Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku
Presidential Campaign in the United States in 2016
Stany Zjednoczone Ameryki, kampania prezydencka, kolegium elektorów, system wyborczy, swing states, marketing, marketing polityczny, partie polityczne, wizerunek polityczny kandydata, Hillary Clinton, Donald Trump, elektorat, głosownie, kandydaci, program polityczny, decyzje, gabinet.
United States of America, presidential campaign, Electoral College, swing states, marketing, political marketing, political parties, image of a political candidate, Hillary Clinton, Donald Trump, electorate, voting, candidates, political programs, decisions, cabinet.
Tematem pracy magisterskiej jest Kampania Prezydencka w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Praca opiera się głównie na analizie kampanii prezydenckiej. Poruszone przez autorkę zagadnienia to system polityczny USA, instytucja wyboru prezydenta, prowadzenie kampanii wyborczej a także marketing polityczny i jego metody. W pracy posłużono się metodą obserwacyjną, metodą indywidualnych przypadków, metodą statystyczną oraz metodą sondażu diagnostycznego. Celem pracy była analiza amerykańskiej kampanii prezydenckiej z 2016 roku oraz wysunięcie możliwie najobiektywniejszych wniosków. Pierwszy rozdział pracy bazuje na opisie systemu wyboru prezydenta w Stanach Zjednoczonych. Ta część pracy, opiera się głównie na wprowadzeniu historycznym oraz wyjaśnieniu kilku podstawowych kwestii terminologicznych, niezbędnych do kompleksowego opisu tematu. W rozdziale znajdują się objaśnienia dotyczące kwestii tzw. stanów wahających, konstytucyjnych uwarunkowań systemu wyborczego oraz rozważania na temat możliwości zmiany systemu. Kolejny rozdział opisuje przebieg kampanii prezydenckiej. Opisane aspekty to m.in marketing polityczny, jego metody i narzędzia, użyte przez sztab Donalda Trumpa i Hillary Clinton. Rozdział ten skupia się na aspekcie nominacji partyjnych, wizerunku kandydatów oraz pozyskiwania głosów elektoratu. Ostatnia część tego rozdziału to analiza programów wyborczych i kwestii funduszy przeznaczonych na kampanię. Ostatni rozdział w całości dotyczy obecnego prezydenta Donalda Trumpa. Początek jest analizą wyników wyborów i opisem Gabinetu Prezydenta Trumpa. Kolejna część jest analizą i weryfikacją działań, które podjął podczas pierwszych 100 dni swojej prezydentury. W ostatniej części rozdziału autorka przeanalizowała dotychczasowe działania i plany obecneij administracji, które zostały wspomniane przez prezydenta w styczniu 2018 roku, podczas orędzia do narodu, zwanego State of the Union.Podsumowanie jest zbiorem analizy i komentarzy do przytoczonych w pracy przykładów. Autorka opisuje także te aspekty pracy, które były jej zdaniem najciekawsze. Ostatnia część jest wysunięciem wniosków oraz rozważaniem nad przyszłością prezydentury Donalda Trumpa. Z uwagi na fakt, iż opisywane w pracy wydarzenia miały miejsce stosunkowo niedawno, skutkuje to ubogą ilością źródeł naukowych. Większość drugiego i trzeciego rozdziału bazuje na bieżących informacjach i wiadomościach podanych przez media.
The subject of this Master's Dissertation is the Presidential Campaign in the United States in 2016. The thesis is based on the analysis of the presidential campaign. Issues elaborated by the author are primarily the US political system, methods and tools used during this presidential campaign as well as political marketing and its methods. Dissertation was based on the observation method, individual case method, statistical method and diagnostic survey method. The author aimed to analyze the US Presidential Campaign of 2016 to provide non-judgmental conclusions. First chapter of the thesis is based on the description of the presidential election system in the United States. This part consists of historical introduction and explanation of necessary terminology required for a comprehensive description of the topic. The chapter contains explanations regarding Swing States, constitutional core of the electoral system and consideration about changing the Electoral College . Next chapter describes the process of the presidential campaign. The aspects described in this part are: political marketing, its methods and tools that were used by Donald Trump’s and Hillary Clinton’s staff. The chapter focuses on the aspect of party nominations, the image of the candidates and methods of gaining electorate’s votes. The last part of this chapter is the analysis of political programs presented by the candidates and the issue of gaining funds for the campaign. Last chapter is mainly about president Donald Trump. Beginning consists of analysis of election results and the description of President Trump's Cabinet. Next part is the analysis and verification of Trump's actions, during his first 100 days in the office. In the last part of the chapter, the author focuses on current actions and future plans, which were mentioned by the president in January 2018, during the State of the Union. Summary is a collection of analysis and commentaries to the examples cited in the dissertation. The author also mentions those aspects of the thesis that were most interesting to her. Last part mainly focuses on considerations about the future of Donald Trump's presidency. Due to the fact that the events described in the thesis, took place relatively recently, this results in a poor number of scientific sources. Most of the second and third chapter is based on current information and news provided by the media.
dc.abstract.en | The subject of this Master's Dissertation is the Presidential Campaign in the United States in 2016. The thesis is based on the analysis of the presidential campaign. Issues elaborated by the author are primarily the US political system, methods and tools used during this presidential campaign as well as political marketing and its methods. Dissertation was based on the observation method, individual case method, statistical method and diagnostic survey method. The author aimed to analyze the US Presidential Campaign of 2016 to provide non-judgmental conclusions. First chapter of the thesis is based on the description of the presidential election system in the United States. This part consists of historical introduction and explanation of necessary terminology required for a comprehensive description of the topic. The chapter contains explanations regarding Swing States, constitutional core of the electoral system and consideration about changing the Electoral College . Next chapter describes the process of the presidential campaign. The aspects described in this part are: political marketing, its methods and tools that were used by Donald Trump’s and Hillary Clinton’s staff. The chapter focuses on the aspect of party nominations, the image of the candidates and methods of gaining electorate’s votes. The last part of this chapter is the analysis of political programs presented by the candidates and the issue of gaining funds for the campaign. Last chapter is mainly about president Donald Trump. Beginning consists of analysis of election results and the description of President Trump's Cabinet. Next part is the analysis and verification of Trump's actions, during his first 100 days in the office. In the last part of the chapter, the author focuses on current actions and future plans, which were mentioned by the president in January 2018, during the State of the Union. Summary is a collection of analysis and commentaries to the examples cited in the dissertation. The author also mentions those aspects of the thesis that were most interesting to her. Last part mainly focuses on considerations about the future of Donald Trump's presidency. Due to the fact that the events described in the thesis, took place relatively recently, this results in a poor number of scientific sources. Most of the second and third chapter is based on current information and news provided by the media. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy magisterskiej jest Kampania Prezydencka w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Praca opiera się głównie na analizie kampanii prezydenckiej. Poruszone przez autorkę zagadnienia to system polityczny USA, instytucja wyboru prezydenta, prowadzenie kampanii wyborczej a także marketing polityczny i jego metody. W pracy posłużono się metodą obserwacyjną, metodą indywidualnych przypadków, metodą statystyczną oraz metodą sondażu diagnostycznego. Celem pracy była analiza amerykańskiej kampanii prezydenckiej z 2016 roku oraz wysunięcie możliwie najobiektywniejszych wniosków. Pierwszy rozdział pracy bazuje na opisie systemu wyboru prezydenta w Stanach Zjednoczonych. Ta część pracy, opiera się głównie na wprowadzeniu historycznym oraz wyjaśnieniu kilku podstawowych kwestii terminologicznych, niezbędnych do kompleksowego opisu tematu. W rozdziale znajdują się objaśnienia dotyczące kwestii tzw. stanów wahających, konstytucyjnych uwarunkowań systemu wyborczego oraz rozważania na temat możliwości zmiany systemu. Kolejny rozdział opisuje przebieg kampanii prezydenckiej. Opisane aspekty to m.in. marketing polityczny, jego metody i narzędzia, użyte przez sztab Donalda Trumpa i Hillary Clinton. Rozdział ten skupia się na aspekcie nominacji partyjnych, wizerunku kandydatów oraz pozyskiwania głosów elektoratu. Ostatnia część tego rozdziału to analiza programów wyborczych i kwestii funduszy przeznaczonych na kampanię. Ostatni rozdział w całości dotyczy obecnego prezydenta Donalda Trumpa. Początek jest analizą wyników wyborów i opisem Gabinetu Prezydenta Trumpa. Kolejna część jest analizą i weryfikacją działań, które podjął podczas pierwszych 100 dni swojej prezydentury. W ostatniej części rozdziału autorka przeanalizowała dotychczasowe działania i plany obecneij administracji, które zostały wspomniane przez prezydenta w styczniu 2018 roku, podczas orędzia do narodu, zwanego State of the Union.Podsumowanie jest zbiorem analizy i komentarzy do przytoczonych w pracy przykładów. Autorka opisuje także te aspekty pracy, które były jej zdaniem najciekawsze. Ostatnia część jest wysunięciem wniosków oraz rozważaniem nad przyszłością prezydentury Donalda Trumpa. Z uwagi na fakt, iż opisywane w pracy wydarzenia miały miejsce stosunkowo niedawno, skutkuje to ubogą ilością źródeł naukowych. Większość drugiego i trzeciego rozdziału bazuje na bieżących informacjach i wiadomościach podanych przez media. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gruszczak, Artur - 128189 | pl |
dc.contributor.author | Zimoch, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Gruszczak, Artur - 128189 | pl |
dc.contributor.reviewer | Frankowski, Paweł | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:50:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:50:35Z | |
dc.date.submitted | 2018-09-10 | pl |
dc.fieldofstudy | studia strategiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-120083-216183 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225040 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | United States of America, presidential campaign, Electoral College, swing states, marketing, political marketing, political parties, image of a political candidate, Hillary Clinton, Donald Trump, electorate, voting, candidates, political programs, decisions, cabinet. | pl |
dc.subject.pl | Stany Zjednoczone Ameryki, kampania prezydencka, kolegium elektorów, system wyborczy, swing states, marketing, marketing polityczny, partie polityczne, wizerunek polityczny kandydata, Hillary Clinton, Donald Trump, elektorat, głosownie, kandydaci, program polityczny, decyzje, gabinet. | pl |
dc.title | Kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku | pl |
dc.title.alternative | Presidential Campaign in the United States in 2016 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |