Stosunki interpersonalne między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych a ich rodzicami

master
dc.abstract.enThe present thesis is an attempt to examine interpersonal relations in the dimension of acceptance between sixth grade pupils who play computer games and their parents. In the first chapter the author analyses the subject literature. It contains terminological explanations as well as characteristics of mental and physical development of adolescents, the influence of computer games, and functioning of the family. In the second chapter the author describes the methodology of his research. 111 sixth graders from Łapanów and Siewierz were surveyed. The methods were survey with scaling, and document analysis. The third chapter includes the analysis of the research. It attempts to answer the following problems: the types of games which are chosen by sixth graders, the motives of playing computer games, the ways of doing it. The author also explores the relations in acceptance dimension between a student and his parents and the opposite. What is more, he analyses the correlation between relations and time spent with games, and the nature of good contacts in a family. The fourth chapter contains the generalizations coming from the research and conclusions for educational practice.pl
dc.abstract.plPraca ta jest próbą przeanalizowania stosunków interpersonalnych w wymiarze akceptacji między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych, a ich rodzicami. W pierwszym rozdziale autor analizuje literaturę przedmiotu jaka dotyczy wybranych zagad-nień. Zawiera on wyjaśnienia terminologiczne, charakterystykę rozwoju psychofizycznego młodzieży wieku dorastania, oddziaływania gier komputerowych oraz funkcjonowania rodzi-ny. W drugim rozdziale autor opisuje metodologię swoich badań. Przebadanych zostało 111 uczniów klas VI z Łapanowa oraz Siewierza. Metody, którymi się posłużono to ankieta ze skalowaniem oraz analiza dokumentów. W trzecim rozdziale autor dokonuje analizy wyników badań. Stara się udzielić odpowiedzi na pytania o rodzaje gier, z jakich korzystają uczniowie, motywy jakimi się kierują przy sięganiu po gry, sposób, w jaki z nich korzystają. Autor anali-zuje również stosunki interpersonalne w wymiarze akceptacji ucznia do rodziców, oraz rodzi-ców do ucznia, korelacje między tymi stosunkami i czasem korzystania z gier komputerowych, oraz istotę dobrych kontaktów z rodzicami według uczniów. W rozdziale czwartym znajdują się uogólnienia i wnioski płynące dla praktyki pedagogicznej z przeprowadzonych badań.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.contributor.authorCieplak, Adampl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerMyszkowska-Litwa, Marta - 130848 pl
dc.contributor.reviewerPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T14:43:13Z
dc.date.available2020-07-24T14:43:13Z
dc.date.submitted2013-06-04pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-73399-95706pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186278
dc.languagepolpl
dc.subject.eninterpersonal relations, computer games, studentspl
dc.subject.plstosunki interpersonalne, gry komputerowe, uczniowiepl
dc.titleStosunki interpersonalne między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych a ich rodzicamipl
dc.title.alternativeInterpersonal relations between sixth-grade students who play computer games and their parentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The present thesis is an attempt to examine interpersonal relations in the dimension of acceptance between sixth grade pupils who play computer games and their parents. In the first chapter the author analyses the subject literature. It contains terminological explanations as well as characteristics of mental and physical development of adolescents, the influence of computer games, and functioning of the family. In the second chapter the author describes the methodology of his research. 111 sixth graders from Łapanów and Siewierz were surveyed. The methods were survey with scaling, and document analysis. The third chapter includes the analysis of the research. It attempts to answer the following problems: the types of games which are chosen by sixth graders, the motives of playing computer games, the ways of doing it. The author also explores the relations in acceptance dimension between a student and his parents and the opposite. What is more, he analyses the correlation between relations and time spent with games, and the nature of good contacts in a family. The fourth chapter contains the generalizations coming from the research and conclusions for educational practice.
dc.abstract.plpl
Praca ta jest próbą przeanalizowania stosunków interpersonalnych w wymiarze akceptacji między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych, a ich rodzicami. W pierwszym rozdziale autor analizuje literaturę przedmiotu jaka dotyczy wybranych zagad-nień. Zawiera on wyjaśnienia terminologiczne, charakterystykę rozwoju psychofizycznego młodzieży wieku dorastania, oddziaływania gier komputerowych oraz funkcjonowania rodzi-ny. W drugim rozdziale autor opisuje metodologię swoich badań. Przebadanych zostało 111 uczniów klas VI z Łapanowa oraz Siewierza. Metody, którymi się posłużono to ankieta ze skalowaniem oraz analiza dokumentów. W trzecim rozdziale autor dokonuje analizy wyników badań. Stara się udzielić odpowiedzi na pytania o rodzaje gier, z jakich korzystają uczniowie, motywy jakimi się kierują przy sięganiu po gry, sposób, w jaki z nich korzystają. Autor anali-zuje również stosunki interpersonalne w wymiarze akceptacji ucznia do rodziców, oraz rodzi-ców do ucznia, korelacje między tymi stosunkami i czasem korzystania z gier komputerowych, oraz istotę dobrych kontaktów z rodzicami według uczniów. W rozdziale czwartym znajdują się uogólnienia i wnioski płynące dla praktyki pedagogicznej z przeprowadzonych badań.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.contributor.authorpl
Cieplak, Adam
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Myszkowska-Litwa, Marta - 130848
dc.contributor.reviewerpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.date.accessioned
2020-07-24T14:43:13Z
dc.date.available
2020-07-24T14:43:13Z
dc.date.submittedpl
2013-06-04
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-73399-95706
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186278
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
interpersonal relations, computer games, students
dc.subject.plpl
stosunki interpersonalne, gry komputerowe, uczniowie
dc.titlepl
Stosunki interpersonalne między uczniami klas VI korzystającymi z gier komputerowych a ich rodzicami
dc.title.alternativepl
Interpersonal relations between sixth-grade students who play computer games and their parents
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Bojszowy
1
Dublin
1
Krummhörn
1
Tyczyn
1

No access

No Thumbnail Available