Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Potencjał kultury popularnej w rozgrywkach politycznych na przykładzie Konkursu Piosenki Eurowizji
Eurovision Song Contest - The Popculture Potential in Political Games
Konkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Europejska Unia Nadawców, TV Show, popkultura, geopolityka
Eurovision Song Contest, Eurovision, European Broadcasting Union, TV Show, popculture, geopolitics
Celem niniejszej pracy była analiza powiązań pomiędzy elementem rozrywkowym współczesnych mediów a kwestiami politycznymi, oparta na działaniu jednego z największych międzynarodowych wydarzeń muzycznych na świecie - Konkursu Piosenki Eurowizji.Pomimo, że podejmowana tematyka jest obszarem wciąż niezbadanym, bez obszernej literatury, autor wykorzystuje źródła internetowe i porusza tematykę potencjału kultury popularnej w rozgrywkach politycznych.Praca sprawdza też słuszność stwierdzeń dotyczących upolityczniania i krytyki wobec widowiska. Analiza opiera się w głównej mierze na przedstawieniu znaczących z perspektywy badacza światowych wydarzeń historycznych i politycznych, zestawiając je z istotnym dla telewidza wpływem tych sytuacji na realizację tv show. Posługuje się w tym celu przykładami Europejskiej Unii Nadawców lub kluczowych obszarów jak Australia, Rosja, Zakaukazie czy Jugosławia.Dodatkowo autor dokonuje analizy televotingu ostatecznie udowadniając nierozerwalność sfery politycznej z organizacją popkulturowej rozrywki.
The aim of the thesis was to conduct an analysis of connection between media entertainment and politics based on operation of one of the biggest music competition in the world – The Eurovision Song Contest.Despite the fact that the subject matter is still mostly unexplored, with no literature, the author used the internet websites’ materials and touches on popculture potential in connection with politcal games.The aim of work is also to prove criticism and political context around the show to be true. The analysis shows predominantly global historical and political affairs significant for the researcher and juxtaposes them with their influence over the tv show production, which can be significant for the viewer. The writer uses example of the European Broadcasting Union but also focuses on crucial areas such as Australia, Russia, Transcaucasia or Yugoslavia.Additionally, the author analysed the televoting proving that global politics and popculture fun during the tv show are inseparable.
dc.abstract.en | The aim of the thesis was to conduct an analysis of connection between media entertainment and politics based on operation of one of the biggest music competition in the world – The Eurovision Song Contest.Despite the fact that the subject matter is still mostly unexplored, with no literature, the author used the internet websites’ materials and touches on popculture potential in connection with politcal games.The aim of work is also to prove criticism and political context around the show to be true. The analysis shows predominantly global historical and political affairs significant for the researcher and juxtaposes them with their influence over the tv show production, which can be significant for the viewer. The writer uses example of the European Broadcasting Union but also focuses on crucial areas such as Australia, Russia, Transcaucasia or Yugoslavia.Additionally, the author analysed the televoting proving that global politics and popculture fun during the tv show are inseparable. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy była analiza powiązań pomiędzy elementem rozrywkowym współczesnych mediów a kwestiami politycznymi, oparta na działaniu jednego z największych międzynarodowych wydarzeń muzycznych na świecie - Konkursu Piosenki Eurowizji.Pomimo, że podejmowana tematyka jest obszarem wciąż niezbadanym, bez obszernej literatury, autor wykorzystuje źródła internetowe i porusza tematykę potencjału kultury popularnej w rozgrywkach politycznych.Praca sprawdza też słuszność stwierdzeń dotyczących upolityczniania i krytyki wobec widowiska. Analiza opiera się w głównej mierze na przedstawieniu znaczących z perspektywy badacza światowych wydarzeń historycznych i politycznych, zestawiając je z istotnym dla telewidza wpływem tych sytuacji na realizację tv show. Posługuje się w tym celu przykładami Europejskiej Unii Nadawców lub kluczowych obszarów jak Australia, Rosja, Zakaukazie czy Jugosławia.Dodatkowo autor dokonuje analizy televotingu ostatecznie udowadniając nierozerwalność sfery politycznej z organizacją popkulturowej rozrywki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowina Konopka, Maria | pl |
dc.contributor.author | Francuzik, Jarosław | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowina Konopka, Maria | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Michał - 160618 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T16:04:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T16:04:01Z | |
dc.date.submitted | 2018-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-123456-211562 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227829 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Eurovision Song Contest, Eurovision, European Broadcasting Union, TV Show, popculture, geopolitics | pl |
dc.subject.pl | Konkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Europejska Unia Nadawców, TV Show, popkultura, geopolityka | pl |
dc.title | Potencjał kultury popularnej w rozgrywkach politycznych na przykładzie Konkursu Piosenki Eurowizji | pl |
dc.title.alternative | Eurovision Song Contest - The Popculture Potential in Political Games | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |