Wpływ postaw i wartości na odbiór kampanii społecznych zachęcających do założenia rodziny

master
dc.abstract.enThe role of social marketing is to persuade audience, through changing their attitudes, to adopt certain ideas or to take certain, socially desirable actions. Selecting arguments relevant to chosen audience may result in positive reaction benefiting the whole of society. Participants of the experiment were presented with two different social adverts to establish which attitudes and convictions respond to which types of argument. First advertisement, created by Polish Ministry of Health, encouraged a healthy life style to increase probability of successful conception. Second one, created by Danish travel agency Spies Rejser, advocated conception while on holidays offering starter pack for the new baby. Research shows that people with more conservative views are more persuaded by the polish advertisement similar to people with higher level of behaviour measured by Schwartz's Portrait Value Questionare. Simultaneously high receptiveness to change did not increase influence of Danish campaign. Results of the research show that advertisement doesn't seem to influence all of the audience but only people with certain views.pl
dc.abstract.plRolą marketingu społecznego jest przekonanie odbiorcy, poprzez zmianę jego postaw, do przyjęcia konkretnej idei lub powzięcia określonych zachowań, które byłyby pożądane społecznie. Odpowiednie dobranie treści materiału do preferencji grupy docelowej może wywołać pozytywne skutki służące ogółowi Uczestnikom badania zaprezentowano dwie reklamy społeczne w celu sprawdzenia, jakie postawy i przekonania sprzyjają skutecznemu przyswojeniu stosowanych w nich rodzajów perswazji. Pierwszy spot został stworzony przez polskie Ministerstwo Zdrowia i zachęcał do utrzymywania zdrowego stylu życia aby zwiększyć prawdopodobieństwo skutecznej reprodukcji, drugi – duński – zaprezentowało biuro podróży Spies Rejser, zachęcał on do poczęcia dziecka na wakacjach oferując w zamian wyprawkę. Podobne do prezentowanych kampanie społeczne mają za zadanie zachęcić do zwiększenia ilości posiadanego potomstwa pary w wieku rozrodczym, a powodem ich powstawania jest niski przyrost naturalny obserwowany zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Badania wykazały, że osoby o wyższych konserwatyzmie są bardziej przekonane do polskiej kampanii społecznej, podobnie jak osoby o wyższym poziomie zachowawczości mierzonej Portretowym Kwestionariuszem Wartości Schwartza. Jednocześnie wysoki poziom otwartości na zmiany nie wpływał na preferencję reklamy duńskiej. Była ona wyższa jedynie w grupie kobiet o niskim konserwatyzmie. Wyniki wykazały, że żadna z reklam nie zdaje się trafiać do ogółu odbiorców, a jedynie do osób o określonych poglądach.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKossowska, Małgorzata - 129191 pl
dc.contributor.authorTokarczyk-Dziwura, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Marcin - 162096 pl
dc.contributor.reviewerKossowska, Małgorzata - 129191 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T04:02:18Z
dc.date.available2020-07-28T04:02:18Z
dc.date.submitted2019-09-23pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-136889-194079pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238747
dc.languagepolpl
dc.subject.enattitudes, values, convictions, social marketing, social advertising, procreation, familypl
dc.subject.plpostawy, wartości, przekonania, marketing społeczny, reklama społeczna, prokreacja, rodzinapl
dc.titleWpływ postaw i wartości na odbiór kampanii społecznych zachęcających do założenia rodzinypl
dc.title.alternativeThe influence of attitudes and values ​​on the reception of social opinions encouraging to start a familypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The role of social marketing is to persuade audience, through changing their attitudes, to adopt certain ideas or to take certain, socially desirable actions. Selecting arguments relevant to chosen audience may result in positive reaction benefiting the whole of society. Participants of the experiment were presented with two different social adverts to establish which attitudes and convictions respond to which types of argument. First advertisement, created by Polish Ministry of Health, encouraged a healthy life style to increase probability of successful conception. Second one, created by Danish travel agency Spies Rejser, advocated conception while on holidays offering starter pack for the new baby. Research shows that people with more conservative views are more persuaded by the polish advertisement similar to people with higher level of behaviour measured by Schwartz's Portrait Value Questionare. Simultaneously high receptiveness to change did not increase influence of Danish campaign. Results of the research show that advertisement doesn't seem to influence all of the audience but only people with certain views.
dc.abstract.plpl
Rolą marketingu społecznego jest przekonanie odbiorcy, poprzez zmianę jego postaw, do przyjęcia konkretnej idei lub powzięcia określonych zachowań, które byłyby pożądane społecznie. Odpowiednie dobranie treści materiału do preferencji grupy docelowej może wywołać pozytywne skutki służące ogółowi Uczestnikom badania zaprezentowano dwie reklamy społeczne w celu sprawdzenia, jakie postawy i przekonania sprzyjają skutecznemu przyswojeniu stosowanych w nich rodzajów perswazji. Pierwszy spot został stworzony przez polskie Ministerstwo Zdrowia i zachęcał do utrzymywania zdrowego stylu życia aby zwiększyć prawdopodobieństwo skutecznej reprodukcji, drugi – duński – zaprezentowało biuro podróży Spies Rejser, zachęcał on do poczęcia dziecka na wakacjach oferując w zamian wyprawkę. Podobne do prezentowanych kampanie społeczne mają za zadanie zachęcić do zwiększenia ilości posiadanego potomstwa pary w wieku rozrodczym, a powodem ich powstawania jest niski przyrost naturalny obserwowany zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Badania wykazały, że osoby o wyższych konserwatyzmie są bardziej przekonane do polskiej kampanii społecznej, podobnie jak osoby o wyższym poziomie zachowawczości mierzonej Portretowym Kwestionariuszem Wartości Schwartza. Jednocześnie wysoki poziom otwartości na zmiany nie wpływał na preferencję reklamy duńskiej. Była ona wyższa jedynie w grupie kobiet o niskim konserwatyzmie. Wyniki wykazały, że żadna z reklam nie zdaje się trafiać do ogółu odbiorców, a jedynie do osób o określonych poglądach.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kossowska, Małgorzata - 129191
dc.contributor.authorpl
Tokarczyk-Dziwura, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Marcin - 162096
dc.contributor.reviewerpl
Kossowska, Małgorzata - 129191
dc.date.accessioned
2020-07-28T04:02:18Z
dc.date.available
2020-07-28T04:02:18Z
dc.date.submittedpl
2019-09-23
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-136889-194079
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238747
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
attitudes, values, convictions, social marketing, social advertising, procreation, family
dc.subject.plpl
postawy, wartości, przekonania, marketing społeczny, reklama społeczna, prokreacja, rodzina
dc.titlepl
Wpływ postaw i wartości na odbiór kampanii społecznych zachęcających do założenia rodziny
dc.title.alternativepl
The influence of attitudes and values ​​on the reception of social opinions encouraging to start a family
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
35
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
4
Lublin
3
Poznan
3
Wroclaw
3
Bialystok
2
Sydney
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gdynia
1

No access

No Thumbnail Available