Potencjał kultury popularnej w rozgrywkach politycznych na przykładzie Konkursu Piosenki Eurowizji

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the thesis was to conduct an analysis of connection between media entertainment and politics based on operation of one of the biggest music competition in the world – The Eurovision Song Contest.Despite the fact that the subject matter is still mostly unexplored, with no literature, the author used the internet websites’ materials and touches on popculture potential in connection with politcal games.The aim of work is also to prove criticism and political context around the show to be true. The analysis shows predominantly global historical and political affairs significant for the researcher and juxtaposes them with their influence over the tv show production, which can be significant for the viewer. The writer uses example of the European Broadcasting Union but also focuses on crucial areas such as Australia, Russia, Transcaucasia or Yugoslavia.Additionally, the author analysed the televoting proving that global politics and popculture fun during the tv show are inseparable.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy była analiza powiązań pomiędzy elementem rozrywkowym współczesnych mediów a kwestiami politycznymi, oparta na działaniu jednego z największych międzynarodowych wydarzeń muzycznych na świecie - Konkursu Piosenki Eurowizji.Pomimo, że podejmowana tematyka jest obszarem wciąż niezbadanym, bez obszernej literatury, autor wykorzystuje źródła internetowe i porusza tematykę potencjału kultury popularnej w rozgrywkach politycznych.Praca sprawdza też słuszność stwierdzeń dotyczących upolityczniania i krytyki wobec widowiska. Analiza opiera się w głównej mierze na przedstawieniu znaczących z perspektywy badacza światowych wydarzeń historycznych i politycznych, zestawiając je z istotnym dla telewidza wpływem tych sytuacji na realizację tv show. Posługuje się w tym celu przykładami Europejskiej Unii Nadawców lub kluczowych obszarów jak Australia, Rosja, Zakaukazie czy Jugosławia.Dodatkowo autor dokonuje analizy televotingu ostatecznie udowadniając nierozerwalność sfery politycznej z organizacją popkulturowej rozrywki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.authorFrancuzik, Jarosławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:04:01Z
dc.date.available2020-07-27T16:04:01Z
dc.date.submitted2018-06-28pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-123456-211562pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227829
dc.languagepolpl
dc.subject.enEurovision Song Contest, Eurovision, European Broadcasting Union, TV Show, popculture, geopoliticspl
dc.subject.plKonkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Europejska Unia Nadawców, TV Show, popkultura, geopolitykapl
dc.titlePotencjał kultury popularnej w rozgrywkach politycznych na przykładzie Konkursu Piosenki Eurowizjipl
dc.title.alternativeEurovision Song Contest - The Popculture Potential in Political Gamespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis was to conduct an analysis of connection between media entertainment and politics based on operation of one of the biggest music competition in the world – The Eurovision Song Contest.Despite the fact that the subject matter is still mostly unexplored, with no literature, the author used the internet websites’ materials and touches on popculture potential in connection with politcal games.The aim of work is also to prove criticism and political context around the show to be true. The analysis shows predominantly global historical and political affairs significant for the researcher and juxtaposes them with their influence over the tv show production, which can be significant for the viewer. The writer uses example of the European Broadcasting Union but also focuses on crucial areas such as Australia, Russia, Transcaucasia or Yugoslavia.Additionally, the author analysed the televoting proving that global politics and popculture fun during the tv show are inseparable.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy była analiza powiązań pomiędzy elementem rozrywkowym współczesnych mediów a kwestiami politycznymi, oparta na działaniu jednego z największych międzynarodowych wydarzeń muzycznych na świecie - Konkursu Piosenki Eurowizji.Pomimo, że podejmowana tematyka jest obszarem wciąż niezbadanym, bez obszernej literatury, autor wykorzystuje źródła internetowe i porusza tematykę potencjału kultury popularnej w rozgrywkach politycznych.Praca sprawdza też słuszność stwierdzeń dotyczących upolityczniania i krytyki wobec widowiska. Analiza opiera się w głównej mierze na przedstawieniu znaczących z perspektywy badacza światowych wydarzeń historycznych i politycznych, zestawiając je z istotnym dla telewidza wpływem tych sytuacji na realizację tv show. Posługuje się w tym celu przykładami Europejskiej Unii Nadawców lub kluczowych obszarów jak Australia, Rosja, Zakaukazie czy Jugosławia.Dodatkowo autor dokonuje analizy televotingu ostatecznie udowadniając nierozerwalność sfery politycznej z organizacją popkulturowej rozrywki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.authorpl
Francuzik, Jarosław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:04:01Z
dc.date.available
2020-07-27T16:04:01Z
dc.date.submittedpl
2018-06-28
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-123456-211562
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227829
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Eurovision Song Contest, Eurovision, European Broadcasting Union, TV Show, popculture, geopolitics
dc.subject.plpl
Konkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Europejska Unia Nadawców, TV Show, popkultura, geopolityka
dc.titlepl
Potencjał kultury popularnej w rozgrywkach politycznych na przykładzie Konkursu Piosenki Eurowizji
dc.title.alternativepl
Eurovision Song Contest - The Popculture Potential in Political Games
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
117
Views per month
Views per city
Krakow
20
Warsaw
20
Wroclaw
7
Lublin
5
Lodz
4
Poznan
4
Kielce
3
Szczecin
3
Włocławek
3
Dublin
2

No access

No Thumbnail Available