Od gry komputerowej do lektury : nowoczesne metody motywowania gimnazjalistów do czytania

2015
book section
article
dc.abstract.enThe text focuses on the presentation of findings of the latest research regarding the influence of computer games on the development and skills of adolescents. The article also highlights ways of using a text character of many computer games to implement the content of the school curriculum regarding the Polish language, as well as to promote reading amongst pupils through examples of the recent youth literature, which, by their form or story, refer to computer games.pl
dc.abstract.plW tekście skupiono się na przedstawieniu wyników najnowszych badań naukowych, mówiących o wpływie gier komputerowych na rozwój i umiejętności nastolatków. W artykule zwrócono również uwagę na sposoby wykorzystywania tekstowego charakteru wielu gier komputerowych do realizowania treści programowych z zakresu języka polskiego, a także na promowanie czytelnictwa wśród uczniów za pośrednictwem przykładów z najnowszej literatury młodzieżowej, które swoją formą lub fabułą odwołują się do komputerowych gier.pl
dc.affiliationWydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiejpl
dc.contributor.authorKulig, Agnieszka - 150564 pl
dc.contributor.editorJanus-Sitarz, Anna - 128473 pl
dc.contributor.editorHandzel, Agnieszka - 150311 pl
dc.contributor.editorKania, Agnieszka - 227722 pl
dc.contributor.editorKulig, Agnieszka - 150564 pl
dc.date.accessioned2016-03-31T06:37:58Z
dc.date.available2016-03-31T06:37:58Z
dc.date.issued2015pl
dc.description.physical103-121pl
dc.description.publication0,75pl
dc.description.seriesEdukacja Nauczycielska Polonisty
dc.description.seriesnumbert. [21]
dc.identifier.isbn978-83-242-2691-7pl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/23108
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas"pl
dc.rights.licencebez licencji
dc.subject.encomputer gamepl
dc.subject.entextpl
dc.subject.enreadingpl
dc.subject.enbook for young peoplepl
dc.subject.plgra komputerowapl
dc.subject.pltekstpl
dc.subject.pllekturapl
dc.subject.plksiążka dla młodzieżypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleOd gry komputerowej do lektury : nowoczesne metody motywowania gimnazjalistów do czytaniapl
dc.title.alternativeFrom the computer game to the reading : modern methods of motivating junior high school pupils to readpl
dc.title.containerTrudne lekcje języka polskiego : ku rozwiązaniom praktycznympl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The text focuses on the presentation of findings of the latest research regarding the influence of computer games on the development and skills of adolescents. The article also highlights ways of using a text character of many computer games to implement the content of the school curriculum regarding the Polish language, as well as to promote reading amongst pupils through examples of the recent youth literature, which, by their form or story, refer to computer games.
dc.abstract.plpl
W tekście skupiono się na przedstawieniu wyników najnowszych badań naukowych, mówiących o wpływie gier komputerowych na rozwój i umiejętności nastolatków. W artykule zwrócono również uwagę na sposoby wykorzystywania tekstowego charakteru wielu gier komputerowych do realizowania treści programowych z zakresu języka polskiego, a także na promowanie czytelnictwa wśród uczniów za pośrednictwem przykładów z najnowszej literatury młodzieżowej, które swoją formą lub fabułą odwołują się do komputerowych gier.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
dc.contributor.authorpl
Kulig, Agnieszka - 150564
dc.contributor.editorpl
Janus-Sitarz, Anna - 128473
dc.contributor.editorpl
Handzel, Agnieszka - 150311
dc.contributor.editorpl
Kania, Agnieszka - 227722
dc.contributor.editorpl
Kulig, Agnieszka - 150564
dc.date.accessioned
2016-03-31T06:37:58Z
dc.date.available
2016-03-31T06:37:58Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.description.physicalpl
103-121
dc.description.publicationpl
0,75
dc.description.series
Edukacja Nauczycielska Polonisty
dc.description.seriesnumber
t. [21]
dc.identifier.isbnpl
978-83-242-2691-7
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/23108
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas"
dc.rights.licence
bez licencji
dc.subject.enpl
computer game
dc.subject.enpl
text
dc.subject.enpl
reading
dc.subject.enpl
book for young people
dc.subject.plpl
gra komputerowa
dc.subject.plpl
tekst
dc.subject.plpl
lektura
dc.subject.plpl
książka dla młodzieży
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Od gry komputerowej do lektury : nowoczesne metody motywowania gimnazjalistów do czytania
dc.title.alternativepl
From the computer game to the reading : modern methods of motivating junior high school pupils to read
dc.title.containerpl
Trudne lekcje języka polskiego : ku rozwiązaniom praktycznym
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
2
Views per month
Views per city
Bydgoszcz
1
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available