Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stosunki interpersonalne między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych a ich rodzicami
Interpersonal relations between sixth-grade students who play computer games and their parents
stosunki interpersonalne, gry komputerowe, uczniowie
interpersonal relations, computer games, students
Praca ta jest próbą przeanalizowania stosunków interpersonalnych w wymiarze akceptacji między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych, a ich rodzicami. W pierwszym rozdziale autor analizuje literaturę przedmiotu jaka dotyczy wybranych zagad-nień. Zawiera on wyjaśnienia terminologiczne, charakterystykę rozwoju psychofizycznego młodzieży wieku dorastania, oddziaływania gier komputerowych oraz funkcjonowania rodzi-ny. W drugim rozdziale autor opisuje metodologię swoich badań. Przebadanych zostało 111 uczniów klas VI z Łapanowa oraz Siewierza. Metody, którymi się posłużono to ankieta ze skalowaniem oraz analiza dokumentów. W trzecim rozdziale autor dokonuje analizy wyników badań. Stara się udzielić odpowiedzi na pytania o rodzaje gier, z jakich korzystają uczniowie, motywy jakimi się kierują przy sięganiu po gry, sposób, w jaki z nich korzystają. Autor anali-zuje również stosunki interpersonalne w wymiarze akceptacji ucznia do rodziców, oraz rodzi-ców do ucznia, korelacje między tymi stosunkami i czasem korzystania z gier komputerowych, oraz istotę dobrych kontaktów z rodzicami według uczniów. W rozdziale czwartym znajdują się uogólnienia i wnioski płynące dla praktyki pedagogicznej z przeprowadzonych badań.
The present thesis is an attempt to examine interpersonal relations in the dimension of acceptance between sixth grade pupils who play computer games and their parents. In the first chapter the author analyses the subject literature. It contains terminological explanations as well as characteristics of mental and physical development of adolescents, the influence of computer games, and functioning of the family. In the second chapter the author describes the methodology of his research. 111 sixth graders from Łapanów and Siewierz were surveyed. The methods were survey with scaling, and document analysis. The third chapter includes the analysis of the research. It attempts to answer the following problems: the types of games which are chosen by sixth graders, the motives of playing computer games, the ways of doing it. The author also explores the relations in acceptance dimension between a student and his parents and the opposite. What is more, he analyses the correlation between relations and time spent with games, and the nature of good contacts in a family. The fourth chapter contains the generalizations coming from the research and conclusions for educational practice.
dc.abstract.en | The present thesis is an attempt to examine interpersonal relations in the dimension of acceptance between sixth grade pupils who play computer games and their parents. In the first chapter the author analyses the subject literature. It contains terminological explanations as well as characteristics of mental and physical development of adolescents, the influence of computer games, and functioning of the family. In the second chapter the author describes the methodology of his research. 111 sixth graders from Łapanów and Siewierz were surveyed. The methods were survey with scaling, and document analysis. The third chapter includes the analysis of the research. It attempts to answer the following problems: the types of games which are chosen by sixth graders, the motives of playing computer games, the ways of doing it. The author also explores the relations in acceptance dimension between a student and his parents and the opposite. What is more, he analyses the correlation between relations and time spent with games, and the nature of good contacts in a family. The fourth chapter contains the generalizations coming from the research and conclusions for educational practice. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ta jest próbą przeanalizowania stosunków interpersonalnych w wymiarze akceptacji między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych, a ich rodzicami. W pierwszym rozdziale autor analizuje literaturę przedmiotu jaka dotyczy wybranych zagad-nień. Zawiera on wyjaśnienia terminologiczne, charakterystykę rozwoju psychofizycznego młodzieży wieku dorastania, oddziaływania gier komputerowych oraz funkcjonowania rodzi-ny. W drugim rozdziale autor opisuje metodologię swoich badań. Przebadanych zostało 111 uczniów klas VI z Łapanowa oraz Siewierza. Metody, którymi się posłużono to ankieta ze skalowaniem oraz analiza dokumentów. W trzecim rozdziale autor dokonuje analizy wyników badań. Stara się udzielić odpowiedzi na pytania o rodzaje gier, z jakich korzystają uczniowie, motywy jakimi się kierują przy sięganiu po gry, sposób, w jaki z nich korzystają. Autor anali-zuje również stosunki interpersonalne w wymiarze akceptacji ucznia do rodziców, oraz rodzi-ców do ucznia, korelacje między tymi stosunkami i czasem korzystania z gier komputerowych, oraz istotę dobrych kontaktów z rodzicami według uczniów. W rozdziale czwartym znajdują się uogólnienia i wnioski płynące dla praktyki pedagogicznej z przeprowadzonych badań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.contributor.author | Cieplak, Adam | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Myszkowska-Litwa, Marta - 130848 | pl |
dc.contributor.reviewer | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T14:43:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T14:43:13Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-04 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-73399-95706 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186278 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | interpersonal relations, computer games, students | pl |
dc.subject.pl | stosunki interpersonalne, gry komputerowe, uczniowie | pl |
dc.title | Stosunki interpersonalne między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych a ich rodzicami | pl |
dc.title.alternative | Interpersonal relations between sixth-grade students who play computer games and their parents | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |