Droga współczesnych Chin do popularyzacji mody luksusowej

master
dc.abstract.enThe theme of the work is the path of modern China to popularize luxury fashion. The subject of the work is to show what was the reason for the sudden entry of Chinese citizens into the luxury goods market and what path has China taken since the reforms of Deng Xiaoping to popularizing luxury fashion. This work focuses on political changes, but above all the social ones that influenced it. This work also focuses on how politics and its reforms are reflected in society and what can be born of it.The work consists of three chapters. The first is a historical chapter, necessary to give a historical background, i.e. describing the reforms of Deng Xiaoping. This chapter also tells the story of the rebirth of the textile industry. The second chapter focuses on sociological terms such as middle class and consumerism as well as their presence in Chinese society. The third and final chapter focuses on the effects of the political changes described in the first chapter, focusing on China's position in the luxury goods market and introduces Chinese native brands.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest droga współczesnych Chin do popularyzacji mody luksusowej. Przedmiotem pracy jest pokazanie co było przyczyną nagłego wejścia obywateli Państwa Środka w rynek dóbr luksusowych oraz jaką drogę przeszło państwo od czasów reform Deng Xiaopinga do spopularyzowania mody luksusowej. Praca ta skupia się na zmianach politycznych, ale przed wszystkim społecznych, które na to wpłynęły. Praca ta również koncentruje się na tym jak polityka i jej reformy mają odbicie w społeczeństwie i co z tego może się narodzić.Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich to rozdział historyczny, niezbędny do nadania tła historycznego, czyli opisujący reformy Deng Xiaopinga. Opowiada on również historię ponownych narodzin przemysłu tekstylnego. Drugi rozdział skupia się na terminach socjologicznych takich jak klasa średnia oraz konsumpcjonizm jak i ich obecności w chińskim społeczeństwie. Trzeci, ostatni rozdział, skupia się na efektach zmian politycznych opisanych w pierwszym rozdziale koncentrując się na pozycji Chin w rynku dóbr luksusowych oraz przedstawia chińskie rodzime marki.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJelonek, Adam - 128515 pl
dc.contributor.authorNocuń, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerJelonek, Adam - 128515 pl
dc.contributor.reviewerRak, Karolinapl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:49:57Z
dc.date.available2020-07-28T06:49:57Z
dc.date.submitted2020-07-09pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-141764-211042pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241336
dc.languagepolpl
dc.subject.enfashion, China, new middle class, consumerism, textilespl
dc.subject.plmoda, Chiny, nowa klasa średnia, konsumpcjonizm, tekstyliapl
dc.titleDroga współczesnych Chin do popularyzacji mody luksusowejpl
dc.title.alternativeContemporary China's Path to Popularizing Luxury Fashionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The theme of the work is the path of modern China to popularize luxury fashion. The subject of the work is to show what was the reason for the sudden entry of Chinese citizens into the luxury goods market and what path has China taken since the reforms of Deng Xiaoping to popularizing luxury fashion. This work focuses on political changes, but above all the social ones that influenced it. This work also focuses on how politics and its reforms are reflected in society and what can be born of it.The work consists of three chapters. The first is a historical chapter, necessary to give a historical background, i.e. describing the reforms of Deng Xiaoping. This chapter also tells the story of the rebirth of the textile industry. The second chapter focuses on sociological terms such as middle class and consumerism as well as their presence in Chinese society. The third and final chapter focuses on the effects of the political changes described in the first chapter, focusing on China's position in the luxury goods market and introduces Chinese native brands.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest droga współczesnych Chin do popularyzacji mody luksusowej. Przedmiotem pracy jest pokazanie co było przyczyną nagłego wejścia obywateli Państwa Środka w rynek dóbr luksusowych oraz jaką drogę przeszło państwo od czasów reform Deng Xiaopinga do spopularyzowania mody luksusowej. Praca ta skupia się na zmianach politycznych, ale przed wszystkim społecznych, które na to wpłynęły. Praca ta również koncentruje się na tym jak polityka i jej reformy mają odbicie w społeczeństwie i co z tego może się narodzić.Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich to rozdział historyczny, niezbędny do nadania tła historycznego, czyli opisujący reformy Deng Xiaopinga. Opowiada on również historię ponownych narodzin przemysłu tekstylnego. Drugi rozdział skupia się na terminach socjologicznych takich jak klasa średnia oraz konsumpcjonizm jak i ich obecności w chińskim społeczeństwie. Trzeci, ostatni rozdział, skupia się na efektach zmian politycznych opisanych w pierwszym rozdziale koncentrując się na pozycji Chin w rynku dóbr luksusowych oraz przedstawia chińskie rodzime marki.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jelonek, Adam - 128515
dc.contributor.authorpl
Nocuń, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Jelonek, Adam - 128515
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Karolina
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:49:57Z
dc.date.available
2020-07-28T06:49:57Z
dc.date.submittedpl
2020-07-09
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-141764-211042
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241336
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
fashion, China, new middle class, consumerism, textiles
dc.subject.plpl
moda, Chiny, nowa klasa średnia, konsumpcjonizm, tekstylia
dc.titlepl
Droga współczesnych Chin do popularyzacji mody luksusowej
dc.title.alternativepl
Contemporary China's Path to Popularizing Luxury Fashion
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Krakow
3
Amsterdam
2
Dublin
2
Wroclaw
2
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available