economic life, which may have a decisive influence on economic development. Creation a positive image of the area requires finding new and creative approaches that link the efforts of local authorities and tourist entities. This work aims to outline and review the process of creating the image of the Gorgany mountain range. The master thesis is consists of four sections. The first chapter is dedicated to explaining the notion of territorial marketing and describing its instruments. This part also introduces territorial marketing as a factor in the development of tourism. The second chapter defines the concept of the touristic image of a region and includes an overview of the factors shaping it. In the third chapter, I characterize the Gorgany mountain range and its tourism potential. The last chapter describes the analysis of activities influencing shaping the image of the Gorgany mountain range.The method of analyzing source documents was used in the research process. Based on the analysis, activities that were carried out in Gorgany between 2001-2018 were distinguished, what is more, the problems in the image creation process were discussed. This study also presents proposals for actions aimed at building a positive image of the Gorgany. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześnie przemysł turystyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Dla terytorium górskiego Gorgany turystyka jest wyjątkowo perspektywicznym obszarem życia gospodarczego, który może mieć decydujący wpływ na rozwój gospodarki. Kształtowanie pozytywnego wizerunku obszaru wymaga znalezienia nowych, kreatywnych podejść, łączących wysiłki władz lokalnych i podmiotów turystycznych. Celem pracy jest dokonanie charakterystyki oraz oceny kształtowania wizerunku pasma górskiego Gorgany. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym wyjaśniono pojęcie marketingu terytorialnego oraz opisano jego narzędzia. Przedstawiono marketing terytorialny jako czynnik rozwoju turystyki. Rozdział drugi definiuje pojęcie turystycznego wizerunku regionu oraz zawiera opis kształtujących go czynników. W rozdziale trzecim scharakteryzowano pasmo górskie Gorgany i jego potencjał turystyczny. Ostatni rozdział poświęcony został analizie działań, wpływających na kształtowanie wizerunku pasma górskiego Gorgany.W procesie badawczym wykorzystano metodę analizy dokumentów źródłowych. Na jej podstawie wyodrębniono działania, które zostały zrealizowane w Gorganach na przestrzeni lat 2001-2018 oraz omówiono problemy, występujące w procesie kreowania wizerunku. Przedstawiono również propozycje działań, służących budowaniu pozytywnego wizerunku Gorganów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.author | Galiv, Irena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sroślak, Grzegorz - 173757 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:02:57Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:02:57Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131229-214755 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252004 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | GORGANY – IMAGE OF THE REGION – TERRITORIAL MARKETING – TOURISM POTENTIAL | pl |
dc.subject.pl | GORGANY – MARKETING TERYTORIALNY – POTENCJAŁ TURYSTYCZNY – WIZERUNEK REGIONU | pl |
dc.title | Ocena kształtowania wizerunku pasma górskiego Gorgany | pl |
dc.title.alternative | Evaluation of shaping the image of the Gorgany mountain range | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |